Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 9 iul 2012 - Anul XVII, nr. 157 (5062)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,971 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5892 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Temerari

Start în turul Europei, cu Dacia din 1969

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Duminică, 8 iulie. Zi mare pentru suceveanul Dănuţ Crainiciuc, colecţionarul înrăit de Dacii 1300, care a plecat, alături de soţie, la volanul celei mai valoroase maşini ale sale, într-un lung tur al Europei, care va măsura în jur de 8.000 de kilometri. Cei doi soţi au plecat la drum cu Dacia 1300 din primul an de fabricaţie, 1969, maşina cu numărul 90 din istoria uzinei, un autoturism care, deşi vechi de 43 de ani, arată impecabil şi, era convins colecţionarul, va face faţă fără probleme lungului drum. 

 

Pregătiţi financiar şi mai ales moral pentru turul prin Europa, soţii Dănuţ şi Narcisa Irinel Crainiciuc au plecat din curtea Darex Suceava, în jurul orei 8.30, „startul” fiind dat de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor şi de mai mulţi ziarişti.

Cei doi soţi vor conduce maşina alternativ, soţia colecţionarului având şi ea experienţă în mânuirea volanului unei Dacii vechi.

 

La volanul unei Dacii 1300: „Este ca şi cum un tânăr din ziua de azi ar trece de la calculator la maşina de scris.....”

Dănuţ Crainiciuc, care este cu un an mai în vârstă decât Dacia cu care a plecat la drum, a povestit: „Soţia este un copilot şi un conducător auto foarte bun, am mare bază în ea. Foarte probabil, unui conducător auto din ziua de azi nu-i este uşor să conducă o Dacia 1300, poate prin simplitatea ei este o maşină greu de condus. Este ca şi cum un tânăr din ziua de azi ar trece de la calculator la maşina de scris... este o diferenţă totuşi mare la condus”.

Trebuie spus că maşina din 1969 se remarcă tocmai prin originalitatea ei. Nu este modificată în nici un fel, are piese originale şi nu are aer condiţionat sau servo-direcţie, singurul compromis faţă de modelul original fiind ataşarea oglinzilor retrovizoare, care nu au fost prevăzute în anul fabricării, condiţiile de trafic de atunci fiind radical diferite faţă de acum. De asemenea, Dănuţ Crainiciuc a mai apelat şi la un GPS, pentru a reuşi să parcurgă traseul stabilit mai uşor. 

 

Doamna copilot se teme de oboseală, dar nu şi de maşină 

Înainte de plecare, soţia colecţionarului era puţin mai emoţionată decât Dănuţ, însă nu din cauza maşinii.

Narcisa Irinel Crainiciuc ne-a spus: „Nu am emoţii pentru Dacie, cu Daciile am mers foarte mult şi am siguranţă în ele. E vorba de oboseală, sunt mulţi kilometri, nu am mai mers niciodată pe o distanţă atât de mare. Cred că va fi obositor, dar foarte frumos, sunt convinsă”.

Preşedintele Consiliului Judeţean, Cătălin Nechifor, nu a ratat momentul de a fi alături de cei doi soţi, mai ales că îi cunoaşte de multă vreme: „Dacie 1300 este o mândrie naţională. Cu Dacia ne-am făcut treaba şi înainte de 1989, şi după 1989. Este o maşină care s-a pliat la aproape orice necesitate, a fost folosită în agricultură, în transport urban sau în turism. De fapt, Dacia a fost un mijloc de transport aproape singular şi, din păcate, cel puţin istoria modelului 1300 se apropie de sfârşit. Dar cu Dănuţ Crainiciuc sperăm să o avem în continuare, spre a ne bucura de ea şi a ne aduce aminte de vremurile care au fost odată”. 

 

„Suntem convinşi că Dacia va stârni admiraţie şi respect pentru România, ţara care a creat-o”

Dănuţ Crainiciuc ne-a explicat care este scopul acestui lung tur: „Dacia 1300 este un simbol al istoriei recente a României şi ideea acestui proiect este de a populariza imaginea ţării noastre tocmai prin ceva cu care orice român se poate identifica. Suntem convinşi că Dacia va stârni admiraţie şi respect pentru România, ţara care a creat-o. În România sau în Suceava, când ies cu Dacia 1300, văd lumea fericită, mândră, am parte numai de OK-uri la drum. Ar trebui să fim mândri, foarte mândri de aceste maşini şi eu unul sunt, tot timpul am spus că sunt bogat spiritual cu aceste maşini”. 

 

Traseul Daciei 1300 în următoarele trei săptămâni

Conform programului, aseară, cei doi s-au cazat la Oradea, iar astăzi urmau să treacă în Ungaria. La volanul Daciei 1300 va urma traversarea Ungariei, Austriei, Germaniei, Belgiei (unde vor participa la Festivalul automobilelor clasice), Franţei, iar de aici, pe feribot, vor ajunge la Londra, în Anglia. Aici, colecţionarul va participa la „Uxbridge Auto Show”, o întrunire a pasionaţilor de vehicule istorice. Tot la Londra, suceveanul este invitat la întrunirea colecţionarilor de maşini franţuzeşti, după care se va întoarce în Franţa, unde, în oraşul La Chatre, va participa la întrunirea Renaultiştilor, unde Dacia 1300 nu poate lipsi.

Întregul traseu, care se axează pe participarea la întrunirile amintite, unde suceveanul vrea să le arate străinilor maşina simbol a României, urmează să fie parcurs în aproximativ trei săptămâni.

 

Suceveanul are o „flotă” de nouă maşini de colecţie

Dănuţ Crainiciuc spune cu toată convingerea că este cel mai mare colecţionar de Dacii 1300 din ţară şi are şi argumente.

Flota sa, cum îi place să spună, este formată din şapte Dacii 1300 din perioada 1969-1972, anii de glorie ai modelului, când maşinile erau fabricate cu motoare de Renault 12. Pentru că pasiunea pentru autoturisme vechi a devenit un mod de viaţă, suceveanul a mai achiziţionat de curând două maşini de colecţie: un Fiat 850, fabricat în 1967, şi un Renault 12 Gordini, o maşină de curse fabricată în 1973, care dezvoltă 185 de CP.

 

Turul prin Europa, cu ajutorul sponsorilor

Dănuţ Crainiciuc a plecat la acest lung drum cu sprijin de la numeroşi sponsori. Cel mai consistent ajutor financiar, cum era şi normal, a venit de la Grupul Dacia, prin intermediul dealerului de pe plan local, Darex Auto. De asemenea, mulţi străini, pasionaţi şi ei de automobile retro, au citit materialele de presă care anunţau pregătirea turului şi l-au sprijinit pe colecţionar cu bani sau cu cazare şi masă în ţările pe care le traversează.

Sprijin financiar a venit şi de la alţi sponsori locali sau din ţară: Monitorul de Suceava, SUCT Suceava, Killer, Borsec, SAV-COM, Ecuator, Facos Suceava, Metabond, Cofetăria Briana Buzău.       

 

DACIA – „Dacă Ai Cap Ia Alta”

Pasionat până în măduva oaselor de Dacia 1300, Dănuţ Crainiciuc şi-a permis şi o glumă referitoare la marcă, cu precizarea că este doar o glumă.

A întrebat ziariştii care au venit la momentului startului de la ce cred ei că vin cele cinci litere din titulatura DACIA.

A răspuns apoi tot el: „Dacă Ai Cap Ia Alta” (DACIA), a spus pasionatul, stârnind zâmbete.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Start în turul Europei, cu Dacia din 1969.
 Vizualizări articol: 1550 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
Start în turul Europei, cu Dacia din 19695.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei