Renault este puternic afectată de criza financiară globală, vânzările mărcii înregistrând un declin continuu. Ca un prim efect al acesteia, constructorul francez de automobile a anunţat reducerea capacităţii de producţie de la 20 la 25%.
„Suntem aproape să reducem producţia în toate uzinele din lume," a declarat, Patrick Pélata directorul operaţional al grupului Renault. Potrivit afirmaţiilor oficialului, Renault are ca obiective clare limitarea stocurilor şi pe cele ale concesionarilor. „Protecţia a reţelei noastre de distribuţie este fundamentală pentru a ne asigura vânzările" explică Pélata.
O altă măsură vizată de Renault este declararea proiectelor de viitor care prezentau o importanţă mai mică, investiţiile fiind canalizate spre noile modele programate să apară în următorii trei ani.
Patrick Pélata a mai spus că producătorul francez nu a schimbat nimic în calendarul lansărilor de noi automobile pentru anul 2009, dar şi pentru 2010-2011.