Google
Arcadia CMB
Arcadia CMB
Arcadia CMB
 
sâmbătă, 16 feb 2008 - Anul XIII, nr. 39 (3720)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6559 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta3,9517 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   1 imagine |   ø fişiere video

Munca sedentară dăunează sănătăţii

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

A sta mereu pe scaun la birou este echivalent cu a fuma sau a avea o dietă greşită, fiind un lucru cât se poate de dăunător pentru sănătate.

Potrivit unor studii realizate de cercetătorii australieni o jumătate de oră de exerciţii la sală nu este suficientă pentru a remedia răul pe care îl provoacă corpului o zi întreagă fără mişcare petrecută la birou. Un grup de cercetători australieni din cadrul Universităţii din Melbourne şi Queensland au comparat efectele vieţii sedentare cu cele ale fumului sau ale alimentaţiei dezechilibrate, adică creşte riscul apariţiei diabetului, al creşterii nivelului de trigliceride din sânge şi al apariţiei de boli cardiace şi infarcturi.

 

Soluţii.

Din fericire pentru a evita această situaţie nu este nevoie de un efort foarte mare. Este suficient să evitaţi să staţi pe scaun o perioadă foarte îndelungată, să vă ridicaţi des şi să faceţi mici "plimbări" în interiorul biroului sau al propriei locuinţe. De exemplu, dacă aveţi de comunicat ceva colegilor dumneavoastră duceţi-vă lângă biroul lor şi nu folosiţi telefonul, poşta electronică sau chatul. Ţineţi imprimanta departe de dumneavoastră pentru a face un mic drum de fiecare dată când aveţi nevoie de ea. De asemenea, atunci când vorbiţi la telefon ridicaţi-vă în picioare şi mergeţi prin birou.
Cercetătorii australieni au studiat cazul a 168 de persoane care a un loc de muncă sedentar. Independent de exerciţiile fizice pe care aceştia le făceau în afara orelor de muncă, indicii masei corporale şi nivelul de trigliceride şi glucoză s-au dovedit a fi mai mici la persoanele care fac mai multe pauze la locul de muncă sau la cele al căror serviciu presupune deplasarea dintr-un loc în altul.
Proiectul australian "Stand Up Australia" urmăreşte să aprofundeze studiul în legătură cu impactul vieţii sedentare asupra sănătăţii şi productivităţii muncitorilor. De acest fenomen se ocupă şi oamenii de ştiinţă americani, potrivit cărora metabolismul corpului uman arde de două ori mai multe calorii în momentul în care o persoană face efortul de a se ridica în picioare faţă de câte consumă în cazul în care acesta stă aşezată.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Munca sedentară dăunează sănătăţii.
 Vizualizări articol: 1662 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.0 din 1 vot
Munca sedentară dăunează sănătăţii4.051

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Sanatate

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Vită în sos tomat 4 porţii - 80 minute 600g carne de vită600g roşii600g ţelină500ml supă de legume (sau din cub concentrat)25g unt1 linguriţă boia iute± sare, piper Preparaţi supa de legume şi când începe să fiarbă, adăugaţi... Citeşte