Monitorul de Suceava

Perioada de prime time a internetului începe de la ora 18.00

 

Peste 50% dintre internauţii români au declarat că accesează internetul preponderent după ora 18.00, în timp ce 34% fac acelaşi lucru în intervalul orar 10 - 18, este rezultatul unui studiu eResearch, care evidenţiază şi faptul că 75% dintre români intră online de acasă şi numai 25%, de la serviciu.

Studiul "Internetul şi comportamentul utilizatorului român" a fost realizat de eResearch Corp la începutul lunii martie şi a vizat înţelegerea comportamentului şi atitudinilor internauţilor. La studiu au participat 998 de respondenţi recrutaţi prin intermediul site-urilor şi intervievaţi în cadrul unor focus grupuri online, în camere virtuale.

Rezultatele cercetării confirmă nevoia publicului de a completa informaţia pasivă provenită dintr-un mediu "public" de expunere, precum televiziunea, cu informaţia activă, neconvenţională, încorporată în conţinut şi provenită dintr-un mediu consumat "privat" de tipul internetului.

Raportul arată că majoritatea românilor (75%) accesează internetul de acasă, numai 25% făcând acest lucru de la serviciu. În plus, studiul a relevat existenţa unui "prime time" al internetului, în condiţiile în care 52% dintre internauţi intră online după ora 18.00, iar 34% navighează pe web în intervalul orar 10 - 18.

Pe de altă parte, cercetarea a constatat şi creşterea numărului de utilizatori în zonele cu internet wireless (21%) sau care se conectează online de pe telefonul mobil (25%).

"Cel mai interesant rezultat este acela că majoritatea respondenţilor au găsit şi recunoscut o relaţie directă şi complementară între TV şi internet, concluzia fiind că interesul generat de TV îşi găseşte o reacţie imediată şi reflexă în accesul online, atât pentru obţinerea unui plus de informaţii, cât şi pentru încheierea unei vânzări", completează Cosmin Nastasa, director de media la iLeo Buzz.

Pe baza unui exerciţiu de imaginaţie, respondenţii din segmente diferite de vârstă (16 - 20 ani, 21 - 30, 31 - 50) au asociat internetului caracteristici din viaţa reală, oferindu-i acestuia calitatea de "prietenul meu cel mai bun", "mama, tata şi fratele meu", valorizarea depinzând de vârsta respondenţilor.

"Aceste cifre ne arată că asistăm la o desprindere din ce în ce mai accentuată a internetului de calculator. Faptul că, în prezent, 71% dintre internauţi petrec cel puţin trei ore pe zi pe Internet, că 55% dintre respondenţi consideră internetul o sursă de cumpărături şi că 85% dintre respondenţi au declarat că au făcut cumpărături online în 2008 demonstrează chiar şi celor mai circumspecţi clienţi cât de necesară este folosirea acestui mediu în mixul de media", a spus Nastasa.

Recrutarea panelului şi colectarea datelor s-a făcut online, la începutul lunii martie, realizarea studiului durând şapte zile de la prima recrutare până la elaborarea raportului final. Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 988 de respondenţi, recrutaţi prin intermediul site-urilor accesate şi din baza de recrutare a eResearch. Pentru cercetarea calitativă s-au folosit focus grupuri online, derulate în camerele virtuale eResearch Corp.

iLeo, care a comandat studiul, este o companie de marketing interactiv, parte din grupul Leo Burnett.

eResearch este o companie specializată în servicii de cercetare desfăşurate în mediul online.



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 26 Martie 2009.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.