Până la mijlocul acestui an, firmele sucevene trebuie să dispună de semnătura electronică necesară la depunerea noii declarații unice pentru contribuțiile sociale. La sfârșitul anului trecut, Guvernul a adoptat o hotărâre prin care a fost aprobat formularul 112, „Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”. Noua declarație unică cuprinde datele care în momentul de față fac obiectul completării a patru declarații distincte și depunerea lor de către angajatori la Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP), Casa de Pensii, Casa de Asigurări de Sănătate și Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă. Șeful DGFP Suceava, Petrică Ropotă, a explicat că noua declarație 112 va cuprinde obligațiile privind contribuțiile sociale aferente salariilor începând cu cele aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere 25 februarie 2011. Noua declarație va trebui depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanță, ceea ce presupune semnarea electronică a acesteia de către angajatori, prin utilizarea unui certificat calificat și transmiterea pe site-ul www.e-romania.ro. Astfel, declarațiile vor fi încărcate și verificate într-o bază de date centrală, de unde se vor distribui informații către cele patru instituții menționate, în funcție de atribuțiile și competențele fiecăreia.
Până pe 1 iulie 2011 declarația poate fi depusă și la ghișeele Finanțelor
De precizat că deși angajatorii trebuie să depună obligatoriu online acest formular, până la data de 1 iulie 2011, declarația se va putea depune și la ghișeele DGFP Suceava și la sediile din județ, pe suport electronic, însoțit de Anexa nr. 1 „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale și evidența nominală a persoanelor asigurate”.
Potrivit noilor prevederi legale, pentru programul de completare a declarației 112, firmele pot opta pentru o variantă de utilizare, în funcție de situația în care acestea se găsesc. Astfel, pentru contribuabilii care dețin sisteme informatice de calcul a salariilor, Agenția Națională de Administrare Fiscală va pune la dispoziție o aplicație de transfer a datelor în declarații din aplicațiile informatice, urmând apoi validarea datelor, semnarea și transmiterea declarației. De asemenea, firmele care au un număr de salariați cuprins între 1 și 15, sau care nu dispun de programe informatice de calcul a salariilor vor putea utiliza opțiunea introducerii directe a datelor în declarație, urmând validarea, semnarea cu certificat digital și transmiterea acesteia.
Directorul DGFP Suceava a spus că firmele care nu dețin în prezent certificatul calificat sunt sfătuite să-l obțină în cel mai scurt timp de la firmele autorizate și apoi să solicite de la Finanțe dreptul de utilizare a acestuia.