Sistemul Național Integrat privind actele de identitate, finalizat în toamna anului 2012



Sistemul Național Integrat privind actele de identitate va costa peste 26 de milioane de lei, din care 21,5 milioane de lei reprezintă fonduri nerambursabile, și va fi finalizat în toamna anului 2012, contractul de finanțare a proiectului fiind semnat marți de miniștrii Internelor și Comunicațiilor.
Ministrul Internelor, Traian Igaș, și ministrul Comunicațiilor, Valerian Vreme, au semnat, marți, contractul de finanțare al proiectului „Sistem Național Integrat de Introducere și Actualizare a Informațiilor Legate de Evidența Persoanelor”, se arată într-un comunicat de presă de miercuri al Ministerului Administrației și Internelor (MAI).
Valoarea totală a proiectului este de peste 26 de milioane de lei, din care aproape 21,5 milioane de lei reprezintă asistență nerambursabilă. Perioada de implementare a proiectului este de un an și șapte luni.
Sistemul va putea fi interconectat la celelalte sisteme informatice naționale, atât ale Ministerului Administrației și Internelor, cât și ale partenerilor externi din statele membre.
Noua aplicație informatică va facilita eliberarea sau emiterea de certificate sau adeverințe prin care să se dovedească cetățenia, datele de identitate sau domiciliul. De asemenea, va înlesni comunicarea către diverse instituții și autorități publice a datelor de identitate și a celor privind domiciliul anumitor persoane, a precizat MAI.
Astfel, utilizatorii aplicației vor putea constata și modificările survenite în bazele de evidență a persoanelor, eventualele actualizări și completări de informații. Sistemul va permite și eliberarea cărții de identitate, a certificatului de stare civilă, a pașaportului, întregistrarea și radierea auto.
Utilizatorii aplicației vor putea, de asemenea, să furnizeze date din Registrul Local de evidență a persoanelor, la solicitarea unor instituții și autorități centrale și locale.
Totodată, prin intermediul portalului, vor fi făcute verificări de către structurile din domeniul apărării, ordinii publice și siguranței naționale în bazele de date centrale de evidență a persoanelor privind forma și conținutul pașapoartelor, permiselor de conducere și actelor de identitate.
Prin aplicația de emitere a certificatelor de cazier judiciar, implementată la nivelul județelor și localităților, se urmărește eficientizarea fluxurilor de informații, prin modificarea structurii sistemului și a bazelor de date.
Pentru utilizarea acestui sistem vor fi instruite 70 de persoane.