Nissan a marcat ieri o premieră absolută în cadrul concursului Car of the Year. Competiția care desemnează Mașina Anului în Europa a fost câștigată de modelul electric Leaf, fiind pentru prima dată în istoria de 47 de ani a concursului când premiul a revenit unui autovehicul electric. Juriul a fost format din 57 jurnaliști auto de renume din 23 de țări europene.
„Juriul a recunoscut astăzi că Nissan Leaf reprezintă o inovație semnificativă în ceea ce privește autovehiculele electrice. Nissan Leaf este primul autovehicul electric similar cu mașinile convenționale în multe privințe”, a declarat Hakan Matson, președintele juriului COTY, Mașina Anului în Europa.
Vehiculul japonez electric japonez a avut de luptat alături de alte 6 finaliste Alfa Romeo Giulietta, Citroen C3/DS3, Dacia Duster, Ford C-Max, Opel Meriva și Volvo S60.
Modelul de succes Duster, primul automobil românesc nominalizat la premiul Car of The Year a obținut ultima poziție, locul 7.
Nissan Leaf preia titlul de ”Mașina Anului în Europa” de la Volkswagen Polo, câștigătorul de anul trecut. Leaf a obținut 257 de puncte, cu numai 9 puncte mai mult decât următoarea clasată Alfa Romeo Giulietta. Ultimul loc pe podium a revenit noului Opel Meriva, aflat la numai 4 puncte distanță de Giulietta.
„Acest premiu reprezintă o recunoaștere a faptului că noul Nissan LEAF, cu emisii zero, este un concurent serios pentru autovehiculele convenționale în ceea ce privește siguranța, performanțele, spațiul la bord și manevrabilitatea. De asemenea, reflectă angajamentul Nissan de a crea o marcă inovatoare și atractivă, cu o viziune clară asupra posibilităților de deplasare ale viitorului, practic ceea ce noi numim mobilitate durabilă. Pe fundalul existenței a încă trei autovehicule electrice Nissan urmând a fi lansate și al iminentei scoateri pe piață a patru autovehicule electrice de la partenerul Renault, Nissan LEAF reprezintă un prim pas important către un viitor fără emisii”, a declarat Carlos Ghosn, președintele Nissan.
Câștigătorul Nissan Leaf
Nissan Leaf este echipat cu un motor electric cu o putere de 80 kW și un cuplu motor de 280 Nm, suficient pentru atingerea unei viteze de 145 km/h. Motorul electric este alimentat de o baterie litiu-ion laminată cu o putere de peste 90 kW. Mașina are o autonomie de 175 km.
Leaf costă 29.990 de euro pe majoritatea piețelor europene, livrările mașinii electrice începând chiar luna viitoare.
Autovehiculul este complet echipat cu funcții cum ar fi frânare regenerativă, aer condiționat, sistem de navigație prin satelit, cameră pentru asistență la parcare și sistem IT și telematic de ultimă generație. Conectica inovatoare permite șoferului să seteze funcțiile de încărcare în vederea monitorizării nivelului curent de încărcare și a capacității rămase a bateriei, respectiv pentru a încălzi sau răci interiorul mașinii folosind telefonul mobil sau computerul.
Nissan Leaf va fi disponibil în Europa în cinci culori de caroserie – albastru metalizat și perlat, alb perlat, argintiu metalizat, negru și roșu perlat. Ca dotare opțională, autovehiculul poate fi prevăzut cu un panou solar montat pe spoilerul spate care asigură încărcarea bateriei de 12V folosite pentru alimentarea cu curent a accesoriilor.
Autovehiculul cu zero emisii este produs la ora actuală în Japonia, dar va fi produs și în America de Nord și Europa, după deschiderea unităților de producție de la sfârșitul anului 2012 și începutul anului 2013.
Concepția inovatoare a Nissan merge mai departe decât mobilitatea cu zero emisii. Sub marca PURE DRIVE, Nissan produce o gamă extinsă de autovehicule cu motor cu combustie internă, proiectate cu grijă pentru mediul înconjurător și care asigură cea mai mare economie de carburant din clasele respective, ca urmare a tehnologiilor „verzi” de ultimă generație utilizate.
Clasament European Car Of The Year 2011
1. Nissan Leaf (257p)
2. Alfa Romeo Giulietta (248p)
3. Opel Meriva (244p)
4. Ford C-Max (224p)
5. Citroen C3/DS3 (175p)
6. Volvo S60/V60 (145p)
7. Dacia Duster (132p)
