Monitorul de Suceava Votat

Proiectul prin care aparatele radar vor sta doar pe maşinile de poliţie inscripţionate a fost adoptat de Camera Deputaţilor

Sandrinio NEAGU

Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan a dorit să le mulţumească tuturor celor 186 de deputaţi care au adoptat legislaţia prin care aparatele radar nu vor mai putea fi utilizate decât dacă sunt montate pe maşini de poliţie inscripţionate. Este vorba de un proiect de lege pentru modificarea art. 109 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, proiect iniţiat de Ioan Balan şi colegul său Florin Roman.

”După mai bine de un an şi jumătate de când am iniţiat acest proiect şi după ce Curtea Constituţională a României s-a pronunţat şi a considerat că modificările propuse de mine sunt constituţionale, astăzi, prin votul a 186 de deputaţi care au înţeles sensul legii, proiectul a fost adoptat. Cred că s-a făcut un pas mare către normalitate prin faptul că dispozitivele destinate măsurării vitezei, inclusiv cele de tip pistol, vor fi instalate exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisurile şi însemnele distinctive ale Poliţiei Rutiere. În nici un stat european poliţiştii nu sunt obligaţi de şefii lor să stea furişaţi în maşini fără înscrisurile poliţiei sau chiar prin boscheţi, ci stau la vedere, în uniforme şi cu maşini inscripţionate. Aşa aplică aceştia sancţiuni tuturor celor care încalcă legea şi aşa trebuie să fie şi la noi, în România”, a arătat Ioan Balan.

Parlamentarul sucevean este de părere că poliţiştii ar trebui să fie axaţi mai mult pe acţiuni preventive şi nu pe cele de sancţionare. Ioan Balan a dat ca exemplu ţările Uniunii Europene, acolo unde poliţiştii au mai mult de 60% dintre acţiunile lor în zona preventivă, în vreme ce la noi 100% sunt în zona aplicării de sancţiuni.

„Prin această lege, se va pune capăt jocului absurd, de-a şoarecele şi pisica, pe care îl jucau atât şoferii care voiau să încalce legea, cât şi ofiţerii de poliţie ascunşi prin tufişuri, care erau trimişi de şefi să îşi facă <norma de amenzi>. Cu cât au redus aceste practici numărul de accidente rutiere sau numărul de victime pe drumurile publice? Datele statistice ne spun ceea ce ştim cu toţii, cu nimic!

De asemenea, la nivelul autorităţilor române responsabile, acţiunile de tip preventiv lipsesc cu desăvârşire. Statele dezvoltate au reuşit să reducă numărul de drame de pe şosele nu numai prin sancţiuni, ci construind drumuri moderne, fără pericole, printr-o mai bună pregătire a conducătorilor auto şi prin campanii preventive asupra şoferilor şi pietonilor”, a mai spus Ioan Balan.

Deputatul sucevean crede că în momentul în care România va pune mai mult accent pe politicile de prevenţie, atunci şi costurile statului vor fi mai mici, iar populaţia va resimţi în mod real beneficiile unor politici bune, fie că este vorba despre siguranţa circulaţiei rutiere, despre politici de sănătate sau despre cum sunt administraţi banii publici.

Ioan Balan a mai dezvăluit că intenţionează să iniţieze un nou proiect legislativ, tot cu caracter preventiv, prin care sancţiunile pentru conducătorii auto care se urcă la volan după ce au consumat alcool sau substanţe interzise să fie extrem de usturătoare.



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 15 Mai 2019.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.