TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
miercuri, 26 aug 2009 - Anul XIV, nr. 199 (4185)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,8725 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta3,9845 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Integraţi fructele şi legumele în meniul zilnic!

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Fructele şi legumele sunt, poate, singurele alimente în privinţa cărora nu există restricţii şi care asigură norma zilnică de vitamine de care orga-nismul are nevoie.

Pentru că o alimentaţie sănătoasă presupune consumul cât mai multor fructe şi legume, este recomandabil ca acestea să fie cuprinse în dieta zilnică. Iată câteva indicaţii şi sugestii în legătură cu felul în care puteţi integra în mod fericit fructele şi legumele în alimentaţie, fără a vă plictisi de ele şi fără a repeta prea des combinaţiile.

 

Micul dejun

În general, oamenii au tendinţa să mănânce ceva în grabă înainte de a pleca la serviciu sau, şi mai grav, mulţi sar peste micul dejun, motiv pentru care aceştia simt o mai mare nevoie de a consuma ceva dulce în timpul zilei. Pentru a rezolva problema, măcar parţial, încercaţi să vă începeţi ziua cu un fruct.
Dacă sunteţi băutor de cafea, puteţi mânca un măr sau o banană - acestea se potrivesc foarte bine cu aroma de cafea. Dacă vă număraţi printre cei care mănâncă dimineaţa cereale, îmbunătăţiţi-le gustul adăugând în castronel fructe de pădure sau felii de mere. Dacă mâncaţi ouă la micul dejun, indiferent de felul în care sunt preparate, combinaţi-le cu felii de portocale sau alte fructe - veţi vedea că au un gust senzaţional. Ce mai puteţi face este să amestecaţi fructe cu lapte şi gheaţă, pentru a prepara o băutură răcoritoare foarte nutritivă, ce ţine loc de mic dejun. Iar dacă totuşi sunteţi în întârziere, luaţi un fruct şi mâncaţi-l în drum spre serviciu. Fructele sunt alimente excelente pentru micul dejun datorită zahărului natural pe care îl conţin şi care vă dau energia de care aveţi nevoie dimineaţa. Pe de altă parte, cerealele cu zahăr, gogoşile şi alte gustări dulci vă vor provoca o stare de moleşeală şi o poftă de dulciuri de nedescris.

 

Gustarea de dimineaţă
Seara, înainte de a merge la culcare, pregătiţi-vă „pacheţelul” pentru a doua zi. Tăiaţi ţelină şi morcovi fâşii sau cubuleţe şi luaţi-le cu dumneavoastră. Puteţi servi aceste legume la gustarea de dimineaţă, cu câteva ore înainte de prânz. Dacă la serviciu aveţi un frigider, puteţi prepara un sos cu care să asezonaţi morcovii şi pe care să-l ţineţi la rece până la ora gustării. Nu uitaţi să luaţi cu dumneavoastră şi un fruct.

 

Prânz
Preparaţi de seara o salată de legume, pe care trebuie să o ţineţi la frigider, fără a adăuga şi dressingul. Luaţi salata cu dumneavoastră la serviciu. Puteţi pune orice fel de legume, de la roşii, castraveţi şi ardei, şi până la ciuperci şi măsline. O alternativă pentru prânz ar fi să mâncaţi o supă de legume, apoi un fruct, în loc de felul doi. Dacă aveţi pauză de prânz şi luaţi masa în oraş, obişnuiţi-vă să renunţaţi la hamburger sau shaorma şi să comandaţi, în schimb, un preparat pe bază de legume. Pentru restul zilei, puteţi alege gustări sănătoase şi nutritive, sub formă de fructe confiate.

 

Cina

Este foarte uşor să integraţi legumele în meniul dumneavoastră pentru cină. O modalitate simplă de a consuma foarte multe legume la masă este să preparaţi un fel de mâncare numit „stir fry de legume”. Tăiaţi bucăţele diverse legume şi carne - nu contează felul de carne, important este să vă placă. Amestecaţi toate acestea cu sos şi ulei, într-o tigaie normală sau într-un wok, şi turnaţi deasupra orez sau tăiţei. Puteţi folosi ce vă rămâne din legume şi carne pentru a prepara o supă: adăugaţi legume congelate sau proaspete, pentru a completa mâncarea.
Puteţi prepara o salată de legume pe care să o serviţi la cină, în loc de pâine. Altă idee ar fi să adăugaţi felii de roşii şi castraveţi împreună cu pâinea, punând oţet, ulei şi condimente pentru un plus de savoare.
Când gătiţi carne sau peşte, schimbaţi garnitura tradiţională: înlocuiţi tăiţeii sau orezul cu o salată de legume. Dacă totuşi decideţi să pregătiţi orez, combinaţi-l cu bucăţi de morcovi, ciuperci, ardei şi porumb - preparatul va căpăta un gust şi o aromă deosebite.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Integraţi fructele şi legumele în meniul zilnic!.
 Vizualizări articol: 519 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Integraţi fructele şi legumele în meniul zilnic!0.05

Facos Suceava
Iulius Mall Suceava
MedClinic
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Toyota - Noul Yaris Hybrid
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei