Pilotul Kimi Raikkonen (Ferrari) a reuşit, duminică, să devină campion mondial deşi a plecat cu şansa a treia în ultima cursă a sezonului şi trebuie să-i mulţumească lui Felipe Massa, coechipierul său, care, după ce a condus două treimi din Marele Premiu al Braziliei, i-a cedat locul întâi. Fără această rocadă, efectuată în turul 53, după a doua intrare la boxe, titlul mondial i-ar fi revenit britanicului Lewis Hamilton. Raikkonen a reuşit să remonteze cele şapte puncte care-l despărţeau de Hamilton, liderul clasamentului piloţilor înainte de ultimul Grand Prix, şi să devină campion mondial, în mod oarecum surprinzător. Cursa de la Interlagos a început extrem de prost pentru Hamilton, care a ocupat locul doi pe grilă. La start, el a fost depăşit de Raikkonen (locul trei pe grilă) şi în virajul al treilea a fost întrecut şi de coechipierul său Fernando Alonso. Mai mult, după ce încercat să îşi recucerească poziţia a treia de la Alonso, Hamilton a ieşit în decor şi a căzut pe locul al optulea. Şansele sale la titlul mondial au devenit aproape nule în turul şapte, când o problemă la cutia de viteze a monopostului său McLaren-Mercedes, l-a făcut să ruleze cu viteză mică şi să fie depăşit de majoritatea piloţilor din spatele său. După câteva sute de metri, maşina lui Hamilton şi-a revenit, dar era clar că numai o minune l-ar fi făcut să revină în cărţi pentru titlu. Cu toate că a forţat tot restul cursei, tânărul debutant nu a reuşit în final decât un loc şapte şi două puncte, suficiente numai pentru titlul de vicecampion mondial. După ce Hamilton a ieşit din prim-plan, lupta trebuia să se dea între Raikkonen şi Alonso. Spaniolul a înţeles repede că nu se poate apropia de tandemul Massa-Raikkonen aflat la conducerea cursei şi că, astfel, cele trei puncte ce-l despărţeau de Raikkonen în clasamentul piloţilor nu-l vor ajuta să devină a treia oară consecutiv campion mondial. Alonso şi-a consolidat locul trei aşteptând un miracol, ce s-ar fi putut produce numai în cazul abandonului vreuneia dintre maşinile Ferrari. Dar ghinionul nu l-a găsit pe Raikkonen în Brazilia şi pilotul finlandez a reuşit să devină "regele" Formulei 1 după al şaptelea sezon al său în această competiţie.
A fost de două ori vicecampion mondial
La Interlagos, Raikkonen a obţinut a şasea victorie din acest an şi a cincisprezecea din carieră, în 122 de Grand Prix-uri în care a concurat. De asemenea, a ocupat de 14 ori primul loc pe grila de start a unui Mare Premiu. El a fost de două ori vicecampion mondial, în 2003 şi 2005, pe vremea când concura la McLaren. Înainte de a ajunge în această vară la Ferrari, unde l-a înlocuit cu succes pe germanul Michael Schumacher, Raikkonen a mai concurat pentru Sauber, în 2001, şi McLaren, în perioada 2002-2006. Echipa McLaren a pierdut totul în acest sezon: titlul la constructori, la masa verde, după ce s-a dovedit implicarea team-ului de la Woking în afacerea de spionaj, titlul la piloţi, după ce la Interlagos avea cam 80 la sută şanse ca unul dintre Hamilton sau Alonso să câştige, şi, probabil, pe pilotul spaniol, dublul campion mondial fiind mai mult ca sigur pe picior de plecare. O bună bucată de timp în acest an, Ron Dennis a avut sezonul în mână, însă faptul că nu a ştiut să gestioneze relaţia dintre cele două vedete pe care le-a avut la dispoziţie a dus la acest final dezastruos. Astfel a câştigat Echipa şi nu vedetele.
"