Monitorul de Suceava Proiect educațional

„Școala de valori” Fălticeni: Un model de educație pentru performanță și implicare comunitară

Stelian BORHAN

Sâmbătă, 17 mai, la Fălticeni s-a încheiat cea de-a treia ediție a proiectului educațional Centrul de Performanță „Școala de valori”, un demers ce își propune să identifice, să sprijine și să promoveze elevii capabili de performanțe înalte din clasele a III-a și a IV-a. În ciuda spațiului restrâns, cauzat de lucrările de modernizare ale clădirii principale a Școlii Gimnaziale „Al.I. Cuza”, activitățile s-au desfășurat în condiții excelente, demonstrând încă o dată că pasiunea și dăruirea pot depăși orice obstacol logistic.

Proiectul, care adună anual elevi, părinți și cadre didactice din întreaga zonă a Fălticeniului, se bazează pe un concept educațional solid: oferirea unui cadru suplimentar de pregătire pentru disciplinele limba și literatura română și matematică, prin metode moderne, interactive și inovatoare. Scopul este dublu: pe de o parte, dezvoltarea competențelor academice ale elevilor, iar pe de altă parte, stimularea gândirii critice, a creativității și a încrederii în propriile forțe.

 

Profesorii – arhitecții unui vis devenit realitate

 

Ediția din acest an a reunit 23 de cadre didactice din mai multe școli din Fălticeni și din localitățile învecinate. Coordonatorii proiectului, prof. Daniela Ilincăi (Școala Gimnazială „Al.I. Cuza”) și prof. Carmen Suliman (Școala Gimnazială „Ion Irimescu”), au reușit să coaguleze o echipă valoroasă de profesori, care s-au implicat voluntar în această inițiativă, dovedind un nivel înalt de profesionalism, pasiune și vocație. Aceștia sunt: Benke Carmen-Elena, Clipa Dumitrița, Oșlobanu Mariana, Prisacariu Daria, Roman Elena, Stănică Nicoleta, Tofan Mioara, Tofan Victor, Triși Alexandrina (Școala „Al.I. Cuza”), Suliman Carmen, Ivanov Iuliana (Școala „Ion Irimescu”), Bejenaru Manuela Simona, Filip Elena (Școala „Mihail Sadoveanu”), Dulgheru Mihaela, Drăniceru Brândușa (Școala „Vasile Tomegea” Boroaia), Gogu Mihaela, Gogu Cornel (Școala „Nicolae Stoleru” Baia), Baba Gabriela, Mitrea Otilia (Școala Hârtop), Iordachi Ana (Școala „Ion Lovinescu” Rădășeni), Blanariu Lăcrămioara și Grigore Mihaela (Școala „Ioan Ciurea”).

 

Cursuri ca experiențe de învățare

 

Pe parcursul unui an întreg, elevii au participat la sesiuni de pregătire care nu au fost doar lecții în sensul tradițional, ci adevărate experiențe didactice. Temele provocatoare, metodele inovatoare și atmosfera prietenoasă au transformat învățarea într-un proces plăcut și motivant. Deși nu a fost întotdeauna ușor, copiii au fost ghidați cu măiestrie de către profesori cu o bogată experiență în învățământul primar. Rezultatele nu au întârziat să apară. Cei 220 de elevi implicați în proiect au participat și la concursuri dedicate celor două discipline, unde au demonstrat nivelul ridicat de pregătire și capacitatea de a face față unor provocări demne de un centru de excelență.

 

Sprijin instituțional și comunitar, părinții – parteneri esențiali în educație

 

Succesul proiectului nu ar fi fost posibil fără sprijinul constant al părinților. În fiecare sâmbătă, aceștia și-au reorganizat programul pentru a-i însoți pe copii la cursuri, dovedind astfel o implicare activă și o credință fermă în valoarea educației. Prof. Daniela Ilincăi a subliniat rolul esențial al familiilor în acest parcurs: „Cei 220 de elevi au fost susținuți de părinți, care își organizau zilele de sâmbătă să ajungă la cursurile de matematică sau de limba și literatura română și astăzi le mulțumesc deopotrivă, tuturor, pentru implicare și dăruire.”

Proiectul „Școala de valori” a beneficiat și în acest an de sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Suceava, prin prezența și implicarea inspectorilor pentru învățământul primar, prof. Adriana Coțovanu și prof. Dorina Dulceac. De asemenea, finanțarea oferită de Consiliul Local al Municipiului Fălticeni, prin implicarea directă a primarului prof. Gheorghe-Cătălin Coman, a fost esențială pentru buna desfășurare a activităților.

„Astfel a contribuit la evidențierea unor copii valoroși astăzi, care vor fi cu siguranță oameni valoroși mâine”, a adăugat prof. Daniela Ilincăi.

 

Viitorul educației de calitate începe astăzi

 

Proiectul a avut un impact semnificativ asupra elevilor, profesorilor și părinților. Mai mult decât atât, el creează un model de bună practică educațională, bazat pe colaborare, voluntariat și excelență. Prof. Carmen Suliman, cocoordonator al proiectului, a subliniat: „Membrii echipei de proiect vor căuta și pe mai departe motivația derulării acestor tipuri de activități cu elevii, comunicarea să fie eficientă atât pe orizontală, cât şi pe verticală, iar relaţia la nivelul echipei să fie una de colaborare şi de încredere reciprocă.”

Proiectul „Centrul de Performanță – Școala de valori” Fălticeni reprezintă mai mult decât o simplă inițiativă educațională: este un manifest pentru performanță, implicare civică și parteneriat autentic între școală, familie și comunitate. Cu fiecare ediție, acest proiect devine un punct de reper în peisajul educațional local, dovedind că, atunci când viziunea se împletește cu dăruirea, rezultatele nu întârzie să apară.

 



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 19 Mai 2025.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.