TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
vineri, 22 ian 2021 - Anul XXVI, nr. 17 (7629)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9261 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0937 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Elevii din clasele I-VIII au la dispoziție o platformă digitală pe care își pot testa gratuit nivelul de pregătire

Vineri, 22 Ianuarie 2021 (13:00:15)de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Elevii din clasele I-VIII au acum la dispoziție o platformă digitală pe care își pot testa gratuit nivelul de pregătire, de literație. Testele sunt realizate de Brio®, prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Acestea au fost elaborate pentru a evalua nivelul de alfabetizare funcțională a elevilor români și de a identifica zonele cu dificultăți unde este necesar să se intervină de către profesori.

Cel mai recent raport PISA, realizat în anul 2018, arată procente îngrijorătoare pentru România: 44% analfabetism lingvistic, 44% analfabetism numeric, 45% analfabetism științific.

Testele sunt disponibile pe pagina https://brio.ro/info/literatie și pot fi accesate în mod gratuit. Pot fi efectuate individual, acasă, de elevii care doresc să își testeze competențele și evoluția, însă învățătorii și profesorii sunt încurajați să folosească aceste teste la clasă ca instrument de evaluare a capacităților, dar și de antrenament înainte de testarea internațională PISA la care elevii români vor participa.  

 „Datele PISA arată că România înregistrează un decalaj considerabil față de restul țărilor UE și față de alte țări cu care ne comparăm aspirațional în ceea ce privește rezultatele educației. Potrivit PISA, în proporție de aproape 50%, elevii care compun populația școlară a României nu au atins nivelul minim educațional așteptat la vârsta lor cronologică. Acest lucru are efecte negative asupra ierarhiei României. Mai mult, situația are repercusiuni semnificative asupra dezvoltării acestor elevi în cetățeni activi și în viitori membri autonomi ai forței de muncă, a dezvoltării României pe termen mediu și lung, dat fiind că generează un decalaj de calificări care știrbește direct competitivitatea națiunii”, a explicat Dragoș Iliescu, Chief Scientist și fondator Brio®.

 

„Încurajăm cadrele didactice să ne sprijine inițiativa prin înrolarea unui număr cât mai mare de elevi pentru efectuarea acestor teste”

Prin conceperea acestor teste de evaluare standardizată privind literația, Brio® își propune să ofere o modalitate validă științific și ușor de aplicat prin care pot fi identificați acei elevi care se situează în zona de analfabetism funcțional sau într-o zonă adiacentă de risc. Astfel de teste pot fi aplicabile de la clasa întâi la cel puțin clasa a opta, sunt digitalizate pentru o scalare optimă și pot fi realizate în mod repetat.

„Testarea reprezintă baza intervențiilor remediale la nivel individual și comunitar, ce oferă un diagnostic atât al severității problemei, cât și al cauzelor ei, ajută la identificarea elevilor problematici sau potențial problematici, informează, monitorizează și pune la dispoziție date pentru finalizarea cu succes a intervenției. Avem încredere în instrumentul pe care îl punem la dispoziție atât elevilor, cât și cadrelor didactice și încurajăm cadrele didactice să ne sprijine inițiativa prin înrolarea unui număr cât mai mare de elevi pentru efectuarea acestor teste. Miza este pentru întreaga școală românească de a-și demonstra evoluția, este șansa României ca prin astfel de teste să aibă parte de o repetiție generală și de un antrenament cuprinzător înainte de debutul culegerii de date pentru următorul val al testelor PISA ce vor fi susținute anul viitor”, a adăugat Dragoș Iliescu.

Testele au fost realizate prin implicarea voluntară, alături de Brio®, a unui număr impresionant de asociații și organizații cu activitate în zona de educație (AVE România, Teach for Romania, IfinitEdu, Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice, Asociația Ovidiu Ro, Fundația Noi Orizonturi). Acestea au fost construite pentru a evalua și măsura nivelurile de literație de bază (cunoașterea literelor, a cuvintelor și a structurii textului necesare lecturii și scrierii), literație funcțională (abilitatea de a citi, a scrie și a înțelege) și literație multiplă (capacitatea de a folosi competențele de citire, de scriere, de înțelegere și de realizare a conexiunilor pentru a produce, interpreta și evalua critic textele citite).

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Elevii din clasele I-VIII au la dispoziție o platformă digitală pe care își pot testa gratuit nivelul de pregătire.
 Vizualizări articol: 1215 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elevii din clasele I-VIII au la dispoziție o platformă digitală pe care își pot testa gratuit nivelul de pregătire0.05

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei