Mai mulți suceveni fluieră a pagubă de zile sau chiar luni, după ce firma de leasing de la care și-au cumpărat mașinile „a uitat” să se achite de obligațiile contractuale. Oamenii reclamă că au cumpărat mașinile cu numere provizorii, dar reprezentanții SC Borgomar SRL Bistrița, cu punct de lucru în Vatra Dornei, le-au promis că vor reglementa situația până la expirarea perioadei de 90 de zile permisă de lege pentru a circula cu așa-zisele numere roșii. Socoteala de acasă nu s-a potrivit cu promisiunea din târg, iar câțiva suceveni s-au trezit și fără bani și în imposibilitatea de a circula cu mașinile.
Gheorghe Ciornei este una dintre victimele firmei Borgomar. El și soția sa, Domnica Ciornei, au cumpărat pe 23 iulie 2010 o mașină marca Ford Focus second-hand. În momentul parafării contractului, familia Ciornei a plătit 1.450 de euro, iar potrivit înțelegerii urma să mai plătească alte 119 rate, fiecare în valoare de 230 de lei.
„Noi ne-am achitat toate obligațiile pe care le aveam față de firma de leasing. Mai mult, am fost la RAR pe banii mei, deși acest lucru nu era prevăzut în contract. Pe 19 noiembrie au expirat numerele provizorii și nu mai pot circula cu mașina. În toate lunile astea am sunat la firma Borgomar și am tot fost amânat. Mi s-a promis că se rezolvă totul, iar de vreo două săptămâni nici nu mai răspunde nimeni la telefon”, a precizat Gheorghe Ciornei.
Exasperat de situația creată, bărbatul a depus deja o plângere la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava și la Poliția Suceava, iar astăzi urmează să se adreseze și Parchetului.
Un alt caz, același scenariu
Familia Ciornei nu este singura care a dat bani și suflă a pagubă. Un tânăr din Văratec este într-o situație similară, cu singura diferență că își admiră mașina parcată în propria curte de două luni, nu doar de câteva zile.
„Am plătit 1.000 de euro și apoi câte 191 de lei pe lună. După două luni, numerele provizorii și-au pierdut valabilitatea. Pentru că aveam nevoie de mașină, am luat legătura cu administratorul firmei Borgomar. Mi-a spus că nu are bani, așa că i-am trimis eu 1.500 de lei să facă formalitățile la RAR. Am dat și acești bani și tot nu s-a rezolvat nimic. Sper să nu fi dar și banii și să fi rămas și fără mașină”, a mărturisit tânărul din Văratec.
Scuze puerile ale reprezentanților firmei de leasing
În cursul zilei de ieri am luat legătura și cu reprezentanții firmei de leasing. Bărbatul care a răspuns la telefon a venit cu scuze cel puțin hilare vizavi de neînmatricularea mașinilor.
„A fost grevă la Finanțe și dosarele nu au putut fi prelucrate. Până la sfârșitul acestei săptămâni totul se va rezolva. Noi am vorbit deja cu toată lumea și oamenii au înțeles cum stă situația”, au precizat cei de la SC Borgomar SRL.
Sunt aceleași promisiuni pe care sucevenii le-au auzit și acum câteva săptămâni, fără nici un rezultat plauzibil însă. De altfel, ieri, după discuția cu reprezentanții firmei de leasing, Gheorghe Ciornei a fost sunat și i s-a recomandat să nu facă publice datele legate de contractele neonorate de SC Borgomar SRL Bistrița, punct de lucru Vatra Dornei.