Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 7 mai 2011 - Anul XVI, nr. 106 (4704)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Anomalie ignorată de ani

Maşini distruse, pericol de moarte şi oameni stresaţi, din cauza unei treceri peste calea ferată

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Ajungi la o trecere la nivel cu calea ferată şi observi că sistemele de avertizare luminoase şi acustice sunt pornite, semn că se apropie trenul. Aştepţi, trec cinci minute, trec zece, însă trenul nu mai vine. Până la urmă îţi faci curaj şi treci, asumându-ţi un mare risc. Cam asta se întâmplă de ani de zile la o trecere la nivel cu calea ferată dintre staţiile CFR Suceava şi Suceava Nord, trecere la care semaforul este aproape tot timpul pe roşu, însoţit de stridentul sunet care anunţă apropierea trenului.

 

Trecerea la nivel cu calea ferată se găseşte în apropiere de strada Gheorghe Doja, cea care face legătura între Burdujeni şi Iţcani. Mai exact, de pe Gheorghe Doja şoferii virează spre o stradă secundară, Plaiului, aceasta tăind trei rânduri de linie ferată. 

Practic, strict după lege, şoferii nu ar avea voie să treacă niciodată peste linia ferată deşi pasajul este deschis traficului rutier. O anomalie care nu ar trebui să se întâmple într-o ţară normală, dar care persistă de ani de zile, fără nici o reacţie din partea CFR. Nici măcar accidentele care s-au petrecut la această trecere, cel puţin două, din câte am reuşit să aflăm, nu au reuşit să îi facă să reacţioneze pe mai marii CFR.   

 

Oamenii din zonă au semnalat situaţia din 2007 

Oamenii care stau în zonă au semnalat în nenumărate rânduri situaţia, încă din anul 2007, pe lângă pericol locatarii fiind pur şi simplu terorizaţi de sunetul strident pe care sunt nevoiţi să-l asculte zi şi noapte.     

Iată ce îi scriau, în ianuarie 2007, 16 locatari din zonă directorului Regionalei CFR Iaşi, Sorin Flutur, cel care este şef şi acum.

„Suntem un grup de locatari care locuim în municipiul Suceava, în zona triunghiului CFR, strada Plaiului şi apelăm la dvs. cu rugămintea de a ne sprijini pentru rezolvarea funcţionării instalaţiei SAT de la km 448+200, de pe liniile curente Suceava – Suceava Nord, unde este asigurat drum de acces pentru locatarii din zonă şi pentru persoanele care deservesc instalaţiile CFR şi E.ON.

Instalaţiile de la acest pasaj au în permanenţă culoarea roşie la indicatorul rutier, fapt pentru care suntem nevoiţi să circulăm prin pasaj cu autovehiculele, cu toate că indicaţiile ne interzic acest lucru.

...Vă rugăm să trimiteţi persoane competente pentru rezolvarea acestui caz, care pune în pericol viaţa oamenilor care trec prin acest pasaj”, scriau oamenii în sesizarea trimisă CFR pe 23 ianuarie 2007.

Reclamanţii au primit un răspuns în care li s-a comunicat că „s-a hotărât ca personalul de mişcare să nu mai ţină această instalaţie declanşată fără a fi imperativ nevoie de acest lucru”, însă din păcate lucrurile nu s-au schimbat.

 

Lovită de tren din cauza semnalizării şi a lipsei de vizibilitate

Dovadă în acest sens sunt ulterioarele petiţii ale oamenilor, dar şi accidentul produs pe 27 iulie 2009. Atunci, o femeie din Suceava, Ana Măntăluţă, aflată la volanul unui VW, a fost surprinsă de un tren rapid.

„Cunoşteam faptul că semnalul luminos şi cel acustic funcţionează în permanenţă. Când am vrut să mă asigur pentru a traversa pasajul am oprit autoturismul cu roata la circa 30 de cm de calea ferată, asta deoarece vizibilitatea este foarte redusă. Atunci am fost acroşată de trenul rapid Suceava – Bucureşti, maşina fiind proiectată câţiva metri mai încolo. Am scăpat fără leziuni, dar maşina a ajuns la fier vechi, o cumpărasem cu 9.000 de euro...”, explică femeia.

 

A rămas fără maşină şi fără permis, dar e mulţumită că a scăpat cu viaţă

Ne-am deplasat la locul producerii accidentului şi am constatat că într-adevăr vizibilitatea este extrem de redusă. Un gard şi un stâlp maschează linia prin zona prin care a trecut femeia, astfel că este nevoie ca şoferul să se apropie extrem de tare de linie, pentru a avea o minimă vizibilitate. Mai mult, trecerea este la mai puţin de o sută de metri de o curbă, astfel că oricărui şofer îi este extrem de greu să vadă la timp trenul.

Cu un semafor aflat tot timpul pe poziţia deschis şi fără vizibilitate, femeia s-a trezit scoasă vinovată de producerea accidentului, Poliţia Rutieră aplicându-i un avertisment şi suspendându-i permisul de conducere timp de 90 de zile. Nemulţumită, s-a judecat şi a încercat să-şi demonstreze nevinovăţia, însă instanţa nu i-a dat câştig de cauză, argumentul principal fiind că, indiferent de condiţii, şoferul trebuie să se asigure atunci când trece peste linia ferată.

Şi un locatar care stă în zonă a avut aceeaşi soartă, maşina fiindu-i avariată de tren, accident petrecut după cel în care a fost implicată Ana Măntăluţă. Aceasta din urmă este foarte nemulţumită că a pierdut procesul, însă pe de altă parte îi mulţumeşte lui Dumnezeu că a scăpat cu viaţă, conştientă că dacă s-ar fi aflat puţin mai în faţă ar fi sfârşit tragic.

 

„Am ajuns să trăim permanent cu acest sunet în urechi, enervant şi obositor”

După ce am aflat de acest caz, la finele săptămânii trecute, ne-am deplasat la respectiva trecere la nivel cu calea ferată. Am găsit ceea ce tot semnalează oamenii de ani de zile. Semaforul era pe roşu, iar ţipătorul semnal acustic devenise deja deranjant pentru urechi, deşi abia ajunsesem acolo.

„Am fost şi la şeful Gării Suceava, şi la Iaşi, la Regională, am semnalat, dar degeaba. Aşa cum vedeţi acum este tot timpul, am ajuns să trăim permanent cu acest sunet în urechi, enervant şi obositor. Nu e permis aşa ceva, şoferii care nu sunt din zonă stau cu zecile de minute şi tot aşteaptă să treacă trenul, trebuie să-i ajutăm noi, oamenii de pe aici, să traverseze”, ne-a spus Liviu Macoveiciuc, care are casa la câţiva metri de linia ferată. Omul spune că din când în când, foarte rar, semaforul este comutat de pe roşu, aşa cum ar fi normal să se întâmple, şi explică acest lucru prin faptul că „un singur blochist îşi face treaba şi porneşte semaforul doar când trece trenul”. 

Am întâlnit şi un şofer care lucrează în zonă, la E.ON, şi tocmai trecea peste calea ferată.

„Am serviciu aici şi trebuie să trec zilnic, e periculos. Mai ales la întoarcere e foarte periculos (n.r. - locul unde au avut loc accidentele), e curbă, trebuie să te ajute cineva ca să treci în siguranţă”, s-a plâns pe bună dreptate omul.

 

Situaţia dă semne de remediere, după discuţiile cu mai marii CFR

Ieri, la o săptămână de la momentul în care am purtat aceste discuţii, şi după ce am discutat între timp cu şefi de la Gara Suceava, precum şi cu directorul Regionalei CFR Iaşi, ne-am deplasat din nou la această trecere.

Surprinzător, după ani de zile, oamenii aveau linişte. Semaforul nu mai era pe culoarea roşie şi semnalele acustice erau oprite. Porneau doar când se apropia un tren.            

CFR ne-a trimis şi un răspuns oficial cu privire la această trecere la nivel cu calea ferată. Confirmă că această instalaţie de semnalizare se cuplează prin comandă manuală şi arată că în zonă există un trafic CFR extrem de intens, evitând totuşi să precizeze de ce acest semnal funcţionează de ani de zile aproape tot timpul, asta deşi în mod clar există multe intervale în care trenurile nu trec prin zonă.

 

Răspunsul celor de la CFR

„În 24 de ore, prin acest pasaj trec 48 de perechi trenuri călători, 14 perechi trenuri de marfă, 35 de perechi trenuri locomotive izolate. Zilnic, pe liniile CF din pasaj sunt executate circa 170 parcursuri de manevră, de compunere şi descompunere, salubrizare, vidanjare şi spălare, în Grupa tehnică Suceava. Efectuarea unui parcurs de manevră nu presupune neapărat trecerea trenului prin pasaj, dar necesită închiderea instalaţiei SAT şi restricţionarea circulaţiei rutiere prin pasaj.

În aceste condiţii, se constată că pasajul este închis perioade lungi de timp.

Înţelegem neplăcerile cauzate persoanelor ce locuiesc în zonă, dar condiţiile de trafic feroviar prin pasaj (circulaţie şi manevră) impun acţionarea instalaţiei SAT pentru perioade îndelungate.

Prin introducerea sistemului de centralizare electronică în complexul CF Suceava (proiect de perspectivă al CN CFR) se vor asigura condiţiile tehnice de exploatare cu timpi mai mici de restricţionare a circulaţiei rutiere prin pasaj şi acţionare automată a semnalizării rutiere”, este partea cea mai importantă a răspunsului primit de Monitorul de Suceava din partea inginerului Sorin Flutur, directorul Regionalei CFR Iaşi.

Nu ne rămâne decât să sperăm că se vor lua măsurile necesare pentru ca semnalizarea de la această trecere la nivel cu celea ferată să funcţioneze normal, asta în primul rând pentru ca într-o nefericită zi să nu se producă o tragedie.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Maşini distruse, pericol de moarte şi oameni stresaţi, din cauza unei treceri peste calea ferată.
 Vizualizări articol: 2366 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.7 din 9 voturi
Maşini distruse, pericol de moarte şi oameni stresaţi, din cauza unei treceri peste calea ferată3.759

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Da asa e trimis de
( 8 mai 2011, 08:19:45
NUMAI IN ROMANIA SE POT INTIMPLA ASTFEL DE LUCRURI!!!
2.   ... trimis de
(10 mai 2011, 23:13:27
traim in romania si asta ne ocupa tot timpu..
3.   Dreptate trimis de
(13 mai 2011, 08:50:58
Intr-adevar, trebuie rezolvata problema triunghiului CFR de la Strada Plaiului. Domnii de la Regionala n-ar trebui sa se supere, ci sa actioneze in consecinta. Lucrurile relatate de jurnalist sunt corecte, o spun in cunostinta de cauza.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei