Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 26 feb 2008 - Anul XIII, nr. 47 (3728)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,973 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6085 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   1 fişiere video

Protest

Medicii suceveni ar putea refuza să mai facă gărzi

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Medicii suceveni vor refuza să mai facă gărzi, cu excepţia celor obligatorii,  dacă nu se va renunţa la noua impozitare a gărzilor, lucru care ar paraliza activitatea din sistem.

Avertismentul a fost lansat, ieri, în conferinţă de presă, de preşedintele Colegiului Judeţean al Medicilor (CJM), dr. Cristian Irimie, care a spus că doctorii suceveni îşi vor susţine colegii din ţară şi vor protesta împotriva iniţiativei ministrului muncii, Paul Păcuraru, de introducere a unei taxe suplimentare, de 10%, pentru gărzile din spitale.

„La această oră, gărzile sunt impozitate conform legii. Aceste ore de gardă sunt cuprinse în totalul orelor lucrate de un medic în timpul unei luni, plătite conform orei de salariu brut, cu excepţia zilelor de sâmbătă, jumătate din ziua de vineri şi jumătate din duminică, când sunt plătite la dublu”, a spus preşedintele Colegiului Medicilor Suceava, adăugând că în cazul în care oficialii nu vor renunţa la noua impozitare pe care o au în vedere, medicii vor refuza să mai facă gărzile care nu sunt impuse de Codul Muncii.

 

În secţiile cu personal deficitar, medicii fac şi câte 10 gărzi pe lună

„Eu sunt obligat să fac 20 de ore de gardă pe lună, pe alea le fac. Iar colegii mei vor proceda la fel. Cred că a ieşit iar o glumă de piaţă, să ne mai sperie cu ceva”, a punctat Irimie.

Colegiul Medicilor din România (CMR) a cerut eliminarea taxei suplimentare pentru gărzile din spitale, pe motiv că „uzura fizică şi psihică în aceste gărzi este foarte mare, iar banii primiţi sunt oricum puţini“, şi a avertizat că în cazul în care oficialii nu vor renunţa la această propunere, medicii ar putea să facă doar orele impuse de Codul Muncii, ceea ce înseamnă că liniile de gardă din unităţile sanitare nu vor mai fi asigurate în totalitate, iar sistemul de sănătate va intra în colpas.

Printr-un ordin al ministrului muncii, baza de calcul pentru contribuţia la asigurările sociale a fost extinsă şi asupra gărzilor făcute de medici în spitale. Aceştia ar urma să plătească o contribuţie suplimentară de 10%.

O gardă durează 18 ore, iar un medic primar cu vechime încasează pentru ea în jur de 150 lei. În Spitalul Judeţean de Urgenţă Suceava, un doctor face 5 - 6 gărzi pe lună, dar în secţiile cu personal deficitar numărul gărzilor ajunge şi la 10.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Medicii suceveni ar putea refuza să mai facă gărzi.
 Vizualizări articol: 1263 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.75/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.8 din 4 voturi
Medicii suceveni ar putea refuza să mai facă gărzi3.854

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Saracii medici! trimis de
(26 feb 2008, 11:42:18
astia iau30-40 milioane salar pe luna fara spagi si se mai plang de impozite.Dar noi,muritorii de rand ce sa mai zicem?
2.   Young trimis de
(26 feb 2008, 12:10:43
Ai dreptate Nu degeaba in sondaje ies primii la spaga De la ei au invatat si asistentele sa pretinda spaga
3.   Lasati-i pe doctori sa profeseze trimis de
(26 feb 2008, 12:30:48
Nu iau 30-40 mil pe luna ,dar ar merita sa ia pt. cat au invatat.Pe sarac cine l-a impiedicat sa invete si sa se faca doctor,sa ia si el 30-40 mil ?
3.1  RE: Lasati-i pe doctori sa profeseze trimis de
(26 feb 2008, 13:12:14
ce au invatat ma? sa dea spaga sa ia examenele?daca te duci la ei te plimba ca pe mingea de ping pong ca habar nu stiu ce ai , te duci indoit la ei si iti trece de toata cand vezi ce incompetenti si nesimtiti sunt
3.2  RE: Lasati-i pe doctori sa profeseze trimis de
(27 feb 2008, 08:24:48
Si in strainatate te plimba de la unul la altul pentru ca, corpul omenesc e complex si chiar si cea mai banala boala nu se trateaza cu usurinta. Mai multi doctori mai multe pareri si mai multe sanse de vindecare!

De exemplu ....sarind de la subiect....

Eu umblu de 2 ani cu un vw passat prin service-uri si mai scumpe si mai ieftine si tot nu i-a dat nimeni de capat ce are la directie.

Deci daca nu se poate repara o masina cum dracu sa mai repari un om !?
4.   .... trimis de
(26 feb 2008, 12:44:38
asta este bataie de joc.. ce ar fi daca toata lumea ar face ca ei? iese a doua revolutie. domnilor doctori! spuneti sarut-mana pentru salariul dvs la care daca mai adaugam si "atentiile" ajungeti cam la cat castiga un muncitor in constructii in afara. asa ca ciocu mic. spagarilor!
4.1  RE: .... trimis de
(26 feb 2008, 21:46:42
sa dea dzeu ca atunci cand vei avea nevoie mai mare de un doctor, pentru tine, pentru copilul sau pentru cei din familia ta,sa ajungi sa te trateze stivuitorul de caramizi care munceste afara!!!!!!!!!!!abia atunci vei intelege de ce un doctor trebuie respectat si platit!bataie de joc ar fi si daca ti s-ar impozita de mai multe ori munca,mai ales cea de noapte, tie sau altuia care abia a terminat 8 clase -un doctor asa ar vedea lucrurile, nu cum le vezi tu!
5.   Cine te pune sa dai? trimis de
(26 feb 2008, 14:55:13
de ce vorbesti in necunostinta de cauza???te- a fortat cineva sa dai spaga, ti-a bagat cineva mana in buzunar?

lucrez de 5 ani in spital si nici o data nu am conditionat actul medical..

i-a spune-mi cum sta treaba cu atentiile in invatamant, medidatii, 8 martie, mos craciu, etc., dar la primarie, cum sta treaba?

daca nu dai o mica atentie, nu te baga nimeni in seama.

de ce toata lumea deschide usile cu o mica atentie? cine greseste aici?

te rog sa vii sa lucrezi intr-un spital, unde nu exista nimic si esti expus la atatea riscuri....

asa ca ciocu mic tie, cel care dai

5.1  RE: Cine te pune sa dai? trimis de
(26 feb 2008, 20:28:54
nu-ti baga mana in buzunar dar daca n-o bagi tu nu capeti nici macar o reteta.
6.   Impozitarea garzilor trimis de
(26 feb 2008, 15:08:12
Si eu am de criticat activitatea medicilor (nu toti) pentru incompetenta (datorita ca nu sunt la curent cu progresul, au ramas cu informatiile primitive din tinerete) si NEGLIJENTA......dar supraimpozitarea este UN MARE ABUZ. Se plateste o data impozit, de c�te ori ?!! Faptul ca ei ajung la salarii mai mari , asa este pozitia postului.....bonusurile pacientilor nu le comentez �ntruc�t vreau un comentariu strict pe subiect: deci reimpozitarea garzilor, din moment ce s-a aplicat un impozit este un ABUZ , este o masura luata �n disperare de guvernul incapabil de-a face fata nevoilor tarii si cetatenilor. Nevoilor la pragul cel mai sarac. Vedeti pe cine puneti stampila, e important pentru fiecare cetatean: picatura l�nga picatura formeaza oceanul.
7.   Mai taceti din gura trimis de
(26 feb 2008, 15:21:58
si eu lucrez in sistemul sanitar si as vrea sa intreb pe cei care au scris mai sus,de unde dracu ati scos voi ca doctorii castiga 30-40 mil pe luna fara spagi?

ia mai taceti din gura si nu mai vb aiurea dc nu stiti exact realitatea. eu nu ii plang pe medici ca se descurca ei,dar ce ar fi sa mai lasam in pace medicii sa nu ne mai legam atat de ei?se face o campanie foarte puternica impotriva sistemului sanitar si nu mi se pare corect.pana la urma sanatatea e pe primul loc si oamenii astia mncesc si invata cel mai mult dintre toti

ca sunt si medici incompetenti asta este partea a doua.voi stiti cat e exact salariul unui medic fara garzi?dc nu stitit cum va permiteti sa faceti atatea comentarii fara logica?

uite de asta nu merg lucrurile in tara asta pt ca fiecare are grija de capra vecinului.

va doresc o zi buna la toti
7.1  RE: Mai taceti din gura trimis de
(26 feb 2008, 20:31:28
toata rezolvarea e la tariceanu el scoate fel de fel de impozite
8.   Pt aparatorul DIN INTERIOR trimis de
(26 feb 2008, 15:35:13
domnule... o problema! eu unul m-am saturat de coruptia din rahatul asta de tara! nu mi-a bagat nimeni mana in buzunar, dar stai dumneata pe un pat de spital imbacsit asteptand ore intregi sa vina asistenta sa iti faca o injectie... sa vezi cum este. dumneata nu stii pt k lucrezi acolo si toti va sunt colegi...stai dumneata cu dureri insuportabile si sa vezi cum trece asistenta pe langa tine fara sa te bage in seama, daca nu-i dai ceva.va folositi de durerile si neputinta bolnavilor! sunteti niste oameni fara suflet! ultimul lucru la care mai tine romanul - sanatatea lui. si de aici incercati sa luati bani... jupuiti oamenii pana la ultima suflare.
9.   Medici obositi trimis de
(26 feb 2008, 16:35:49
In seara zilei de 24.02.2008, s-a prezentat la medicul de garda de la cardiologie de la spitalul judetean un bolnav cu hipertensiune arteriala si alte afectiuni specifice, dupa ce in prealabil cadrele medicale din urgenta au stabilit ca pacientul avea un puseu de tensiune, iar in data de 23.02.2008, pacientul fusese tratat in sectia UPU pentru afectiuni similare. Intrucat era de 11 ani in evidenta medicului care era de garda la cardiologie, a rugat-o respectuos pe aceasta sa o consulte. Medicul de garda era in cabinet, cu telecomanda tv in mana si i-a spus pacientului ca este foarte obosita si nu o poate consulta, asa ca sa faca ce stie. Apoi a trimis bolnavul sa isi cumpere medicamente, fara insa a-i scrie si o reteta, iar medicamentele respective se eliberau doar cu reteta, dar cum spuneam, doamna doctor era prea obosita pentru a scrie o reteta. Daca pacientul murea, nu-i asa ca pacientul era vinovat?

10.   Saracii medici trimis de
(26 feb 2008, 17:33:21
Hai sa ne strangem toti in centru sa facem o cheta pentru saracii medici. Au salarii mici si nu iau spaga. Au invatat mult si de ce sa imparta traiul vietii la fel ca noi toti?! Hai sa-i ajutam, sa strangem randurile alaturi de ei, sa deschidem un cont sau mai multe unde noi sa varsam banii pentru medici. Ei sunt saraci. Noi, nu.
11.   INTREBARE trimis de
(26 feb 2008, 20:31:31
daca acel pacient a fost refuzat sa fie consultat de catre medicul de garda,de ce nu s-a dus frumusel sa faca o reclamatie?sau sa faca scandal acolo?toata lumea este nemultumita,toata lumea comenteaza dar nimeni n face nimic concret.ai mare dreptate ca medicul de garda a fost iresponsabil si chiar nesimtit.dar de ce pacientul nu a facut ceva?toti pacientii se plang dar nici unul nu face reclamatie.vi se pare corect?eu nu inteleg si gata.desi sunt cadru medical mi se pare inadmisibil ca un medic sa faca asa ceva.dar hai sa alungam din sistem astfel de oameni pt ca cei care sunt cinstiti sa nu fie pusi in aceeasi oala cu cei incompetenti.nu crezi?eu iti spun sigur ca excista si f multi medici cu inima curata si care chiar se intereseaza de pacineti.si dc pacientul la sfarsit este multumit si il rasplateste,scuza-ma dar asta nu se mai numeste spaga.asta se practica in toate tarile din lume:cadou in semn de multumire.iar pe cei incompenti aratati-i cu degetul ca sa ii afle toti,nu taceti!
11.1  RE: INTREBARE trimis de
(26 feb 2008, 22:23:04
De ce nu l-a reclamat?Pentru ca nu avea reportofon sau camera video sa il inregistreze. Presa a aratat numeroase cazuri de incompetenta,anestezii gresite si a murit copil operat de o simla apendicita,care nu preenta complicatii si nu s-a intamplat nimic.Iti cer super dovezi la colegiul medicilor.De lehamite renunta lumea.Sunt si medici minunati,dar sunt si larve din acestea. Daca vrei sa afli la cine ma refer poti, ai un munte de date de identificare.Si poate ca ar trebui sa ii aratati cu degetul voi, ce care va simtiti lezati ca snteti bagati in aceeasi oala cu acesti indivizi care nu au nimic in comun cu calitatea de om si de medic.Incepeti curatenia de la voi, nu va ratoiti tot la nenorocitii de platitori de asigurari.
12.   Cadou? trimis de
(26 feb 2008, 21:30:15
da. sunt de acord cu ce ati scris mai sus. dar este o diferenta intre "a da cadoul dupa" -nu are nimeni nimic impotriva, si a da "cadoul" inainte. pt ca unii doctori nu te baga in seama daca nu vii cu "cadoul" inainte de tratament si binenteles in timpul tratamentului. este corect sa vina pacientul dupa ce s-a insanatosit sa-i aduca ceva si pentru sufletelul d-lui doctor... dar problema este alta: cand vine in spital o batranica vai de capul ei... DE UNDE sa dea saraca? abia daca-i ajunge pensia de CAP pentru medicamente.... si ...nu are - nu o baga nimeni in seama. si asa a murit multi oameni cu zile.. De asta nu-i pot suporta pe doctori!
13.   ..... trimis de
(27 feb 2008, 00:45:03
PENTRU TARANUL COCLIT CARE A SCRIS DESPRE MINE.....

SA MA TRAGI DE MANIVELA ATUNCI CAND O SA FIU BOLNAV DE SCULAMENT!!!

PENTRU CA MA PIS PE FACULTATEA TA. CU 12 CLASE PE CARE L-AM FACUT, CASTIG DUBLU CAT TINE... ASA CU MESERIA MEA DE SOFER... SI FARA SA IAU SPAGA DE LA OAMENII BOLNAVI! RATATULE!!!
14.   Multumiri trimis de
(27 feb 2008, 10:43:55
O singura data am fost nevoit sa apelez la serviciile medicale ale Spitalului Judetean Suceava. O interventie chirurgicala banala, cei drept ,dar am ramas impresionat de d-ul dr. Gavrilovici. Un om deosebit!

Un alt om deosebit mai este dr. Buzdugan de pe neurochirurgie. Nu am nimic ce sa le reprosez acestora.

Pe altii nu-i cunosc astfel incat nu-mi dau cu parerea!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Cartofi cu ficăţei, pipote şi inimi de pui 8 porţii - 60 minute 500g ficăţei de pui500g pipote şi inimi de pui2kg cartofi200g smântână1 leg. mărar7 căţei de usturoi100ml ulei± sare, piper Se fierb cartofii curăţaţi şi tăiaţi în cubuleţe, 20 de... Citeşte