Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 3 nov 2008 - Anul XIII, nr. 259 (3940)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6625 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Primele, tichetele de masă şi tichetele cadou principalele beneficii oferite de angajatorii români

Luni, 3 Noiembrie 2008 (13:59:27)
Primele, tichetele de masă şi tichetele cadou sunt principalele beneficii oferite de angajatorii români, deşi angajaţii ar prefera mai degrabă asigurări private de sănătate, potrivit unui studiu remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.

Studiul "Ce îşi doresc şi ce primesc angajaţii români", realizat de Mednet Marketing Research Center şi Media Xprimm, arată că cei mai mulţi angajaţi români (71,9 la sută din Bucureşti şi 65,6 la sută din provincie) primesc din partea angajatorilor, ca prim beneficiu suplimentar, prime (de sărbători, de concediu, de tip al 13-lea salariu), cu toate că ei şi-ar dori mai degrabă asigurare privată de sănătate (24,5 la sută dintre cei din Bucureşti şi 22,7 la sută din celelalte mari oraşe).

După prime, în topul beneficiilor oferite de angajatori se află tichetele de masă sau cele de tip cadou - au răspuns 57,3 la sută dintre salariaţii bucureşteni chestionaţi şi, respectiv, 54,2 la sută dintre cei din provincie -, în timp ce bonusurile pentru performanţă sunt mai des folosite de angajatorii din Bucureşti.

Telefonul mobil, training-urile, maşina de serviciu, team-building-urile, pensia privată facultativă şi asigurarea medicală sunt alte beneficii, oferite în proporţie mai mică angajaţilor.

Primele şi tichetele de masă/cadou se oferă cu precădere salariaţilor din sistemul de stat, în vreme ce bonusurile pentru performanţă, telefonul mobil, training-urile, maşina de serviciu şi team-building-urile se oferă mai ales în companiile private.

"Angajaţii cu studii medii şi sub-medii îi depăşesc pe cei cu studii superioare doar când vine vorba despre tichetele de masă/cadou, aceştia din urmă fiind preferaţi de angajatori pentru toate celelalte beneficii extra-salariale", se arată în studiu.

În ceea ce priveşte stabilitatea la locul de muncă, rezultate indică faptul că angajaţii din Bucureşti schimbă locurile de muncă mai des decât cei din ţară, un bucureştean petrecând în medie 6,68 ani la un loc de muncă, în vreme ce un angajat din afara Capitalei rămâne la acelaşi loc de muncă în medie 7,70 ani.

Iniţiatorii studiului precizează că există diferenţe mari între anii petrecuţi la un loc de muncă din sistemul de stat faţă de cei petrecuţi la o companie privată.

Astfel, media anilor pe care un angajat îi petrece într-o instituţie de stat este de aproximativ zece ani, în timp ce în companiile private media este de circa cinci ani în Bucureşti şi şase în teritoriu.

Totodată, există diferenţe şi în funcţie de gen, femeile fiind mai fidele locului de muncă decât bărbaţii, la fel cum angajaţii care au trecut de 36 de ani tind să devină mai stabili din punct de vedere profesional.

În Bucureşti, angajaţii cu studii superioare par a fi cel mai greu de fidelizat, în vreme ce în ţară angajaţii cu studii medii sunt cei care îşi schimbă cel mai des locul de muncă.

Totodată, în urma studiului s-a constat că cei care profesează în domeniul în care au absolvit studiile sunt tentaţi să păstreze mai mult un loc de muncă.

"În Bucureşti, aceştia rămân la un loc de muncă în medie 7,83 ani, iar în ţară 10,09 ani. Pe de altă parte, cei care nu profesează în domeniul pentru care s-au pregătit au o medie de 5,56 la anii petrecuţi la un loc de muncă în Bucureşti şi 5,47 în marile oraşe din teritoriu", se mai arată în studiu.

Studiul a fost realizat în perioada 1-15 septembrie, metoda utilizată pentru culegerea datelor fiind interviurile telefonice. Publicul ţintă a fost reprezentat de persoane angajate cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, din Bucureşti şi din oraşe cu mai mult de 100.000 de locuitori, fiind intervievaţi 374 respondenţi din Bucureşti şi 388 din marile oraşe din ţară.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Primele, tichetele de masă şi tichetele cadou principalele beneficii oferite de angajatorii români.
 Vizualizări articol: 544 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Primele, tichetele de masă şi tichetele cadou principalele beneficii oferite de angajatorii români5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei