Gridoma - Producator de geamuri termoizolante
Gridoma - Producator de geamuri termoizolante
Gridoma - Producator de geamuri termoizolante
 
joi, 4 dec 2008 - Anul XIII, nr. 286 (3967)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,8741 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1264 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Ţăranii transilvăneni, imagine a populaţiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King

Joi, 4 Decembrie 2008 (15:37:21)
Imaginea ţăranilor transilvăneni este folosită, alături de cea a locuitorilor Thailandei şi Groenlandei, pentru a defini populaţiile indigene sărace, într-o campanie Burger King care se vrea a fi "cel mai autentic test culinar" şi care a generat deja, înainte de lansare, o serie de critici.

Potrivit AdAge, campania a fost realizată de agenţia Crispin Porter & Bogusky, împreună cu shop-ul de creaţie MDC Partners, şi va fi lansată pe 6 decembrie, promiţând că va fi cel mai autentic test de gust culinar. Campania a suscitat deja numeroase critici, pe motiv că exploatează "populaţiile indigene sărace".

Campania globală, intitulată "Whopper Virgins", care rulează deja un clip teaser pe pagina campaniei (www.whoppervirgins.com/) şi care va fi lansată oficial pe 6 decembrie, are ca obiectiv să convingă consumatorii că sandvişurile Whopper sunt mai gustoase şi mai apreciate decât cele ale lanţului de fast-food rival, McDonald's, folosind în acest sens nişte spoturi de teasing prin care internauţii sunt direcţionaţi către site-ul campaniei.

Pe platforma online, internauţii pot urmări reacţiile reprezentanţilor mai multor grupuri etnice din afara Statelor Unite la degustarea preparatelor lanţului american de fast-food, în cadrul "celui mai pur test al gustului", cum numeşte Burger King experimentul. Printre cei care testează burgerii şi le judecă savoarea se numără ţărani thailandezi, dar şi transilvăneni care gustă pentru prima oară preparate fast-food "exotice".

"Pentru a afla cât mai multe despre burgerul favorit al Americii a trebuit să părăsim America", spun iniţiatorii campaniei. "Dacă vrei o părere adevărată despre un burger, trebuie să întrebi pe cineva care nu are în limba nativă nici măcar un cuvânt echivalent pentru burger", adaugă ei.

Pentru a realiza execuţiile din cadrul campaniei, echipa de filmare a călătorit 20.000 de kilometri, spoturile documentar folosind ca recuzită 13 avioane, un elicopter şi două sănii trase de câini.

Campania a fost regizată de Stacy Peralta, premiat în trecut pentru filmele documentare despre comunităţile de skateboard-eri - "Dogtown and Z-Boys"- şi de surferi - "Riding Giants". Documentarul despre populaţiile indigene care degustă burgeri promite o experienţă similară cu cea a reportajelor National Geographic.

Primele reacţii la spoturile de teasing Burger King nu au întârziat să apară în blogosferă, internauţii criticând lanţul de fast-food pentru că exploatează regiuni subdezvoltate în cadrul strategiilor de marketing. "Nu cred că populaţii indigene ar trebui folosite pentru a anima un public plictisit, care vrea să se amuze cu orice preţ", se indică într-un comentariu de pe Gothamist.com.

"Ar fi mai bine ca aceşti oameni care suferă de foame să fie ajutaţi în sensul adevărat, nu să li se furnizeze atacuri de cord în cutii comestibile", menţionează un alt blogger, într-un comentariu pe Walletpop.com.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Ţăranii transilvăneni, imagine a populaţiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King.
 Vizualizări articol: 305 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ţăranii transilvăneni, imagine a populaţiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King0.05

Facos Suceava
Iulius Mall Suceava
MedClinic
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Toyota - Programul Rabla 2020
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei