Șoseaua de centură a Sucevei trebuie finalizată până la sfârșitul lunii octombrie 2012. Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a inspectat ieri șantierul șoselei de centură, precizând că SC CF – Grup Colas Iași a început lucrările de consolidare a terenului pe care ar urma să se construiască tronsonul care face legătura între E 85 și drumul județean Suceava – Berchișești. Flutur a spus că lucrările de consolidare se realizează pe o lungime de 1,3 kilometri.
„A fost nevoie de această lucrare suplimentară și de aceea s-a și întârziat. Valoarea lucrărilor suplimentare este de peste 50 de milioane de lei. Important este că se lucrează, pentru că vrem să terminăm această șosea de centură”, a declarat Flutur.
El a precizat că până la sfârșitul lunii mai a.c. vor fi finalizate lucrările la tronsonul șoselei de centură dintre Pătrăuți și DN 17, în timp ce lucrările de consolidare și de construcție a șoselei pe tronsonul E 85 – Moara vor fi terminate la sfârșitul lunii iunie 2012. Gheorghe Flutur a mai explicat că la intersecția șoselei de centură cu drumul județean Suceava – Berchișești va fi construit un sens giratoriu.
„Vrem să terminăm primul tronson de la Pătrăuți până la DN 17 până la sfârșitul lunii mai, astfel încât să scoatem traficul greu din Suceava. Întreaga șosea de centură este o lucrare mare, de peste 70 de milioane de euro, o lucrare deosebit de dificilă, cu multe viaducte, și mă bucur că s-au găsit soluții pentru a fi finalizată”, a declarat Flutur.
Terenul pe care se construiește șoseaua este consolidat cu 355 de coloane îngropate în pământ
Consolidarea șoselei de centură a început de câteva zile în zona tronsonului E 85 – Moara, acolo unde lucrările realizate au fost afectate de alunecările de teren. Potrivit directorului SC CF – Grup Colas Iași, Ștefan Hanganu, pentru consolidarea versantului afectat de alunecări a fost necesară suplimentarea fondurilor alocate inițial pentru șoseaua de centură, bani folosiți pentru construcția unui zid de sprijin format din piloni îngropați la o adâncime de circa 20 de metri. Ștefan Hanganu a explicat că lucrările de consolidare presupun construcția unui sistem de drenaj a apei freatice, precum și a unui număr 355 de coloane forate, care ar urma să împiedice alunecările de teren. Directorul SC CF Grup Colas Iași a arătat că până în momentul de față au fost îngropați în pământ 255 de piloni. Ștefan Hanganu a mai spus că în zona Moara va fi construit un nou viaduct, care va avea nouă deschideri de 24 de metri.
Hanganu a ținut să sublinieze că la finalizarea investiției, șoseaua de centură a Sucevei va fi „una dintre cele mai frumoase lucrări de acest fel din țară”. „La sfârșit o să caut să ajung să văd cât mai des această lucrare și să merg pe acest drum. Este o investiție foarte frumoasă, cu multe lucrări de artă, cu viaducte cu deschideri de 50 de metri din beton armat, cum nu mai există în țară. Mai mult, vom avea și un viaduct de 500 de metri liniari care trece peste râul Suceava. Nu cred că există o lucrare mai frumoasă în zonă”, a declarat Hanganu. El a arătat că în situația în care șoseaua de centură a Sucevei ar fi avut două benzi de circulație pe un sens, în viitor ar fi putut să facă parte dintr-o viitoare autostradă.






