Google
 
luni, 13 dec 2010 - Anul XV, nr. 293 (4584)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,7759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,3145 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Iulius Mall Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   ø imagini |   ø fişiere video

Peste 76% dintre români şi-au redus consumul sau au ales produse ieftine, din cauza crizei

Luni, 13 Decembrie 2010 (14:37:24)

Peste 76% dintre români şi-au redus în acest an consumul sau au cumpărat produse mai ieftine, din cauza crizei, iar cei mai mulţi au fost afectaţi de creşterea preţurilor şi reducerea salariilor, potrivit unui studiu realizat de firma MEDNET Marketing Research Center.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 23-30 noiembrie. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani, iar marja de eroare este plus/minus 3,45%, se arată într-un comunicat al firmei de cercetare.

Rezultatele studiului arată că 22,8% dintre respondenţi nu şi-au modificat comportamentul de consum, în timp ce 76,6% şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (45% au cumpărat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică, 11,8% au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate, iar 19,8% au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică).

Studiul mai arată că efectele crizei sunt din ce în ce mai prezente în vieţile românilor. Astfel, 47,6% dintre persoanele intervievate au afirmat că sunt afectate de criză în mare şi foarte mare măsură, comparativ cu un procent mai scăzut, de 36,4%, anul trecut.

Principalele efecte pe care criza economică le-a avut asupra familiilor respondenţilor (studiul a vizat familiile extinse) au fost creşterea preţurilor (76,2%), reducerea salariului sau a câştigurilor salariale (47,5%), pierderea locului de muncă (17,4%) şi în egală măsură pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale şi creşterea ratelor la credite datorită devalorizării leului (câte 14,4%).

Firma MEDNET Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Peste 76% dintre români şi-au redus consumul sau au ales produse ieftine, din cauza crizei.
 Vizualizări articol: 220 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Peste 76% dintre români şi-au redus consumul sau au ales produse ieftine, din cauza crizei5.051

Shopping City Suceava
DAREX AUTO - Showroom Botosani
Denis
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Optik Tataru - Cabinete Oftalmologice in Suceava
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei