Infiniti nu a acordat până de curând atenția cuvenită motoarelor cu aprindere prin compresie pentru simplul motiv că nici una din piețele selecte ale mărcii japoneze nu avea „cultul” propulsoarelor diesel. Odată cu lansarea diviziei premium Nissan și în Europa, apariția unui agregat pe motorină era doar o chestiune de timp. La un an și jumătate de la debutul Infiniti pe Bătrânul Continent, este introdus primul diesel din istoria brandului nipon măsură firească în contextul în care vânzările versiunilor pe motorină au explodat în ultimul deceniu. „Infiniti se definește ca o marcă de mașini luxoase și performante, în parte, datorită remarcabilului motor pe benzină VQ, câștigător a numeroase premii, ce echipează majoritatea modelelor din gamă” a declarat Jim Wright vicepreşedintele Infiniti Europa. „Totuși noi am fost conştienţi de la bun început că pentru a oferi o gamă completă, Infiniti avea nevoie de un motor diesel puternic, în special pe sectorul SUV premium european unde modelele diesel reprezintă cea mai mare parte a vânzărilor din acest segment” a mai afirmat Wright. Primul diesel cu emblema Infiniti este un propulsor V6 de 3.0 litri cu performanțe notabile și un raport putere/cuplu interesant. Unitatea generează 238 de cai putere și un cuplu de 550 Nm disponibil de la 1.750 Nm. Pentru a găsi echilibrul optim între performanță și consum, motorul diesel V6 a fost supus unor expertize privind materialele utilizate pentru diverse componente. Împreună cu specialiștii de la Renaut, inginerii Nissan au ajuns la concluzia că folosirea cilindrilor din aliaj de aluminiu – soluție la care aplează majoritatea producătorilor europeni, sau fontă, este mai puțin avantajoasă astfel că s-a optat pentru fonta grafitată, Compacted Graphite Iron (CGI). Materialul este mai rezistent la uzură, are un nivel mai ridicat de absorbție al zgomotului și o greutate mai redusă. O particularitate a acestuia o constituie dispunerea cilindrilor în unghi de 65 de grade, ce permite ulterior așezarea longitudinală sau transversală a motorului în propriul compartiment. Infiniti va folosi unitatea diesel pe modelele EX, FX și M sub indicativul 3.0d. În gama SUV, vârful de gamă FX echipat cu acest propulsor demarează de la 0 la 100 km/h în 8,3 secunde iar consumul mediu de 9 litri la 100 km. Pentru EX accelerația se realizează în 7,9 secunde iar consumul mediu este de 8,4 litri/100km. Testele de rezistență și calitate efectuate cu noul motor însumează peste 12.000 de ore pe bancurile de probă, în timp ce pe șosele s-au parcurs peste 1.250.000 km. Inițal Infiniti plănuia să lanseze o unitate V8 diesel, însă în termeni de performanță și consum propulsorul V6 diesel s-a dovedit mai viabil, eficient și potrivit dezideratelor inițiale. Acesta va figura atât pe versiuni cu tracțiune față, cât și spate sau integrală. Dezvoltarea primului diesel pentru Infiniti a durat aproape cinci ani.
(22 feb 2010, 15:04:44