Referitor la articolul ”Scandal în Consiliul Local între Donțu și Harșovschi”, apărut în ediția de vineri, 01.04.2011, pentru informarea corectă a opiniei publice doresc să publicați pe aceeași pagină și în aceleași condiții următorul drept la replică:
În ședința Consiliului Local Suceava, din data de 31.03.2011, pe ordinea de zi au existat două proiecte de hotărâre privind retragerea a două mandate de administrator a două asociații de proprietari unde, subsemnatul, am pus în discuția Consiliului Local, după ce primarul a anunțat retragerea unui proiect de pe ordinea de zi, două chestiuni referitoare la legalitatea demersului și la relația dintre primărie și asociațiile de proprietari.
Referitor la legalitatea demersului, opinia mea exprimată în Consiliul Local era că un atestat certifică calitățile profesionale ale persoanelor care doresc să practice această activitate și este practic o diplomă eliberată, ca și în cazurile altor calificări, spre exemplu, de contabil, electrician sau recepționer. Opinez că pentru a retrage aceste calificări este necesară o hotărâre judecătorească fie în penal, fie în civil, de unde să rezulte în urma administrării unor probe și a sentinței unui judecător că acele persoane nu mai îndeplinesc condițiile pentru exercitarea acestei activități. Altă soluție nu există, în conformitate cu legea aplicabilă în această situație, pentru că altfel intrăm în sfera abuzului de drept.
Fără a susține nici una din persoanele supuse procedurii de retragere a atestatului, care dacă au greșit trebuie să răspundă, dar în condițiile legii, supun atenției fragmente din motivarea demersului primarului aflăm că “administratorul a scăzut de două ori din registrul de casă chitanțe în sumă 155,2 lei, chitanța de 189,01 era trecută 89,01 lei și că se decontează, cu ștersături, suma de 45,01 lei reprezentând încărcarea unui cartuș de imprimantă”. Evaluând, nu cred că este normal să retragi o diplomă pentru că au fost identificate niște greșeli în activitatea unui administrator de imobil, ci consider că o instanță trebuie să stabilească cât este greșeală și cât este furt. Păstrând proporțiile, este ca și cum ai retrage diploma de licență unui om pentru că factura de reîncărcare toner înregistrată de el în contabilitate are ștersături. Soluția poate fi ori schimbarea administratorului prin hotărârea comitetului executiv al asociației de proprietari, ori atenție sporită când vă alegeți administratorul asociației, și nu în ultimul rând urgentarea soluțiilor organelor în drept cu privire la aceste situații juridice.
A doua abordare a vizat relația dintre primărie și asociațiile de proprietari, care nu trebuie să însemne numai sancțiuni, amenzi și intervenții ale poliției locale asupra proprietarilor care participă la ședințele asociațiilor de proprietari. Această relație ar trebui să însemne scoaterea de la naftalină a solicitărilor cetățenilor privind curățenia între blocuri fără să plătească tarife ruinătoare, asfaltarea străzilor între blocuri la prețuri decente, rezolvarea problemei iluminatului între blocuri, rezolvarea problemei parcărilor în oraș, eliminarea prafului din cel mai prăfuit oraș din țară, pavele montate numai acolo unde ne putem permite și la prețul pieței și dacă s-ar reuși ca să nu mai amenajeze un parc în acest oraș cu 13 miliarde de lei vechi și s-ar putea opri și iminenta concediere a 400 de oameni de la Termica ar fi chiar fantastic.
Față de această situație las la latitudinea cetățenilor să aprecieze dacă se poate pune ștampila scandal pe inițierea acestei dezbateri în Consiliul Local. Restul e can can.
Cu considerație,
Ovidiu Donțu