Radu Berceanu a spus că în locul drumului expres Craiova-Piteşti, ale cărui lucrări de construcţie ar fi trebuit începute în 2008, se va realiza o autostradă, care se va intersecta cu Autostrada Piteşti-Bucureşti.
"Nu se va mai face drumul expres Craiova-Piteşti, care va deveni acum autostradă. Această autostradă va pleca de undeva din sudul Craiovei şi va străpunge undeva Autostrada Piteşti-Bucureşti. Pentru această autostradă se vor face studii se specialitate, studii de traseu, pentru că aceste lucruri nu se pot face bătând din palme", a declarat Radu Berceanu.
Lucrările la drumul expres Craiova-Piteşti ar fi trebuit fi finalizate în 2010, potrivit site-ului oficial al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Potrivit declaraţiilor făcute de-a lungul timpului de fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, stabilirea anului 2010 ca termen pentru finalizarea lucrărilor la drumul expres Craiova-Piteşti s-a făcut în legătură directă cu producţia de automobile de la Ford.
"Credea cineva că domnul Orban ar fi terminat drumul expres în 2010? Să fim serioşi! Domnul Orban ar fi trebuit să facă nişte lucruri absolut fezabile, cum ar fi autostrada Bucureşti-Ploieşti, unde nu s-a clintit nimic de doi ani. Deci sunt lucruri fezabile care nu s-au clintit, dar făcea drumul expres", a declarat Berceanu.
Potrivit sursei citate, municipiul Craiova va mai fi legat printr-o autostradă, care va începe în zona localităţii Lugoj şi va ajunge în Calafat, unde va face legătura cu podul de peste Dunăre, între Calafat şi Vidin.
Întrebat dacă şi restul celor unsprezece drumuri expres care apar pe site-ul CNADNR vor fi transformate în autostrăzi, ministrul Transporturilor a spus: "Se va renunţa şi la celelalte drumuri expres, în sensul că unele vor fi transformate în autostrăzi, iar altele vor fi de genul drumurilor rapide pe patru benzi. Este vorba de drumurile care vor face legătura între autostrăzi. Spre exemplu, între Autostrada Transilvania şi Culoarul 4, în zona Sebeş, se poate face o străpungere cu un drum pe patru benzi. Problema este să facem noi autostrăzile şi culoarele că apoi vom face şi drumurile de legătură dintre ele".
Radu Berceanu susţine că drumurile expres nu reprezintă o soluţie pentru trafic, consultându-se în acest sens cu omologii săi din statele Uniunii Europene.
"Domnul Orban trebuia să facă ce am făcut eu, adică să se ducă la Bruxelles şi să vorbească cu ceilalţi miniştri ai Transporturilor din statele Uniunii Europene şi să-i întrebe: «Dacă aţi mai fi acum 15 ani, ce nu aţi mai face din ce aţi făcut?» Ei mi-au spus să nu facem drumuri expres pentru că au costuri la fel de ridicate ca şi autostrăzile şi că nu au aceleaşi caracteristici", a mai spus ministrul Transporturilor.
Potrivit site-ului oficial al CNADNR, printre proiectele Ministerului Transportului se numără construcţia a 12 drumuri expres, fiind vorba de drumurile Arad – Oradea, Brăila – Galaţi, Brăila - Râmnicu Sărat, Drumul Nordului, Legătura drumului expres Arad - Oradea la DN1, Legătură rapidă cu Drumul Nordului, Litoral Nord – Deltă, Petea - Satu Mare - Baia Mare, Craiova – Piteşti, Ploieşti - Târgovişte - Găieşti - A1, Sebeş – Turda şi Sibiu - Făgăraş.