Monitorul de Suceava

Volkswagen: 2009 va fi anul lui Polo

 

Volkswagen nu se grăbeşte să înlocuiască actuala serie Polo. Nu are niciun motiv serios să o facă. Interesul constant arătat de consumatori pentru micul autoturism îndepărtează eventualele decizii pripite luate sub presiune. Totuşi actuala generaţie nu va sta la nesfârşit pe o piaţă aflată în continuă dezvoltare.

În iunie 2009 va intra în acţiune noua generaţie, cea de-a cincea, despre care Volkswagen s-a decis să ne vorbească. Viitorul Polo va păstra tema unui automobil ce se doreşte a fi un punct de reper în segmentul din care face parte.

Inspirat din linia conceptelor Up!, noua generaţie a subcompactei germane nu va aduce nimic senzaţional în design. În schimb, la partea tehnică situaţia este una complet diferită. Polo va fi primul model din clasa B echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj în şapte rapoarte.

Motoarele axate pe scăderea emisiilor de gaze, concomitent cu creşterea semnificativă a puterii, vor respecta normele Euro 5. Gama va fi formată din trei unităţi diesel de 75, 90 şi 105 cai putere la care s-ar poate adăuga o versiune de vârf de 135 CP. Familia benzinelor începe cu agregatele de 1.2 litri de 60/ 70 cai putere şi continuă cu unităţile 1.4 litri de 85 CP, 1.2 litri biturbo de 105 CP şi impresionantul propulsor de 1.6 litri şi 170 CP disponibil pe o versiune sport.

Estetica viitorului Polo va fi complet diferită faţă de cea actuală. La partea frontală se va renunţa la blocurile optice cu un contur rotunjit fiind adoptate faruri angulare, o grilă motor mai simplă şi o priză de aer centrală ce va ocupa o suprafaţă semnificativă. Linia pavilionului va fi profilată ceva mai sportiv, iar trenul rulant va beneficia de unele componente din fişa lui Golf VI.

Construită pe o platformă modernă, a cincea generaţie Polo va veni cu câteva dotări în premieră pentru clasa mini: direcţie asistată hidraulic, discuri de frână pe ambele punţi, suspensii multi-link. Sunt plănuite cinci versiuni de caroserie: compactă, coupe-cabrio, crossover, van pentru Europa şi sedan pentru China. Din peisaj nu va lipsi un model sportiv cu emblema GTI şi varianta economică BlueMotion.



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 07 August 2008.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.