Membrii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) au decis luni, în unanimitate, să anuleze ediţia 2009 a Salonului Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB), din cauza dificultăţilor cu care se confruntă industria auto, atât la nivel mondial, cât şi pe plan naţional.
Potrivit APIA, situaţia dificilă a pieţei auto din România este cauzată, în principal, de importurile masive de maşini second-hand.
"În prezent, sectorul auto din Romania se confruntă cu o situaţie extrem de delicată, datorată atât dificultăţilor industriei auto la nivel mondial, dar şi scăderii cererii pe plan naţional, cea din urmă datorată în principal intrărilor masive de vehicule rulate din ultimul timp. (...) Perspectivele pentru anul 2009 nu sunt deloc îmbucurătoare", se arată într-un comunicat al APIA remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.
Având în vedere această conjunctură, APIA a decis anularea ediţiei din 2009 a SIAB, considerat cel mai important eveniment de acest fel din Europa Centrală şi de Est.
"Pentru anul 2011, se are însă în vedere menţinerea SIAB în calendarul oficial al Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile (OICA)", conform APIA.
Anul trecut, salonul a reunit 200 de expozanţi şi 500 de mărci, a fost vizitat de 250.000 de oameni şi a avut loc vizavi de Aeroportul Internaţional Henri Coandă, pe un teren al omului de afaceri Ion Ţiriac.
SIAB este organizat de către compania AMC APIA Expo, constituită de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile şi de firma franceză AMC Promotion.
AMC Promotion este firma care pregăteşte şi Salonul Auto de la Paris, cel mai vechi şi mai mare eveniment de acest tip. AMC Promotion este singurul organizator al unui salon internaţional auto care şi-a dezvoltat activităţile la nivel internaţional. Alte expoziţii auto din portofoliul AMC Promotion sunt la Buenos Aires (Argentina) şi Cairo (Egipt), unde firma franceză este co-organizator.