Cea de-a II-a ediție a Concursului național „Poftiți la teatru!”, care s-a desfășurat vineri la Ipotești, manifestare care a antrenat peste 250 de preșcolari și elevi din ciclul gimnazial și primar de la unități de învățământ din județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț și Suceava, a avut caracterul unui adevărat maraton. Concursul, organizat de Școala cu clasele I-VIII Ipotești, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Suceava, Compania Teatrală Bucovina și Asociația Juventus, cu sprijinul Primăriei comunei Ipotești și Oriflame România, a avut ca scop descoperirea și afirmarea cât mai multor talente și promovarea lor în competiții de nivel național.
Secțiunile de concurs, juriul și criteriile de evaluare
Coordonatorii manifestării, prof. Violeta Cercel, prof. Lăcrămioara Avădanei și prof. Loredana Corjuc, ne-au semnalat faptul că din județul Suceava au participat copii de la grădinițe și școli din localitățile Capu Codrului, Câmpulung Moldovenesc, Dumbrăveni, Fălticeni, Fundu Moldovei, Grănicești, Păltinoasa, Salcea, Siret, Suceava și Valea Moldovei. Talentul, seriozitatea, imaginația, creativitatea, pasiunea și dăruirea au caracterizat personajele interpretate cu har și spontaneitate de concurenți, la toate secțiunile abordate în cadrul concursului (scenetă, parodie, monolog, dramatizare și creație proprie).
Juriul, din care au făcut parte Brîndușa Dăscălescu – președintele Companiei Teatrale Bucovina, Cornel Grosar, președintele Asociației Juventus, actrița Cristina Bacal și profesorul și meșterul cioplitor Toader Ignătescu, a avut în vedere următoarele criterii de evaluare: piese adecvate vârstei copiilor, ritm, intonație și mimică corespunzătoare mesajului transmis prin text, decoruri și costume adecvate personajelor interpretate, coloană sonoră adecvată momentelor de spectacol, originalitatea interpretării.
Premiile pe secțiuni
Evoluția micilor artiști a fost recompensată cu premii, diplome de participare, dulciuri, cărți și produse Oriflame.
Trofeul concursului a fost realizat de prof. Toader Ignătescu. Marele Premiu a fost obținut de Școala cu clasele I -VIII Ipotești, cu piesa “Vizită” (prof. coordonatori Cristina Airinei și Loredana Buculei).
La gimnaziu: locul I – Școala Nr. 7 Botoșani, cu piesa “Teza la limba română”(prof. coord. Loredana Carcea), locul II – Școala “Mihail Sadoveanu” Grănicești, cu piesa “ Ozana TV” (prof. coord. Maria Zaharie), locul III – Școala Văculești, cu piesa “Soacra cu trei nurori” (prof. coord. Elena Tomache, prof. coord. Maria Călinescu), mențiune – Școala Ipotești, piesa “Pașa Cucurigu”( prof. coordonatori Cristina Airinei și Loredana Buculei).
La preșcolari: locul I – G.P.N. Horpaz, Iași, cu piesa “Șatra” (prof. coord. Constanța Olaru), locul II – Școala Păltinoasa – piesa “Păcală și zarzărele boierilor” (prof. coord. Angela Carpiuc), locul III – G.P.N. Grănicești – piesa “La cireșe” (prof. coord. Marcela Boghean).
Secțiunea monolog, gimnaziu și înv. primar: locul I – Școala Capul Codrului, “Descântec” (prof. coord. Adina Orhean), locul II – Școala Nr. 3 “Mihail Sadoveanu” Fălticeni, “Sfat cu sora soarelui” (prof. coord. Mihaela Mărian), locul III – Școala Nr. 3 “Mihail Sadoveanu” Fălticeni, “ Duduia Lizuca găsește casă bună în Dumbravă” (prof. coord. Mihaela Mărian).
Preșcolari: locul I – G.P.N. “Gulliver” Suceava “La cireșe” (prof. coord. Maria Ciuchea), locul II – G.P.N. “Gulliver” Suceava “Punguța cu doi bani” (prof. coord. Maria Șmul), locul III G.P.N. “Luminița” Siret “La cireșe” (prof. coord. Adriana Costiuc). Interpretare, fete: locul I – Școala Nr. 7 “Octav Băncilă”, Botoșani – Ilinca Prisăcariu din piesa “Teza la limba română”, locul II – Școala Văculești – Ionică Raluca Mădălina, din piesa “Soacra cu trei nurori”, locul III – Școala Ipotești – Ariana Senciuc, din piesa “Vizită”.
Interpretare, băieți: locul I – Școala Ipotești – Cornel Bucaciuc, din piesa “Vizită”, locul II – Școala Dumbrăveni – Adi Asoltanei, din piesa “La cireșe”, locul III – Școala Nr. 7 “Octav Băncilă”, Botoșani – Denis Scutelnicu, din piesa “În pas cu noi”.
Așa cum țin să precizeze organizatorii, în spatele rezultatelor obținute sunt eforturile copiilor, ale dascălilor îndrumători și, nu în ultimul rând, ale părinților.






