Amânare

Procesul USV cu Ministerul Educației se judecă abia la finele lunii martie 2014, la Curtea de Casație și Justiție



Mihai Dimian, prorector al USV: Sunt foarte multe proceduri ce au fost încălcate și avem argumente de substanță în acest sens
Mihai Dimian, prorector al USV: Sunt foarte multe proceduri ce au fost încălcate și avem argumente de substanță în acest sens

Următorul termen în cazul procesului dintre Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava (USV) și Ministerul Educației Naționale (MEN) a fost stabilit în data de 27 martie 2014, Înalta Curte de Casație și Justiție fiind cea care instrumentează dosarul în prezent.
Potrivit prorectorului USV, prof. univ. dr. ing. Mihai Dimian, „la ultimul termen, ministerul a cerut o nouă amânare pentru a-și pregăti apărarea”.
Sentința finală în cazul procesului judecat la Curtea de Apel Suceava, dintre USV și MEN, a fost dată în favoarea instituției sucevene, iar ordinul emis de ministerul de resort prin care USV este o instituție de învățământ superior bazată doar pe educație, a fost anulat. Sentința a fost dată la finalul lunii februarie 2013.
Nici până în prezent, Ministerul Educației nu a comunicat setul de criterii, standarde și indicatori pe baza cărora s-a realizat evaluarea universităților, ponderea acestora pe fiecare tip de activitate și nici modalitatea concretă de calcul. Reprezentanții USV spun că ministerul nu a comunicat punctajul obținut de fiecare universitate în parte, nici măcar după publicarea clasificării universităților.
„Nu am intentat procesul până când nu am încercat de nenumărate ori să obținem de la minister acel raport, să obținem scorurile universităților. Suntem pregătiți să ne susținem punctul de vedere. Sunt foarte multe argumente consistente că anumite proceduri nu au fost respectate. Nu principiul clasificării a fost contestat de Universitatea Suceava, ci modul în care a fost implementat”, a mai explicat Mihai Dimian.
Dimian: „Chiar și rectorii universităților bine clasificate au înțeles că ierarhia nu e corectă”
Mihai Dimian a mai declarat: „Am pornit singuri la acest drum, însă la final, chiar și universitățile care au fost bine evaluate, avantajate de această ierarhizare, considerate ca fiind centrate pe cercetare avansată și educație, au admis că acea clasificare nu a fost făcută corect. Este important că am reușit să schimbăm percepția multora asupra clasificării făcute, care nu este decât o justificare de a subfinanța anumite instituții de învățământ superior”.
Acesta a mai amintit de faptul că atât ministrul Educației, Remus Pricopie, cât și ministrul delegat pentru Învățământ Superior, Mihnea Costoiu, au admis, la Suceava, că ierarhizarea din 2011 a fost lipsită de transparență. Rolul clasificării de atunci a fost „de pedepsire” a universităților, iar pe baza acestei ierarhii s-au tras anumite concluzii greșite, una dintre ele fiind desființarea anumitor instituții. Aceștia au mai afirmat că nici până în prezent, la Ministerul Educației, nu s-a găsit documentația pe baza cărora s-au ierarhizat, acum doi ani, universitățile din România.
Ministerul Educației lucrează la o nouă metodologie de ierarhizare a instituțiilor de învățământ superior din România, metodologie care va putea fi aplicată din anul academic 2014-2015.
În 2011, în urma ranking-ului realizat de Ministerul Educației, universitățile de prim rang, clasate în categoria universităților de cercetare avansată și educație, au primit cu 20% mai multe locuri la master și doctorat decât în anii precedenți, deci mai mulți bani, în vreme ce universitățile categoria a III-a – adică cele centrate pe educație – au primit mai puține locuri de master și doar pentru programele competitive, pe cale de consecință – mai puține fonduri.



Recomandări