Consumul de bere a "explodat" în Elveţia şi Austria în timpul meciurilor la Euro-2008, a anunţat, joi, firma producătoare, partener oficial al competiţiei, care a făcut o menţiune specială pentru suporterii olandezi, informează AFP.
Într-un comunicat, grupul elveţian Feldschlösschen, filială a firmei daneze Carlsberg, a anunţat că avut, în luna iunie, o creştere a vânzărilor cu 20 la sută în raport cu aceeaşi lună în 2007, depăşind astfel rezultatele sperate.
Feldschlosschen, care a produs şi a livrat bere pe cele opt stadioane pe care s-au disputat meciurile de la Euro-2008, a cifrat la cinci milioane numărul de litri suplimentari vânduţi graţie competiţiei, incluzând şi promoţiile avute înainte de Euro-2008.
"Atmosfera paşnică şi colorată, precum şi entuziasmul formidabil al olandezilor au compensat vremea nefavorabilă de la început şi eliminarea prematură a echipei Elveţiei", a subliniat directorul general al grupului, Thomas Amstutz.
Conform comunicatului, cea mai mare livrare de bere datează din 21 iunie, ziua sfertului de finală Olanda-Rusia, la Basel: 200.000 litri de bere, adică 40 de camioane de 18 tone.