Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 20 dec 2012 - Anul XVII, nr. 298 (5203)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6285 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Guvernul vrea să finalizeze Autostrada Transilvania şi să înceapă Autostrada Vest - Est şi a Sudului

Joi, 20 Decembrie 2012 (18:00:31)

Strategia Guvernului în domeniul infrastructurii rutiere include finalizarea Autostrăzii Transilvania, o lucrare veche de aproape 10 de ani, dar şi începerea unor autostrăzi noi, precum Autostrada Vest - Est (Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni) şi Autostrada Sudului (Bucureşti - Timişoara).

Alte proiecte din programul de guvernare 2013-2016, care nu include însă şi o estimare a numărului de kilometri de autostradă care vor fi construiţi, sunt finalizarea Autostrăzii Nădlac - Arad - Bucureşti (Coridorul IV), realizarea Coridorului IX paneuropean (Autostrada Bucureşti - Ploieşti - Focşani - Bacău - Paşcani), finalizarea tronsonului Braşov - Predeal - Comarnic şi a centurii Bucureşti la profil de autostradă (nord şi sud).

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel care trebuia executat până cel târziu în 2012. Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent nu au fost executaţi decât 52 kilometri.

Premierul Victor Ponta a declarat în noiembrie, la finalizarea tronsonului Cernavodă-Medgidia al Autostrăzii Soarelui, că vrea ca în următorii patru ani România să aibă alte câteva autostrăzi esenţiale, el spunând că "nu dă cifre pentru că au dat alţii înaintea lui şi s-au făcut de râs".

El a susţinut că autostrăzile reprezintă singura şansă ca România să se dezvolte.

"În strânsă concordanţă cu strategia construcţiei de autostrăzi, vor fi realizate coridoare de legătură cu acestea prin intermediul drumurilor europene şi drumurilor expres analizate din perspectiva tipurilor de coridoare cu trafic intens, în concordanţă cu definirea polilor de dezvoltare şi aferente regiunilor de dezvoltare. Drumurile europene şi drumurile expres vor reprezenta o alternativă, pe distanţe medii, la utilizarea autostrăzilor, pentru cei care nu doresc/nu pot plăti taxele de autostradă", se mai arată în program.

Guvernul anunţă că vor fi construite 50 de variante de ocolire, iar programul de reabilitare a podurilor şi pasajelor va fi continuat.

Totodată, printr-un program naţional de reciclare a drumurilor (PNRD), este vizată aducerea până în 2016 "în stare bună sau foarte bună" a 75% din reţeaua de drumuri naţionale şi a 55% din cea de drumuri judeţene.

"Se va realiza o restructurare de amploare a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, principalele criterii fiind separarea completă a activităţii de management de proiect de activitatea de întreţinere şi administrare a drumurilor, precum şi organizarea de companii de management de proiect independente, care vor putea rezolva rapid şi eficient problemele apărute în decursul execuţiei", arată autorii documentului.

În domeniul infrastructurii feroviare, Executivul îşi propune negocierea cu Uniunea Europeană a unui nou coridor european în cadrul TEN-T, pe axa Vest-Est (Budapesta - Odessa).

Totodată, din cei aproximativ 15.000 km de cale ferată desfăşurată, 60% vor fi aduşi la standarde europene pentru asigurarea unei viteze adecvate de transport, iar liniile rămase vor fi închiriate, concesionate "sau chiar dezafectate".

Guvernul vizează şi relansarea activităţii societăţii feroviare româneşti de marfă prin management profesionist, orientat pe obţinerea de profit şi valorificarea la maximum a potenţialului acestei companii şi abia ulterior, "după atingerea unui anumit nivel de creştere economică", cedarea unui pachet minoritar de acţiuni.

La metrou se vizează finalizarea tronsonului 1 Mai - Laminorului, execuţia tronsonului Drumul Taberei - Universitate - Pantelimon şi Piaţa Victoriei - Aeroportul Băneasa - Aeroportul Henri Coandă.

Autorii documentului notează că în ultimii 20 de ani, România şi-a proiectat politicile publice în domeniul transporturilor atât în contratimp cu cele ale Uniunii Europene, cât şi cu propriile interese pe termen lung.

"Una dintre problemele majore ale României, cu impact negativ semnificativ asupra stării economice şi sociale a ţării este absenţa unei reţele satisfăcătoare de transport rutier rapid (autostrăzi şi drumuri expres). România are în acest moment puţin peste 500 de kilometri de autostradă în operare şi aproximativ 250 de kilometri de autostradă în construcţie. Cu toate acestea, există foarte multe tronsoane de drum naţional unde se remarcă valori extraordinare de trafic (de peste 11.000 de vehicule pe zi), ceea ce reclamă existenţa unor autostrăzi sau drumuri expres", se spune în document.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Guvernul vrea să finalizeze Autostrada Transilvania şi să înceapă Autostrada Vest - Est şi a Sudului.
 Vizualizări articol: 617 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Guvernul vrea să finalizeze Autostrada Transilvania şi să înceapă Autostrada Vest - Est şi a Sudului0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei