Rolul birourilor de promovare turistică în străinătate, care folosesc preponderent metode tradiţionale, trebuie regândit, ţinând cont de tendinţele din marketingul turistic, care se orientează către mediul online, a declarat pentru MEDIAFAX ministrul Dezvoltării şi Turismului, Elena Udrea.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a desfiinţat deja, începând cu data de 1 iunie, 7 din cele 17 birouri de promovare turistică ale României în străinătate, şi a redus numărul posturilor aferente acestora de la 27 la 10.
Potrivit Elenei Udrea, reducerile făcute în urma acestor desfiinţări sunt estimate la circa un milion de euro în şase luni.
"Având în vedere tendinţele conform cărora promovarea şi vânzarea în domeniul turismului se orientează din ce în ce mai mult spre mediul online, apreciez că trebuie să regândim rolul birourilor de promovare turistică pe care România la are în străinătate, birouri care până acum au utilizat cu precădere instrumente tradiţionale de marketing", a spus Udrea.
"Aceste măsuri vin pe fondul reducerilor de cheltuieli pe care le face Ministerul Dezvoltării. Criteriul luat în considerare a fost importanţa pieţelor în care îşi desfăşoară activitatea", au declarat agenţiei MEDIAFAX reprezentanţii biroului de presă al MDRT.
Ministerul a păstart birourile de la Viena, Beijing, Paris, Munchen, Roma, Londra, Varşovia, Moscova, Madrid şi New York.
Surse din piaţa turismului au declarat agenţiei MEDIAFAX la sfârşitul lunii august că în cadrul ministerului au avut loc, în acea perioadă, mai multe discuţii privind o eventuală închidere a birourilor de promovare turistică.