Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 10 feb 2012 - Anul XVII, nr. 33 (4938)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6361 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Comunicatele MAI, elaborate jurnalistic, ministerul va avea metodologie pentru crize mediatice

Vineri, 10 Februarie 2012 (16:59:05)

Comunicatele Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) vor fi elaborate jurnalistic, structurând informaţia după modelul "piramidei inversate", vor purta "titluri care să suscite interesul destinatarului", iar instituţia va avea o metodologie de gestionare a "crizelor mediatice", potrivit MAI.

Proiectul de Ordin al MAI, supus dezbaterii publice pe site-ul instituţiei, prevede ca informaţiile date publicităţii sau cele puse la dispoziţia mass media să fie structurate după criterii jurnalistice şi să poarte titluri "percutante".

"Materialele trebuie să fie scurte, simple şi să răspundă întrebărilor care construiesc o informaţie completă: cine, ce, unde, când, cum, de ce. În redactarea materialelor se foloseşte, de regulă, metoda «piramidei inversate", titlul trebuind să fie scurt, percutant şi reprezentativ pentru ceea ce urmează să fie relatat în text. (...) Titlul materialului de presă trebuie să fie scurt, concis şi să suscite interesul destinatarului", se arată în proiectul de ordin al MAI.

Potrivit proiectului, informaţiile date publicităţii se vor supune criteriilor acceptate de mass media, şi anume "oportunitate, noutate, impact, proximitate, amploare, proeminenţă, unicitate, interes uman, valoare educaţională, dinamism, etc."

În documentul supus dezbaterii publice MAI a introdus noţiunea de "criză mediatică" şi a elaborat o metodologie pe care comunicatorii instituţiei o pot folosi pentru ca imaginea instituţiei să nu fie afectată.

Potrivit "Metodologiei gestionării crizei mediatice" din Anexa 3 a proiectului, comunicatorii MAI trebuie să evite, într-o criză mediatică, ezitarea - pentru că "induce sentimentul de percepţie a incompetenţei", confuzia, dar şi răzbunarea. Totodată, aceştia trebuie să evite "atotcunoaşterea", pentru că potrivit proiectului, "sporeşte vulnerabilitatea şi gradul de suspiciune în legătură cu temeinicia cunoaşterii problemelor", confruntarea - pentru că "întreţine polemica", dar şi irascibilitatea - deoarece "este de natură a deteriora relaţiile şi aşa încordate".

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Comunicatele MAI, elaborate jurnalistic, ministerul va avea metodologie pentru crize mediatice.
 Vizualizări articol: 545 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Comunicatele MAI, elaborate jurnalistic, ministerul va avea metodologie pentru crize mediatice0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei