Cu câteva zile în urmă, la Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera” a avut loc finalizarea proiectului GROW, proiect dezvoltat în parteneriat de biblioteca publică județeană și AIESC Suceava.
Proiectul GROW a antrenat, pe parcursul a șase săptămâni, un număr de 190 de elevi din clasele a IX-a și a X-a
Proiectul GROW, program inovativ de educație non-formală construit cu scopul de a oferi tinerilor un conținut educațional complementar activității școlare, a antrenat pe parcursul a șase săptămâni de pregătire (perioada 3 februarie – 9 martie a.c.) un număr de 190 de elevi din clasele a IX-a și a X-a de la liceele dinBotoșani, Câmpulung Moldovenesc, Fălticeni, Gura Humorului, Rădăuți și Suceava.
Elevii au participat la sesiuni pe teme de comunicare, autodescoperire, proactivitate, managementul timpului, gestionarea resurselor financiare personale și dezbateri pe diferite subiecte.
Sesiunile au fost susținute în totalitate în limba engleză de trei studenți voluntari: Elizabeth Boyd, din SUA, pentru elevii din clasa a IX-a, Jawwad Aziz, din Pakistan, și Daniel Johns, din China, pentru elevii din clasa a X-a.
O parte din elevii acceptați în proiect au fost implicați și în organizarea evenimentului Global Village, care a avut loc pe 23 februarie la Iulius Mall Suceava, eveniment în cadrul căruia s-au prezentat obiceiuri și tradiții din mai multe țări, între care și țările de proveniență ale studenților voluntari.
Finalizarea proiectului care a avut loc sâmbătă, 9 martie, a fost marcată printr-o ceremonie de închidere, în cadrul căreia elevii și formatorii și-au împărtășit impresiile cu privire la experiența trăită în acest proiect. Participarea elevilor la GROW a fost recunoscută de AIESEC Suceava și Școala de Valori prin acordarea unor diplome care atestă cunoștințele dobândite.
Referindu-se la experiența avută, Sergiu Iliuță, participant la modulul pentru clasa a X-a, a spus că participarea la proiect i-a oferit prilejul să cunoască mulți tineri, că a reușit să învețe o serie de lucruri despre culturile altor țări, că și-a suplimentat doza de încredere în sine.
„Cu ajutorul trainerilor – a precizat el – ne-am dat seama de faptul că viața nu înseamnă doar bani, iar în anii care vor urma ar trebui să ne creăm o balanță între bunurile materiale și lucrurile de care avem nevoie în interiorul nostru. Consider că cel mai important obiectiv pe care l-am îndeplinit în cadrul acestui proiect este reprezentat de modul în care voi putea să tratez conflictele cu alte persoane, devenind o persoană proactivă”.
„GROW oferă oportunități de învățare nu doar pentru studenți, ci și pentru traineri”
Fiindcă proiectul GROW dezvoltă traineri și elevi deopotrivă, Jawwad Aziz a vorbit despre impactul pe care l-a avut asupra sa:
„GROW oferă oportunități de învățare nu doar pentru studenți, ci și pentru traineri. Să fiu trainer a fost o ocupație amuzantă și plăcută. În această calitate a trebuit să fiu un model pentru studenții mei, iar să fii un model înseamnă să fii responsabil, ambițios și atitudinea ta trebuie să reflecte asta. Acum, după închiderea proiectului, mă simt mai responsabil și mai concentrat pe anumite probleme. Pe parcursul proiectului GROW am văzut cum unii din elevi s-au schimbat în bine, iar aceste schimbări m-au făcut să realizez faptul că proiectul acesta are un impact cu adevărat asupra elevilor mei. Dacă ar fi să descriu experiența mea într-o singură frază aș spune simplu: O experiență uimitoare care mi-a schimbat viața!”.
Un proiect de succes, care și-a depășit obiectivele inițiale
GROW s-a dovedit a fi un proiect de succes, care și-a depășit obiectivele inițiale, oferindu-le atât elevilor, cât și studenților voluntari posibilitatea de a participa la o experiență aparte.
GROW a fost desemnat în anul 2012, de către Parlamentul European, în cadrul Galei Charlemagne, ca fiind „cel mai bun proiect de educație de tineret din România”.




