Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 5 aug 2008 - Anul XIII, nr. 182 (3863)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Modelele Dacia vor avea şi motorizare de un litru, sistem de climatizare automat şi cutie automată

Marţi, 5 August 2008 (13:39:35)

Dacia va extinde gama de motorizări cu un propulsor pe benzină de un litru, iar anumite modele vor fi echipate cu sistem de climatizare automat şi cutie de viteze automată.
 
  Producătorul de componente auto Continental a anunţat marţi, într-un comunicat, că, prin divizia de sisteme de transmisie şi acţionare, livrează injectoare pentru echipările cu motor de 1,6 litri cu 16 valve pe benzină (indisponibil momentan pe Sandero - n.r.), unităţi de control ale motorului pentru echipările cu propulsoare de 1,6 litri cu 16 valve, de 1,6 litri cu 8 valve şi de 1 litru cu 16 valve (motor care nu există încă pe niciun model Dacia - n.r.), unitate de control a transmisiei pentru cutia de viteze automată (care nu există încă în oferta Dacia - n.r.) pentru motorul pe benzină de 1,6 litri cu 16 valve, ETC (unitate de control electronică a supapei de reglaj) pentru maşinile echipate cu motor pe benzină de 1,6 litri cu 16 valve, senzor de distribuţie şi senzor de reglare a aerului (aer condiţionat automat, climatronic - n.r.) pentru motorizările diesel de 1,5 litri.

Contactat de MEDIAFAX şi întrebat când vor fi introduse motorizările de 1,6 litri cu 16 valve pe Sandero, motorul pe benzină de 1 litru şi cutia de viteze automată pe modelele Dacia, vicepreşedintele companiei Constantin Stroe a spus că orice constructor auto se pregăteşte, pentru a nu fi luat prin surprindere de reacţiile pieţei.

"Cererea de motoare diesel este în recul. Acest lucru este efectul pervers al creşterii preţului motorinei. Acum câţiva ani toată lumea vroia diesel, dar nu aveam capacităţi de producţie. Acum le avem, însă cererea scade. Noi trebuie să fim pregătiţi să facem faţă schimbărilor de piaţă. Legat de introducerea motorului de un litru, nu pot să vă spun când îl vom introduce, pentru că nu ştiu, dar dacă aceste scenarii nenorocite cu creşterea preţului petrolului se adeveresc şi vom ajunge la 170-180 de dolari pe baril, piaţa motoarelor puternice şi a SUV-urilor va fi în scădere dramatică şi vor avea loc nişte mutaţii, în sensul creşterii cererii pentru motoare şi maşini mici", a declarat Constantin Stroe.

El a lăsat să se înţeleagă că SUV-ul, care va fi lansat în a doua parte a anului viitor, ar putea fi primul model Dacia echipat cu o cutie de viteze automată.

"Deocamdată Sandero a fost lansat cu versiunile de motorizare bine cunoscute (1,4 litri cu 8 valve şi 75 de CP şi 1,6 litri cu 8 valve şi 90 de CP - n.r.) şi, în plus, cele diesel de anul viitor oferă o opţiune largă clientelei. În ceea ce priveşte sofisticările de care vorbiţi mai sus, ele vizează alte produse din gamă", a precizat oficialul Dacia.

Referitor la cutia de viteze automată, Stroe nu anticipează o cerere masivă pentru o asemenea dotare în următorii 10-15 ani.

"Acum avem alte probleme. Pregătim trecerea la normele Euro 5 - Euro 6, avem probleme cu reducerea dioxidului de carbon. De la 1 septembrie 2009, producătorii auto vor fi obligaţi să introducă motorizări la nivelul de depoluare Euro 5. Dacă nu putem să facem treaba asta, nu vom mai putea produce", a declarat vicepreşedintele Dacia.

El a arătat că introducerea Euro 5 presupune costuri suplimentare, care ar urma să fie compensate de creşterea vânzărilor, astfel că lansarea acestor motorizări nu ar fi oportună cu mult înainte de 1 septembrie 2009.

În comunicatul remis agenţiei MEDIAFAX, Continental anunţă că furnizează, mai nou, şi anvelope pentru modelul Sandero.

Întrebat dacă Dacia a renunţat la principalul furnizor, Michelin, Stroe a infirmat, menţionând că producătorul auto îşi lărgeşte panelul de parteneri pentru că volumele de producţie cresc.

"De regulă, la volume mari, nu se merge doar pe unul sau doi furnizori, ci pe mai mulţi. Ei cunosc acest lucru pentru că sunt în competiţie şi totul se traduce într-o calitate sporită a produsului, cu un preţ competitiv", a spus oficialul Dacia.

În prezent, principalii furnizori de anvelope pentru Dacia sunt Michelin şi Continental, în timp ce Montana şi Kormoran livrează cantităţi mai mici.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Modelele Dacia vor avea şi motorizare de un litru, sistem de climatizare automat şi cutie automată.
 Vizualizări articol: 785 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
Modelele Dacia vor avea şi motorizare de un litru, sistem de climatizare automat şi cutie automată5.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei