Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 10 ian 2013 - Anul XVIII, nr. 6 (5213)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Lecţia de religie

De ce ne rugăm Maicii Domnului şi Sfinţilor?

Una dintre cele mai cunoscute, folosite şi îndrăgite cărţi de rugăciune din cultul Bisericii Ortodoxe este „Acatistierul”. Alături de acesta şi împreună cu el, credincioşii dispun pentru săvârşirea Sfintelor Slujbe şi de întreaga colecţie a „Mineelor” - cărţi care cuprind pentru fiecare lună a anului Sfintele Slujbe închinate prăznuirii liturgice zilnice a Sfinţilor pomeniţi în Calendarul Creştin -Ortodox. Aceasta deoarece tocmai ei, Sfinţii, sunt cei pe care îi cinstim, îi lăudăm şi îi chemăm în ajutorul nostru, ca pe unii care deja s-au făcut biruitori asupra tuturor răutăţilor acestui veac.

 

„Stâlpul şi Temelia Adevărului”

În prima sa Epistolă către Timotei, Sfântul Apostol Pavel numeşte Sfânta Biserică a Mântuitorului Iisus Hristos „Stâlpul şi Temelia Adevărului” (I Timotei 3, 15). Creştinii mărturisesc faptul că Biserica se află atât în cer (ca Biserică Triumfătoare, formată din comuniunea dintre Sfânta Treime, Maica Fiului Lui Dumnezeu, toate oştile îngereşti şi duhurile şi sufletele drepţilor), cât şi pe pământ (ca Biserică Luptătoare, reprezentată de comunitatea tuturor credincioşilor botezaţi în Numele Sfintei Treimi care se nevoiesc întru omorârea patimilor şi dobândirea darului Duhului Sfânt). Biserica văzută este cea care deschide calea şi dă puterea rugăciunii tuturor credincioşilor, dăruind harul Duhului Sfânt tuturor credincioşilor prin lucrarea Lui Dumnezeu în cele şapte Sfinte Taine aflate la temelia Bisericii. Pe de altă parte, Biserica văzută este grădina sau pepiniera unde credincioşii cresc, se întăresc, se formează şi se maturizează spiritual devenind „sfinţi”.

 

Sfinţii, mădularele Bisericii

Sfinţii nu sunt obţinuţi în urma unor reacţii chimice sau calcule matematice, la baza existenţei lor stă nevoinţa şi dorinţa de asemănare cu Hristos prin trăirea unirii mistice cu El. Aceştia sunt mădularele Bisericii, mlădiţe din Viţa-Hristos, şi care alcătuiesc după lucrare „Biserica cea biruitoare din cer”. Biserica este „Trupul tainic al Lui Hristos” (Coloseni 1, 24). Precum mulţimea nenumărată şi cu neputinţă de cuprins cu mintea a oştirilor îngereşti şi duhurilor netrupeşti este orânduită ierarhic, slujind fiecare în rândul uneia din cele nouă cete cunoscute de noi oamenii, tot aşa şi Sfinţii, „casnicii lui Dumnezeu” (Efeseni 2, 19), se orânduiesc prin lucrări proprii fiecăruia în cete de ierarhi, împăraţi şi împărătese, mucenici şi muceniţe, doctori fără de arginţi şi femei mironosiţe, cuvioşi părinţi şi cuvioase maici, pustnici şi mărturisitori, zăvorâţi şi temători de Dumnezeu - precum şi mulţi, mulţi alţii asemenea acestora. Toţi aceştia petrec pururea în ascultare de Dumnezeu şi împlinesc poruncile Lui - dintre care cele mai importante sunt cele care au menirea de a-i ajuta pe toţi cei care îi cheamă în rugăciune. Tocmai de aceea vedem şi descoperim din aceste minuni ale Sfinţilor cât de strânsă este legătura dintre oameni şi Sfinţi. Dumnezeu nu este egoist, nu este singuratic, nu este individualist, ci este armonie, pace, dragoste, iubire. Acesta este motivul pentru care motivaţia profundă a tuturor faptelor noastre trebuie să fie în acord cu atributele Lui Dumnezeu: să fim noi înşine buni şi milostivi, iubitori şi iertători - aşa cum Dumnezeu Însuşi este. Altfel spus, este imperios necesar să păstrăm pururea în minte dezideratul asemănării cu Dumnezeu, fiind noi chipul icoanei Sale: „Să facem om după chipul şi asemănarea Noastră” (Facerea 1, 26).

 

„Sfinţii sunt adevărate călăuze către mântuire, prin puterea Duhului Sfânt”

Deci, nu întâmplător Sfinţii se străduiesc încă din această viaţă pământească trecătoare să redobândească starea primordială a omului, adică inocenţa înţelepciunii adamice. Nu ajungi sfânt doar etichetându-te alţii ca atare, este nevoie (cu deasupra de măsură) de fapte, de nevoinţe, de toate eforturile care duc la Hristos şi la unirea cu El. Biserica biruitoare are calităţi spirituale pecetluite pe temelia Duhului Sfânt prin emblema harismelor: „Şi pe unii i-a pus Dumnezeu, în Biserică: întâi apostoli, al doilea prooroci, al treilea învăţători; apoi pe cei ce au darul de a face minuni; apoi darurile vindecărilor, ajutorările, cârmuirile, felurile limbilor. ” (I Corinteni 12, 28).

Aşadar,ca o concluzie , s-ar putea preciza faptul că zicătoarea populară: „Până la Dumnezeu te mănâncă Sfinţii !” ar putea fi valabilă (ca ironie umoristică) doar între oameni plini de egoism, a căror viaţă se umple de propriile lor răutăţi.

În cer nu este nicidecum aşa; acolo, dimpotrivă, Sfinţii sunt adevărate călăuze către mântuire, prin puterea Duhului Sfânt şi în deplină ascultare de cuvântul Maicii Domnului – Întâi-Stătătoarea între Sfinţi, Arhistratega oştilor îngereşti, pentru că „tot poate rugăciunea Maicii spre îmblânzirea Stăpânului” (Paraclisul Maicii Domnului). Dumnezeu Se odihneşte în sfatul sfinţilor şi veghează lumea creată de EL: „Doamne, Doamne , întoarce-Te dar, caută din cer şi vezi şi cercetează via aceasta pre care a sădit-o dreapta Ta şi o desăvârşeşte pre ea, - şi pre Fiul omului pe care L-ai întărit Ţie! ” (Sfânta Liturghie, cf. Psalmul 79, 15-16).

 

„Toate Puterile Cereşti şi toţi Sfinţii rugaţi-vă Lui Dumnezeu pentru noi!”

Acesta este motivul pentru care, pe lângă rugăciunea adusă Marelui Dumnezeu în Sfânta Treime slăvit, Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt (fie ca „Tatăl nostru”, fie ca „Împărate Ceresc”), pe lângă ruga de implorare a ajutorului Maicii Domnului sau de chemare a Sfinţilor Îngeri păzitori, adresăm necontenit rugăciuni tuturor Sfinţilor - prietenii şi mijlocitorii noştri către Preabunul Dumnezeu. Numai că ”Acatistierul” trebuie să cuprindă între coperţile sale generoase numai imne şi cântări cu un profund conţinut teologic, - dogmatic, liturgic, eclezial, soteriologic şi aghiografic- aprobate de Sfântul Sinod şi de întreaga Sfântă Biserică. Nu toate „Acatistele” (filologice, poetice şi liric-exaltate) pot fi considerate rugăciuni bine-primite la Dumnezeu. Să ne rugăm cu rugăciunile autorizate în Duhul Sfânt de puterea Lui Dumnezeu, altfel riscăm să pierdem legătura cu Sfinţii. Pentru că această legătură - dintre Biserica văzută, luptătoare şi Biserica nevăzută, triumfătoare- se face prin puterea şi harul Duhului Sfânt. Botezul este uşa Tainelor ,iar apoi rugăciunea este încununată de puterea Sfintei Euharistii, momentul unic suprem în care ochii se deschid la frângerea pâinii: ”Şi, când a stat împreună cu ei la masă, luând El pâinea, a binecuvântat şi, frângând, le-a dat lor. Şi s-au deschis ochii lor şi L-au cunoscut; şi El s-a făcut nevăzut de ei. Şi au zis unul către altul: Oare, nu ardea în noi inima noastră, când ne vorbea pe cale şi când ne tâlcuia Scripturile ?” (Luca 24, 30-32) În cadrul Sfintei Liturghii sunt implicate rugăciunile tuturor Sfinţilor - de la prima şi până la ultima binecuvântare. Cea mai des întâlnită rămâne desigur rugăciunea care se face de către minte în inimă, recomandată tuturor creştinilor: „Doamne Iisuse Hristoase,Fiul Lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale şi ale tuturor Sfinţilor Tăi, miluieşte-mă pre mine, păcătosul!”. Ca de altfel şi rugăciunile: „Toate Puterile Cereşti şi toţi Sfinţii rugaţi-vă Lui Dumnezeu pentru noi!”, sau - „Doamne, de n-am avea pre Sfinţii Tăi rugători şi bunătatea Ta milostivindu-Se spre noi, cum am îndrăzni Mântuitorule să te slăvim pre Tine, pre Care Te laudă neîncetat Îngerii!...” (Tropar, Rânduiala Pavecerniţei Mari)

(Părintele Calistrat, Mănăstirea Vlădiceni, Iaşi. Sursa: www.parintelecalistrat.com)

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului De ce ne rugăm Maicii Domnului şi Sfinţilor?.
 Vizualizări articol: 3779 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.20/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.2 din 10 voturi
De ce ne rugăm Maicii Domnului şi Sfinţilor?4.2510

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   * trimis de
(10 ian 2013, 11:26:26
"DE CE" e cea mai grea întrebare ... de departe
de ce ...într-o ţară laică Ortodoxia e omniprezentă
de ce nu-s sancţionaţi cei ce vând iluzii deşarte ?!
de ce Biserica ( în general ) la nevoie-i ... absentă ???

de ce nu (ne) punem în cuptorul lui Iisus necazurile ?
de ce nu suntem curioşi să vedem efectul unei rugi ?
de ce pleoapele noastre au doar lacrimi şi cruci ?
de ce-i preţ prohibitiv pentru a ne vindeca sufletele ?
de ce "de ce" -ul e preţuit ca jegul din papuci ?

de ce Răul îmbracă multe forme ( mai ales a Binelui ) ?
de ce fresca socială nu-i făcută de Artistul Iisus ?
de ce tot mai puţini nu se-ntreabă în sinea sinelui :
de ce-s pe pământ, de ce sunt om, de ce sunt jos.. nu sus ?

2.   Comentariu trimis de
(10 ian 2013, 11:49:32
Religia este o forma pentru uni de a face bani si averi ușor si religia a luat fiinta când primul escroc a întâlnit primul prost , atât si nimic mai mult......
2.1  RE: Comentariu trimis de
(10 ian 2013, 13:58:25
E interesant cum etichetam pe unii sau pe altii ca fiind prosti, cand noi nu stim sa scriem corect pluralul unor cuvinte ( vezi: "uni").
3.   Parerea mea! trimis de
(10 ian 2013, 12:47:03
Au existat si exista de buna seama oameni sfinti, dar de ce trebuie sa ne rugam la ei si prin ei cand Il avem pe Dumnezeu Tatal, Iisus Hristos Fiul si Mesia si pe Maica Domnului ? Seamana a trafic de influenta !happy Una e sa-i amintim si alta e sa ne inchinam lor mai mult si mai tare decat Creatorului! Ne declaram monoteisti, dar dam dovada de politeism, avem sfinti pt boli, seceta, ploi, dragoste, saracie, bogatie, razboaie, vraji, farmece etc.
4.   ... trimis de
(10 ian 2013, 13:20:12
Biserica nu indeamna sa ne rugam sfintilor "mai mult si mai tare decat Creatorului". Acest indemn se bazeaza pe spusele Apostolilor de a ne ruga unii pentru altii. Doar cateva exemple (ele sunt mult mai multe): „Vă pomenesc neîncetat în rugăciunile mele" (Romani 1:9). „...te pomenesc neîntrerupt în rugăciunile mele, zi şi noapte" (2 Timotei 1:3). „Rugaţi-vă unii pentru alţii" (Iacov 5:16).

Astfel, noi ne rugam sfintilor, ca unor oameni virtuosi si bineplacuti Domnului, sa se roage pentru noi lui Dumnezeu.

Iar daca spuneti ca sfintii nu mai pot face nimic, caci au plecat din aceasta viata, Mantuitorul raspunde: "Vă rătăciţi neştiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.transformer au n-aţi citit ce vi s-a spus vouă de Dumnezeu, zicând: "Eu sunt Dumnezeul lui Avraam şi Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov"? Nu este Dumnezeul morţilor, ci al viilor." (Mt. 22, 29-32)
4.1  RE: ... trimis de
(10 ian 2013, 13:36:19
Pai din ce citesc la tine Biserica spune sa ne rugam si nu !
4.2  RE: ... trimis de
(10 ian 2013, 13:48:52
Unde am scris sa nu ne rugam sfintilor (deloc)?
4.3  RE: ... trimis de
(10 ian 2013, 15:59:56
Un singur Mijlocitor intre om si Dumnezeu (1 Timotei 2:5), prin urmare doar Dumnezeu este este cel care ne asculta rugaciunile si ne raspunde la ele. Nu inteleg de ce ar face sfintii, care sunt in ceruri langa Dumnezeu, pe "intermediarii" intre noi si Dumnezeu? Nu cred ca aceasta este voi Lui.

In contextul "Rugaţi-vă unii pentru alţii" (Iacov 5:16) se vorbeste de faptul sa ne rugam pentru apropiatii nostri (unul pentru altul din cate se vede) si nu sfintilor adormiti. Daca continuam cu asemenea confuzii radicale, nu ajungem departe.

In contextul: "Vă rătăciţi neştiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu. S-au n-aţi citit ce vi s-a spus vouă de Dumnezeu, zicând: "Eu sunt Dumnezeul lui Avraam şi Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov"? Nu este Dumnezeul morţilor, ci al viilor." (Mt. 22, 29-32) - este o scoatere din context si din aceasta cauza se interpreteaza gresit. Sugestia mea e sa aduceti cititorului toate versete enumerata in contextul care il prezentati dar nu franturi.

In concluzie: Interpretarile gresite fara revelatie de la Dumnezeu ne duc in eroare. Doar Duhul Sfant (Mangaietorul care ne va invata) dupa cum este scris in Ioan 16:7-11 ne poate descoperi cu adevarat Adevarul.
4.4  RE: ... trimis de
(10 ian 2013, 17:54:54
Rolul scoaterilor din context pe care le-am facut a fost de a arata cum Se prezinta Dumnezeu pe Sine. De aceea am recomandat sa se citeasca nu doar o anumita epistola ci intreg Noul Testament, chiar intreaga Biblie pentru a-L cunoaste cu adevarat pe Dumnezeu. Nu ai cum sa reusesti acest lucru, limitandu-te la doar doua-trei versete.

Faptul ca am prezentat doar franturi, nu a fost din rea intentie, ci doar pentru a scurta mesajele, care si-asa sunt destul de lungi. Daca as da copy-paste la toate versetele nu m-as incadra intr-un mesaj. De aceea am dat si trimiterile, pentru ca cel interesat sa le poata cauta.

Limitarea la doar cateva versete, fara a considera intreaga Sf. Scriptura ca un intreg, poate fi daunatoare. Mai ales, cand nu reusim sa trecem dincolo de cuvinte, ci ne blocam in ele.

"Lăudaţi pe Domnul întru sfinţii Lui;" (Ps. 150,1).
5.    trimis de
(10 ian 2013, 13:29:29
Doar raţiunea ne-nvaţă să separăm binele de rău
Raţiune ce-i blama†ă ( pare-se ) de Biserică
E-un proces,o evoluţie şi iubirea .. de Dumnezeu
De ce să fie †o†u-n candoare .. cadaverică ? †
6.   Epistola întâia către Timotei a Sfântului Apostol trimis de
(10 ian 2013, 14:49:17
Capitolul 2
5. Căci unul este Dumnezeu, unul este şi Mijlocitorul între Dumnezeu şi oameni: omul Hristos Iisus,
6. Care S-a dat pe Sine preţ de răscumpărare pentru toţi, mărturia adusă la timpul său.

Cititi tot capitolul ca sa intelegeti mai bine, ba mai mult va indem sa cititi toata Epistola, nu ve-ti avea nimic de pierdut
6.1  RE: Epistola întâia către Timotei a Sfântului Apostol trimis de
(10 ian 2013, 15:09:49
"nu veti avea nimic de pierdut" ati vrut sa scrieti, dar probabil ca v-ati grabithappy

In orice caz, eu va indemn sa cititi toate Epistolele, de fapt tot Noul Testament. Ba mai mult, intreaga Biblie. Pe cuvantul meu ca nu veti avea nimic de pierdut.

Referitor la ceea ce ati citat, faceti confuzia intre mijlocirea realizata de Hristos Iisus prin intruparea si jertfa Sa si mijlocirea pe care o realizeaza sfintii, mijlocire la care ne cheama acelasi Sf. Ap. Pavel, pe care am aratat-o mai sus cu exemple tot din Biblie, nu de la mine.

Dar, la fotbal, politica si teologie se pricepe toata lumea.happy
6.2  RE: Epistola întâia către Timotei a Sfântului Apostol trimis de
(10 ian 2013, 15:31:36
Parerea mea este ca apostolul Pavel s-a referit la cei care sunt vii si nu la cei adormiti. Din punctul meu de vedere faceti confuzie, ca si majoritatea de altfel. Cunoasteti Adevarul (Iisus) si El va va face liberi si nicidecum vreun om pe care il numim sfant. Daca e sfant e bine, e un exemplu bun pentru noi, dar nu el ne poate oferi viata vesnica si viata in general.
6.3  RE: Epistola întâia către Timotei a Sfântului Apostol trimis de
(10 ian 2013, 15:55:57
La ce ne-ar folosi sa pomenim pe Sfinti in rugaciunile noastre daca ei si-au terminat calatoria pe acest pamant si au indeplinit lucrarea la care au fost chemati.

Cred ca daca Domnul Hristos Iisus ne cheama sa mijlocim, sa ne rugam unii pentru altii si sa ne pomenim in rugaciunile noastre noi cei vii.

Stiu doar ca atata timp cat ma voi ruga Domnului Hristos Iisus nu voi pierde nimic, de ce sa ma rog la ceva ce multi se indoiesc ca ar trebui sau nu sa ne rugam(ma refer la Sfinti, Maica Domnului, Icoane), cand pot sa ma rog direct Domnului Hristos Iisus care stiu si simt ca ma asculta de cate ori ma pun pe genunchi si vin sincer inaintea Lui avand si confirmarea Biblica prin care stiu ca EL mijloceste la Tatal pentru mine.
Inchei cu un verset din Sfanta Evanghelie dupa Luca Capitolul 2 versetul 14
Slavă întru cei de sus lui Dumnezeu şi pe pământ pace, între oameni bunăvoire!
6.4  RE: Epistola întâia către Timotei a Sfântului Apostol trimis de
(10 ian 2013, 16:06:40
Desigur, Ap. Pavel la cei vii s-a referit in contextul epistolelor respective.

Dar prin citatul de la Matei 22, 29-32 am aratat ca cei despre care noi zicem ca sunt morti sau adormiti, de fapt doar trupurile lor sunt asa. Sufletele lor sunt vii, asa cum zice Hristos: "Eu sunt Dumnezeul lui Avraam şi Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov"? Nu este Dumnezeul morţilor, ci al viilor."

Deci, sufletele lor sunt vii, nu stau inerte si dorm undeva, asa cum vedem si in Luca 16, 19-31, in parabola bogatului nemilostiv, cum Avraam vorbeste cu bogatul: "Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ţi aminte că ai primit cele bune ale tale în viaţa ta...".

Iar in Apocalipsa 5,8: "Şi când a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută şi cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinţilor."

Cat despre ultima parte a mesajului dumneavoastra, aveti perfecta dreptate. Doar ca eu nu am zis si niciun om intreg la minte nu pune pe picior de egalitate Creatorul cu creatura si nimeni nu a zis ca sfintii ne ofera viata vesnica. Nu stiu de unde ati interpretat asta.
7.   :) pacalicilor trimis de
(10 ian 2013, 15:26:00
Ciolanelu e la putere... lasati vrajeala cu ( preasfantul....preacuviosul .... prea mascariciul.....) daca nus la mijloc ciolanele ,de pupat si picturi de inchinat ...restul e vrajeala ( preasfanta)..... Asa ca prindeti ( prea cuvioasele sutane) in hora ,pe melodia ( ALUNEL ALUNELU ) si directia spre autostrada RAIULUI
8.   Cinstirea Maica Domnului ! trimis de
(10 ian 2013, 16:36:15
Stiu ca multi si chiar din cei de aici sunt "alergici" la Maica Domnului. Nu stiu de ce multi evita subiectul, mai ales din bisericile neoprotestante, desi primii protestanti, adica calvinisti, luterani, anglicani nu au fost niciodata deranjati de acest subiect! E ridicol sa spui ca e gresit sa te rogi Mamei Domnului Tau atat timp cat Iisus Hristos nu a varsat pe cruce sangele Tatalui din cer, ci al Maicii sale de pe pamant, daca ma intelegeti ce am vrut sa zic! Plus ca ma indoiesc ca Hristos se supara sau s-ar supara daca cineva ar cere ajutor Maicii Sale!
8.1  RE: Cinstirea Maica Domnului ! trimis de
(10 ian 2013, 23:32:36
"Plus ca ma indoiesc ca Hristos se supara sau s-ar supara daca cineva ar cere ajutor Maicii Sale!"
Cu siguranta nu s-ar supara, insa cum ne-ar putea ajuta Maica Domnului? Sa luam urmatoarea analogie: presupunem ca o persoana vrea sa construiasca o casa si pentru acest lucru trebuie sa apeleze, in primul rand, la un arhitect. Insa nu se duce direct la arhitect ci merge la mama acestuia care nu are nici un fel de pregatire in domeniu. Tot ceea ce poate face ea este sa vorbeasca cu fiul ei pentru a realiza constructia. Cu alte cuvinte, ea are rolul de intermediar (mijlocitor).
Aceeasi situatie poate fi considerata si in relatia cu divinitatea. Iisus Hristos este Mantuitorul (arhitectul). Noi suntem cei care avem nevoie de mantuire (de o casa in analogia noastra). Pentru a o obtine, nu mergem direct direct la Isus Hristos ci ne rugam Maicii Domnului pentru a mijloci (intermedia) pentru noi. Insa, mijlocirea oricarei alte fiinte la Dumnezeu este exclusa (vezi 1 Timotei 2:5, Este un singur Dumnezeu și un singur mijlocitor între Dumnezeu și oameni - omul Cristos Isus.). Cu alte cuvinte, nu exista alt mijlocitor, nimeni nu mijloceste la Dumnezeu pentru noi decat Iisus Hristos. Prin urmare, inchinarea la Fecioara Maria nu are rost, lasand la o parte faptul ca poate fi pacat o astfel de inchinare ("Să n-ai alţi dumnezei afară de Mine.")
Intamplarea din Cana in care ucenicii apeleaza la mama lui Iisus in momentul in care nu mai era vin nu poate fi luata ca norma. Atunci era o situatie reala, pe pamant, ucenicii nu cred ca stiau de puterea lui Isus de a face minuni, fiind la prima Lui minune.
9.   Sa ii vedem ca prieteni trimis de
(10 ian 2013, 17:18:40
de cateva saptamani am ceva probleme la serviciu. am rugat cativa prieteni sa spuna o rugaciune si pentru mine. si de asemeni am rugat-o pe Mama Mantuitorului Iisus Hristos si pe cativa Sfinti sa se roage si ei la randul lor pentru mine. Ei sunt vii acolo in cer si sunt sigur ca nu stau degeaba, ci pun si ei umarul la ajutorul oamenilor. daca era vie aici pe pamant si stiam ca este Mama Lui, oare nu o rugam sa ma ajute si sa vorbeasca cu Mantuitorul pentru mine? Este o relatie prieteneasca , mai mult chiar, parinteasca.
NOTA BENE: litera ucide, duhul face viu....

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Religie

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei