Soluție de compromis

Dezastruosul drum Suceava-Maramureș, cârpit cu plombe după ce contractul de reabilitare a fost prelungit cu un an



DN 18, de la Suceava spre Maramureș, care se întinde pe porțiunea din județ pe 40 de kilometri, este în plin proces de refacere, gropile fiind plombate, ca soluție provizorie, pentru trecerea peste iarnă, de către muncitorii firmei Shapir Structures. Israelienii de la Shapir sunt cei care au câștigat licitația pentru reabilitarea drumului și trebuiau să înceapă lucrările din septembrie 2011, însă modernizarea a rămas și astăzi doar pe panourile montate pe marginea drumului.
Plombarea drumului, o soluție discutabilă, dar fără alternative
În momentul de față, DN 18, pe raza comunei Ciocănești, este deja în mare parte plombat.
Radu Ciocan, primarul comunei Ciocănești, a declarat: “Situația este ameliorată față de dezastrul din vară. O porțiune din satul Botoș, care era complet distrusă, a fost reabilitată, în timp ce în rest s-au făcut decapări și se pun plombe. Este bine că se face și atât”.
Primarul comunei Cârlibaba, Gabriel Danciu, a doua localitate din județ tranzitată de DN 18, a precizat și el că lucrările de plombare au ajuns în centrul comunei. Chiar dacă soluția plombării unui drum pur și simplu ciuruit de gropi este discutabilă, aceasta pare să fi fost singura soluție, în condițiile în care în 2013 nu a existat buget pentru modernizarea DN 18.
Garanțiile directorul de proiect de la Shapir Structures
Am reușit să-l contactăm telefonic, ieri, și pe directorul de proiect al firmei Shapir Structures.
Barak Lapidot a declarat că până pe 20 noiembrie a.c. întreaga porțiune a DN 18 de pe raza județului Suceava va fi plombată.
„Toate gropile vor fi plombate, pentru asta avem pregătite 1.500 de tone de asfalt și lucrăm cu trei echipe. Nu există buget pentru aceste lucrări și ce facem acum este cu banii noștri”, a declarat acesta. Este vorba practic de o lucrare făcută în avans, beneficiarul lucrării, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) urmând a achita suma când va avea buget.
Reabilitarea DN 18, pe sectorul Iacobeni-Moisei, are un nou termen: august 2014
Bunăvoința celor de la Shapir pare a fi legată de faptul că CNADNR a prelungit contractul cu aceștia pentru reabilitarea DN 18, pe sectorul Iacobeni-Moisei (Maramureș), valoarea proiectului fiind de peste 340 de milioane de lei, fără TVA.
Termenul inițial a fost august 2013, iar acesta a fost prelungit cu un an, până în august 2014.
Conform informațiilor de pe site-ul CNADNR, investiția a fost realizată până acum doar în proporție de 13,23% și nu pe raza județului nostru.
Au existat multe voci care au reclamat că firma Shapir Structures și-a bătut joc în ultimii ani de acest proiect însă, pe de altă parte, cel puțin în 2013, nu a existat deloc buget pentru modernizarea capitală a DN 18.



Recomandări

Dezastru produs de inundații masive în zona de munte a județului Suceava: Trei persoane decedate în Broșteni, peste 100 de sinistrați salvați, case distruse și drumuri blocate

Dezastru produs de inundații masive în zona de munte a județului Suceava: Trei persoane decedate în Broșteni, peste 100 de sinistrați salvați, case distruse și drumuri blocate
Dezastru produs de inundații masive în zona de munte a județului Suceava: Trei persoane decedate în Broșteni, peste 100 de sinistrați salvați, case distruse și drumuri blocate

Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani

Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani
Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani

Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani

Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani
Gheorghe Șoldan anunță începerea modernizării drumului dintre Verești și Udești, pe care nu s-a mai turnat asfalt de 10 ani

Președintele CJ, Gheorghe Șoldan, și-a prezentat primul bilanț: „Împreună cu echipa mea, am pus bazele unor proiecte importante pentru județul Suceava”

Gheorghe Șoldan a mers la Viena pentru a discuta cu reprezentanții Wizz Air despre noi zboruri de la Suceava
Gheorghe Șoldan a mers la Viena pentru a discuta cu reprezentanții Wizz Air despre noi zboruri de la Suceava

Președintele CJ, Gheorghe Șoldan, și-a prezentat primul bilanț: „Împreună cu echipa mea, am pus bazele unor proiecte importante pentru județul Suceava”

Președintele CJ, Gheorghe Șoldan, și-a prezentat primul bilanț: „Împreună cu echipa mea, am pus bazele unor proiecte importante pentru județul Suceava”
Președintele CJ, Gheorghe Șoldan, și-a prezentat primul bilanț: „Împreună cu echipa mea, am pus bazele unor proiecte importante pentru județul Suceava”

A început proiectarea noului pod de pe drumul Suceava – Dorohoi. La anul, pe vremea asta, ar trebui să înceapă construcția efectivă