Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 25 sep 2010 - Anul XV, nr. 226 (4517)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Explicaţii

Dezinteresul unora dintre medicii Spitalului Suceava transformă pacienţii în clienţi ai farmaciilor din zonă

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Subiectul medicamentelor şi materialelor sanitare din Spitalul Judeţean de Urgenţă a revenit în actualitate, după ce tot mai mulţi bolnavi internaţi s-au plâns că sunt nevoiţi să facă naveta zilnic, la farmaciile din apropiere, pentru a-şi procura, pe propria cheltuială, tratamentul de care au nevoie pentru a se vindeca. În timp ce pacienţii spun că totul se cumpără, de la o simplă bucată de tifon până la medicamente rare şi scumpe, care ar trebui asigurate gratuit, în spital, responsabilii unităţii admit existenţa unor lipsuri, însă spun că acestea sunt minore şi create în cea mai mare parte de dezinteresul doctorilor care îi tratează.

„Am cumpărat de la farmacie, pentru o rudă internată la Neurologie, medicamente de 2.500 de lei. Cât timp a stat în această secţie i s-a făcut tratament doar cu medicamentele personale. Nu le-am putut deconta la casieria spitalului, deşi ştiam că, legal, avem acest drept, fiindcă nu aveam o reţetă de la medic, parafată. Le-am achiziţionat în baza unui bileţel, scris pe o bucată obişnuită de hârtie, de asistenta de serviciu”, spune o aparţinătoare.

„Stau de trei zile la Medicală şi în tot acest timp mi-am cumpărat singură aproape tot. Nu au nici măcar branule”, se plânge o bolnavă.

„Dacă nu ai bani, nu te tratezi. M-am săturat să plătesc pentru comprese sterile sau antibiotice”, spune un alt pacient, de la Chirurgie.

 

„Majoritatea bolnavilor se duc direct la farmacia Dona, de la poarta Spitalului”

La rândul lor, farmaciştii din zonă confirmă că au clienţi din rândul pacienţilor internaţi la Spitalul Judeţean de Urgenţă, iar unii dintre ei nu se feresc să recunoască că datorită acestora îşi rotunjesc simţitor veniturile.

„Majoritatea bolnavilor se duc direct la farmacia Dona, de la poarta Spitalului. De când au deschis ei, veniturile noastre au scăzut cu 40-50%. Este mai la îndemână, dar cred că există şi o anumită colaborare, fiindcă unii bolnavi au bileţele de la personalul sanitar, cu produsele pe care trebuie să şi le cumpere, şi pe care este specificat şi numele acestei farmacii. Spun asta, deoarece sunt pacienţi care nu găsesc acolo ce au nevoie şi ajung la noi. Oricum, avem încă destui bolnavi de la spital, care, cel mai des, cumpără vitamine injectabile, ser fiziologic, glucoză perfuzabilă, antibiotice, vată, feşe, perfuzoare, branule”, spune o farmacistă.

„Ne cer medicamente pentru toate afecţiunile posibile. În general, mai ales pe cele foarte scumpe, le achiziţionează pentru o perioadă scurtă de timp, de maxim două-trei zile, probabil până la externare, dar şi fiindcă nici nu au de unde”, spune o altă farmacistă.

 

„Nu consultă listele cu stocurile existente, pentru a vedea ce alternative la tratament au”

În replică, responsabilii de la Spitalul Suceava, prin vocea dr. Mihai Creţeanu, preşedintele Comisiei medicamentului din unitate, nu neagă existenţa fenomenului, dar susţin că lipsurile sunt cauzate nu doar de finanţarea insuficientă, ci şi de dezinteresul doctorilor, care nu se implică atunci când vine vorba să asigure tratamentele bolnavilor.

Creţeanu a explicat că medicii şefi de secţie au obligaţia să transmită lunar, până în data de 15 ale fiecărei luni, un necesar de medicamente şi materiale sanitare, care să se încadreze în bugetul alocat, dar majoritatea nu fac acest lucru.

În plus, medicii nu consultă listele cu stocurile existente, pentru a vedea ce alternative la tratament au atunci când la farmacie nu se găseşte un anumit produs, apreciind că, dacă le-ar fi analizat, doctorii ar fi constatat în 90% din cazuri că au înlocuitori la produsele lipsă.

Pe de altă parte, potrivit dr. Creţeanu, lipsurile de medicamente „care ar putea pune în pericol evoluţia bună a pacientului” sunt cauzate de cele mai multe ori şi de neimplicarea personalului medical în supravegherea scrierii condicii sau a eliberării medicamentelor şi materialelor sanitare de la farmacie.

 

Până în 4.500 de oameni, trataţi cu un buget calculat pentru 2.800 de bolnavi

„Sunt multe lipsuri care ţin de inerţia personalului sanitar. De exemplu, asistenta-şefă ia o sută de perfuzoare pe aparatul de urgenţă, le dă bolnavilor internaţi câte au nevoie pentru o zi sau două, iar restul le încuie. După-amiază ea pleacă acasă, dar între timp vin pacienţi în stare gravă, iar asistenta de serviciu nu are perfuzoare la dispoziţie. Atunci, aparţinătorul, care şi aşa e îngrozit de starea pacientului, întreabă ce poate face, iar asistenta îi scrie ce să cumpere. Ar trebui ca asistenta-şefă să lase câteva perfuzoare în plus sau ca asistenta de serviciu să-i solicite medicului din secţie să scrie o nouă condică, până la opt seara se poate face acest lucru”, mai spune Mihai Creţeanu.

Medicul afirmă că, la această oră, Spitalul Suceava are medicamente din toate grupele terapeutice, administraţia făcând eforturi serioase pentru a asigura terapia bolnavilor în condiţiile în care bugetul este unul de austeritate, de 400-500 de mii de lei pe lună. Potrivit dr. Creţeanu, aceşti bani ar trebui să fie suficienţi pentru cei 2.800 de bolnavi care pot fi internaţi lunar, conform contractului încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate, însă nu şi pentru cei 4.000-4.500 de pacienţi care ajung să fie trataţi într-o lună în această unitate sanitară. În condiţiile în care numărul de bolnavi este cu o treime mai mare, administraţia se vede nevoită să renunţe la a achiziţiona sau să comande mai puţine medicamente care, prin lipsa lor, nu pun în pericol buna evoluţie sau viaţa pacienţilor. În această categorie intră, de exemplu, vitaminele sau produsele care scad febra, de gen aspirină sau paracetamol.

 

„Din spital nu a lipsit niciodată medicaţia de urgenţă, nici la UPU şi nici în secţii”

„Costă foarte puţin şi ar fi normal să se găsească. Situaţia este mai mult sau mai puţin penibilă pentru noi, deoarece trebuie să alegem între un tratament care să asigure ieşirea din situaţia critică şi un tratament pe care am dori sau ar trebui să-l dăm, având toate medicamentele la dispoziţie. Pe de altă parte, însă, majoritatea bolnavilor care se internează în spital, agravaţi de boli cronice, au medicaţie scrisă uneori şi pe trei luni, de către medicul de familie. Normal ar fi ca aceşti pacienţi să vină la spital cu cel puţin o parte din tratament, astfel încât medicamentele să ajungă în primul rând pentru bolnavii nou diagnosticaţi. Astfel, pacienţii ar susţine într-un fel neplăcuta situaţie economică, generală în toată ţara. Oricum, noi putem dovedi cu acte că, din spital, nu a lipsit niciodată medicaţia de urgenţă, nici la UPU şi nici în secţii”, a punctat dr. Mihai Creţeanu.

El a dezaprobat practica personalului sanitar de a utiliza simple bucăţele de hârtie pe post de prescripţie medicală, subliniind că un regulament de ordine interioară le interzice medicilor şi asistentelor să facă aşa ceva, tocmai pentru a le da posibilitatea pacienţilor de a beneficia de dreptul pe care îl au prin lege, de a-şi deconta eventualele medicamente şi materiale sanitare cumpărate pe perioada internării.

 

Bileţelele date în loc de reţetă, cu care pacienţii sunt trimişi la farmacie, interzise de conducere

„Direcţia spitalului a transmis către secţii că se interzice asistentelor de a da orice fel de recomandare de cumpărare de medicamente. Pacienţii nu trebuie să cumpere dacă nu au o prescripţie de la medic, scrisă măcar pe vechile tipuri de formulare. Chiar dacă sunt produse care pot fi eliberate fără prescripţie, nu este demn pentru un medic să-i spună pacientului <du-te şi ia-ţi vitamine>, trebuie să-i scrie o reţetă. În plus, aici intervine şi responsabilitatea actului medical. În afară de asta, la fiecare sfârşit de săptămână, medicul-şef de secţie trebuie să informeze conducerea cu privire la pacienţii care au trebuit să-şi cumpere tratamentul. Dacă a fost vorba de medicamente de urgenţă, conform legii, pacientul îşi poate recupera banii. Medicilor li s-a spus ce au de făcut şi nu trebuie să fie mai înduioşaţi de starea economică a spitalului, mai puţin bună, decât de actul medical, care trebuie să aibă şi o anumită ţinută. Nici eu şi nici conducerea spitalului nu dorim aşa ceva. Dacă respectăm nişte regulamente de ordine interioară vom fi întotdeauna puşi la adăpost de nişte discuţii neprincipiale, nu vom fi împroşcaţi cu noroi”, a conchis dr. Mihai Creţeanu.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Dezinteresul unora dintre medicii Spitalului Suceava transformă pacienţii în clienţi ai farmaciilor din zonă.
 Vizualizări articol: 2196 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 5 voturi
Dezinteresul unora dintre medicii Spitalului Suceava transformă pacienţii în clienţi ai farmaciilor din zonă5.055

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Mare minciunos trimis de
(25 sep 2010, 13:59:02
minciuni,minciuni si iar minciuni. singurul adevar e ca pacientii isi cumpara medicamente, si asta nu doar la Suceava ci si in Bucuresti, Cluj, Iasi... nu vor sa recunoasca faptul ca sistemul sanitar e mort de mult.e exact ca un cauciuc, de la masina, facut praf si ei incearca sa il peticeasca pe ici pe colo si bineinteles ca nu merge. banii din asigurari nu ajung niciodata acolo une trebuie, ci in buzunarele celor de la casa de asigurari care isi permit prime si vacante in afara. spitalele primesc60- 70% din cat cer si asta in cazul ala bun si cu cureaua stransa, cu calcule facute la milimetru. in schimb cei de la casa mai au o tehnica, din banii care ii dau iau impozit 30% plus cateva amenzi usturatoare pentru raportari si internari si banii care ii aloca se intorc in proportie de 50% inapoi la ei. daca ai medicamente nu e bun, ca de ce le ai si de unde si iei amenda pentru ca le ai, daca nu ai medicamente nu e bun ca nu sunt. de chestiile astea de ce nu spune nimeni nimic?
1.1  RE: Mare minciunos trimis de
(25 sep 2010, 15:39:38
Eududa mama, iti urmaresc comentariile...se vede clar ca esti parte din sistemul sanitar si ca esti scirbita de ceea ce se intampla. Iti dau dreptate in mare parte, stim cu totii ca sistemul sanitar e la pamant, dar vreau sa-ti atrag atentia ca gresesti nefacand nimic in sensul asta. Te rog sa reclami la institutiile abilitate toate aceste nereguli pe care le cunosti, dovedestele si iti garantez ca se vor lua si masuri, in lipsa unei reclamatii nimeni nu va face nimic. Oricum, daca esti cadru medical ma bucur ca ai puterea de a te revolta, inseamna ca ai personalitate. P.S.: hai sa facem si noi ceva in tara asta, sa nu mai asteptam ca altii sa ne rezolve problemele, hai sa ne implicam.Respect
2.   ... trimis de
(25 sep 2010, 14:52:47
Banii pe care ii platim catre casa de sanatate ajung la bugetul statului, iar de acolo la clientela politica.
Sistemul sanitaer este la pamant (toata lumea vede asta), iar edilii dezimformeaza exact ca inainte de '89 (atunci ni se spunea la TV ce bine traiam).
3.   Mai rau le trebuie trimis de
(25 sep 2010, 16:16:33
sistemul sanitar din romania e falnic....e o chestie cunoscuta de oricare se risca sa intre intr-o unitate medicala oarecare..dar faptul ca medicii isi bat joc de pacienti e o normalitate.....fara ghilimele....in prostia lui fiecare roman cand intra pe poarta spitalului se duce buzunarele pline la doctor......de ce faceti asta tampitilor?...nu stiti ca platiti luna de luna pt a fi tratati in spitale ,nu stiti ca salariile doctorilor voi le platiti luna de luna?mai rau va trebuie.....si de-ar fi unicu sector unde platitiu de doua ori.....si unde sunteti tratati la fel.....
3.1  RE: Mai rau le trebuie trimis de
(25 sep 2010, 16:24:58
Da, asta e o veche meteahna de a romanilor:" multumesc lui D-zeu, se putea si mai rau"; "daca nu dau nu ma rezolva" ...etc. Fratilor, se poate si mai bine, daca si-ar vedea fiecare de treaba lui ar fi tare bine
3.2  RE: Mai rau le trebuie trimis de
(25 sep 2010, 16:25:33
Da, asta e o veche meteahna de a romanilor:" multumesc lui D-zeu, se putea si mai rau"; "daca nu dau nu ma rezolva" ...etc. Fratilor, se poate si mai bine, daca si-ar vedea fiecare de treaba lui ar fi tare bine
4.   Asiguratii ........plecam in strainatate trimis de
(25 sep 2010, 20:18:45
problema este alta,dupa parerea mea.de ce de la buget banii pentru salarii ajung in spitale ,iar banii pentru care normal functioneaza aceste unitati nu ajung????????????????????????unde e cusuta cu ata....alba...chirurgicala???? cat ma pricep eu...SPITALELE sunt locuri de munca pentru retributia unor bugetari sau sunt unitati unde ar trebui sa fim TRATATI corespunzator.ca deh...doctorii tot striga mereu ...plecam..plecam in strainatate,dar bolnavii unde?cine e vinovat?in ministerul sanatatii lucreaza cumva tractoristi?probabil ca da si nu stiu cum sa imparta....sau stiu prea bine............asa cum de fapt ca peste tot in Romania se stie.
5.   Ceva de spus trimis de
(26 sep 2010, 14:44:28
da Zaraza, din pacate fac parte din sistemul sanitar, sunt medic rezident, si ca mai toti colegii mei telul meu e sa plec dreaq din tara asta, tocmai pentru ca fac parte din sistemul asta de rahat. nepriceputule se vede ca nu te pricepi. si eu contribui la sanatate din salarul meu enorm de 1000 de lei pe hartie, 150 de lei imi trage in fiecare luna pentru cnas. in mana mai iau 720 de lei, iar daca am nevoie de vreo analiza, pentru ca pe noi ne obliga ca o data la 6 luni sa facem analizele pentru hepatita, sida si altele, le platim, fara nici o reducere, doar cu promisiunea ca or sa ne deconteze banii dati. de doi ani de cand lucrez numai cu promisiuni am ramas. plus ca am facut naveta un an de zile si nu mi-a dat nimeni nici un ban inapoi de pe abonamente si nici reducere nu aveam. asa ca ne scuzati dragi concetateni pentru dorinta noastra de a emigra.
6.   Inca ceva trimis de
(26 sep 2010, 14:56:47
cu reclamatii nu faci nimic. m-am agitat eu degeaba pentru niste drepturi care mi-au fost furate si mi s-a spus ca ori imi caut de treaba ori ma las de meserie, ca in tara nu o s-o mai pot practica. astea sunt doar o mica parte din problemele cu care se confrunta sistemul sanitar. de fapt toata tara asta e o problema nerezolvabila. am mai spus-o si o repet, guvernul nostru e format numai din maimute vorbitoare, care nu au nici bun simt si nici cultura, si de aceea distrug tot ce mai poate reprezenta in tara asta civilizatie si cultura si incurajeaza comportamentul animalic si obraznic. in curand tara asta o sa ajunga o tara de infractori si de nesimtiti semianalfabeti, iar eu prefer sa privesc transformarea asta de la o distanta cat mai mare.
6.1  RE: Inca ceva trimis de
(27 sep 2010, 00:53:09
ok mamaielaughing, vad ca esti pornita sa emigrezi, daca esti interesata poate te pot ajuta cumva. destinatia Anglia....for you. contacteaza-ma si promit ca incerc sa te ajut. sincer ma cam doare sa vad ca dupa atata munca depusa esti in situatia asta, si nu esti singura.
6.2  RE: Inca ceva trimis de
(27 sep 2010, 18:03:49
nu-s chiar mamaie, nici macar nu am progenituri pe cap, Doamne feri. ma poti ajuta doar daca lucrezi la minister si eliberezi certificate de conformitate ca asta e cel mai greu lucru deobtinut si pentru hartiuta asta ne mai tin inca in tara, ca dureaza cam un an de zile, pe putin, ca sa o elibereze.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei