Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 21 dec 2010 - Anul XV, nr. 300 (4591)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9758 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6712 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Mini dezvăluie conceptul Paceman din care se va naște un crossover coupe

Click aici pentru VIDEO

MINIface un nou pas important în istoria sa prin prezentarea unui concept de automobil nou şi fascinant. Denumit Paceman Concept, acesta pare să țintească în viitor segmentul inaugurat de Land Rover cu Evoque. Versiunea de serie ar putea fi prezentată în 2012.

Cu exact zece ani în urmă, vizitatorii Salonului Auto Internaţional din America de Nord (NAIAS) de la Detroit au fost martorii relansării mărcii MINI în America de Nord, ceea ce a fost semnalul începutului unei poveşti de succes fără egal. Acum, marca se pregăteşte să sărbătorească această aniversare de referinţă la NAIAS - care are loc în perioada 10-23 ianuarie 2011 - cu premiera mondială a MINI Paceman Concept. Acest studiu spectaculos pune bazele unei categorii complet noi de automobile, cu potenţial pentru oferirea unei şi mai mari plăceri a condusului şi o versatilitate şi mai mare pentru utilizarea zilnică.

Mini Paceman Concept preia punctele forte ale mărcii - caracterul unic, comportamentul asemănător cu al unui kart, agilitatea, calităţile dinamice şi designul individual - şi le conferă un aer proaspăt cu ajutorul tehnologiilor de ultimă oră şi al unui concept inovator de caroserie. Prototipul combină apariţia sportivă şi masculină, versatilitatea şi aspectul de coupé cu dimensiunile modelului MINI Countryman, cu patru uşi. De asemenea, reuneşte conceptul clasic MINI, particularităţile definitorii pentru MINI Countryman şi stilul unui coupé într-o manieră armonioasă.

Mini Paceman Concept, al cărui design de crossover îl face să fie primul Sports Activity Coupé (SAC) din segmentul maşinilor mici, îmbină elementele lifestyle cu calitatea premium.

Este automobilul ideal pentru persoanele tinere, moderne şi extrovertite, cu stil de viaţă urban, care adoră manevrabilitatea de kart emblematic pentru Mini, cărora le place să iasă în evidenţă prin individualitate şi pun mare preţ pe personalitatea mărcii.

Limbajul masculin de design pe care îl are Mini Paceman Concept scoate în evidenţă atât identitatea independentă a conceptului, cât şi apartenenţa la gama Mini. Prototipul cu patru locuri, ale cărui două uşi mari şi hayonul cu deschidere largă îl marchează drept un Mini inconfundabil, imprimă segmentului Sports Activity Coupe (SAC)  o notă de originalitate.

Mini Paceman Concept păstrează partea frontală familiară gamei MINI, dar adaugă o notă distinctivă. Farurile delimitate de un contur cromat se extind mult înspre aripile faţă şi, împreună cu capota cu volume puternice, accentuează caracterul impozant al părţii frontale.

Mini Paceman Concept reproduce în mare designul grilei faţă de la Cooper S Countryman. Totuşi, admisiile suplimentare în secţiunea inferioară a barei faţă asigură o ventilaţie îmbunătăţită a frânelor şi, împreună cu proiectoarele de ceaţă adâncite, accentuează latura sportivă a prototipului. Noua interpretare pe care Paceman Concept o dă elementului lateral care face trecerea între aripa faţă şi panoul uşii, are atât rol de semnalizator, cât şi de priză de aer. Elementul de design are un aspect robust şi duce privirea de la montantul A către pasajul roţilor faţă, ceea ce îi oferă o notă sportivă şi atrage atenţia asupra roţilor. Concepute special pentru acest prototip, jantele mari de 19 ţoli au menirea de a întări prezenţa sportivă a modelului.

"În contrast cu designul mult mai vertical de la Countryman, pentru prototipul Paceman Concept am accentuat liniile orizontale şi am subliniat mai mult lăţimea automobilului", a explicat Marcus Syring, director pentru design exterior, pentru a justifica apariţia puternică a conceptului. Noua interpretare a valorilor tradiţionale ale unui coupé (termenul "coupé" vine din franceză, de la cuvântul "couper" care înseamnă "a tăia") produce un hayon nou, omogen, care păstrează farmecul unic Mini. Proporţiile puternice şi designul musculos al părţilor laterale ale automobilului, cu aripile spate proeminente, consolidează impresia atletică, neconvenţională.

Stopurile, într-o nouă interpretare, sunt poziţionate spre exteriorul părţii spate şi subliniază dominaţia liniilor orizontale, care curg paralel una faţă de cealaltă şi accentuează ecartamentul lat al punţii spate. La fel ca în cazul modelului Cooper S Countryman, spoilerul spate de la Paceman Concept are designul unui difuzor. Curentul de aer este canalizat printre cele două ţevi de eşapament pe secţiunea şasiului, optimizând o dată în plus proprietăţile aerodinamice ale automobilului. Chiar şi locaşul pentru numărul de înmatriculare copiază forma unei prize de aer în bara faţă, realizând o legătură stilistică între partea frontală şi cea spate a automobilului.

Conceptul cu patru locuri măsoară 4.110 milimetri în lungime, 1.789 milimetri în lăţime şi 1.541 milimetri în înălţime. În stilul specific familiei, Paceman Concept are console extrem de scurte care conferă un accent deosebit taliei atletice a automobilului.

Interiorul de la Paceman Concept provine în mod deliberat din limbajul de design Mini. În spatele exteriorului masculin al studiului se află o esenţă elegantă, dar sportivă, care abundă de un sentiment de calitate premium. Panoul de instrumente este definit de formele concave distincte şi de impresia de sportivitate funcţională pe care o creează. Gurile de aerisire, vitezometrul amplasat central “Centre Speedo” şi levierul schimbătorului de viteze au elemente de contur largi, în culori contrastante. Consola centrală subţire, care maximizează spaţiul pentru picioare atât la pilot, cât şi la pasagerul din dreapta, se contopeşte între scaune sub forma Centre Rail, familiară de la Countryman, şi creează o legătură funcţională şi vizuală între scaunele faţă şi cele din spate.

Încorporate în elementul eliptic principal sunt cotierele profilate, cu compartimente mari pentru stocare, mânerele uşilor cu design ergonomic şi difuzoarele pentru sistemul de sonorizare.

În spatele scaunelor sport există două locuri confortabile individuale, ale căror spătare se unesc în părţile laterale pentru a crea un sprijin bine conturat. Aspectul de "lounge", pe care acestea îl formează, subliniază apariţia individuală şi neconvenţională a prototipului şi transformă fiecare călătorie într-o experienţă specială atât pentru pasagerii din spate, cât şi pentru cei din faţă.

Atât din punct de vedere al spaţiului, cât şi ca reglaj al şasiului, Paceman Concept a fost conceput pentru a permite echiparea cu cel mai puternic motor disponibil în prezent în gama Mini. Supraalimentat cu turbină cu două elice, propulsorul de 1,6 litri de la Mini John Cooper Works oferă prototipului Paceman Concept posibilitatea de a atinge cel mai înalt nivel de performanţă sportivă. Motorizarea cu patru cilindri dezvoltă 211 CP şi generează un cuplu maxim de 260 Nm, care poate fi sporit temporar, în reprize scurte, la 280 Nm prin intermediul funcţiei Overboost.

Dezvoltat pe baza lui Countryman, conceptul Paceman primeşte platforma ideală pentru sistemul de tracţiune integrală permanentă ALL4, disponibil opţional. Acesta dispune de un diferenţial central electromagnetic, dispus chiar înaintea raportului final care variază distribuţia puterii între puntea faţă şi cea spate. În condiţii normale de condus, până la 50% din putere este transmisă spre roţile spate, iar acest procent poate ajunge, în condiţii extreme, până la 100%.

Tehnologia şasiului a fost dezvoltată o dată în plus pentru Paceman Concept astfel încât să transforme potenţialul motoarelor puternice, într-o agilitate care să fascineze. Comportamentul sportiv precis şi confortul deosebit al călătoriei sunt îmbunătăţite la Paceman Concept. Axul faţă dispune de suspensie MacPherson şi Electric Power Steering (servodirecţia asistată electric) cu asistare a puterii în funcţie de viteză pentru a oferi modelului SAC acea agilitate pe care clienţii o aşteaptă din partea mărcii.

Puntea spate cu suspensie multibraţ a fost dezvoltată pe baza experienţei în şasiuri pe care o are BMW Group şi este concepută pentru utilizare atât în versiune cu tracţiune faţă, cât şi în varianta cu tracţiune integrală ALL4.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Mini dezvăluie conceptul Paceman din care se va naște un crossover coupe.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 726 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mini dezvăluie conceptul Paceman din care se va naște un crossover coupe0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei