Audi a ajuns în clasa supremă a mașinilor sport în 2008. Prima generație R8 le-a conferit germanilor accesul în liga superioară, iar cu viitoarea generație ei vor să fie cei buni dintre cei mai buni. Anul viitor va debuta versiunea restilizată, însă cei care vor dori noul model vor trebui să mai aștepte până în 2014.
Elementul central al noului supercar Audi va fi structura hibridă a caroseriei, pe cât de ușoară și solidă pe atât de complexă ca proces de fabricație.
Viitorul R8 va cântări cu 100 de kilograme mai puțin decât actualul model, grație combinării de materiale ultra-ușaore. Noua tehnologie va permite viitorului R8 să poarte cea mai ușoară și rigidă structură din sectorul mașinilor de înaltă performanță.
Supercarul Audi va utiliza un înveliș inteligent care îmbină proprietățile materialului compozit CFRP cu cele ale aluminiului.
În privința motoarelor, Audi va continua să livreze propulsoarele V10 și pe viitorul R8, măsura de reducere a masei reușind să completeze cu succes dorința germanilor de a păstra neaterată dinamică și suportul performant al motoarelor cu zece cilindri.
O versiune cu motor V8 este în discuție și ar putea prinde contur, în timp ce o variantă hibridă este exclusă, datorită greutății ridicate a motorului electric.