Google
SHOPPING CITY SUCEAVA - Masha si Ursul
SHOPPING CITY SUCEAVA - Masha si Ursul
SHOPPING CITY SUCEAVA - Masha si Ursul
 
vineri, 18 apr 2008 - Anul XIII, nr. 92 (3773)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6599 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1469 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   1 imagine |   ø fişiere video

QUO VADIS

Trei cuvinte despre imagine

În trecerea timpului, în perindarea vremii şi a vremurilor, se derulează în faţa ochilor noştri IMAGINEA, asemenea peliculelor de pe o bandă cinematografică.

IMAGINEA (look-ul, stilul) a devenit un cuvânt şi mai ales o preocupare la modă care a invadat socialul în cele mai surprinzătoare domenii: de la artă, până la politică, educaţie, comerţ. Toţi ne învârtim în jurul imaginii, fie că lucrăm la cosmetizarea imaginii personale, fie că suntem consumatorii imaginii pe care ne-o servesc ceilalţi.

O incursiune în istoria imaginii nu ar putea revendica nici pe departe pretenţii de exhaustivitate, mai ales că cel care ar răspunde unei asemenea provocări ar trebui să se detaşeze de propria-i imagine, pentru a conferi istoriei atât de dorita obiectivitate scriitoricească.

 

Prima imagine.

De aceea, de această dată, ne vom mulţumi să privim pur şi simplu IMAGINEA omului, sau imaginile (vom descoperi că pluralul nu e întâmplător) de la: tinerii înveşmântaţi „colorat”, purtând diferite simboluri (ale apartenenţei la un grup) agăţate în cele mai neaşteptate părţi ale corpului, ascunşi în spatele unor vopsele ţipătoare care solicită să nu fie risipite oricum, ci mai ales în zonele superioare (ochi, păr, buze), la adulţii cenuşii purtându-şi hainele mai mult sau mai puţin adecvat după sloganul „trebuie să fiu în pas cu lumea” şi până la bătrânii care îşi scot din dulap pardesiele purtătoare de amintiri.

E adevărat că cei mai proaspăt angajaţi în imensa industrie numită viaţa socială (adică tinerii) „ţipă” cel mai tare. Vestimentaţia lor lasă de puţine ori trecătorul, consumatorul de imagine, absent de la comentarii de genul: „ce ţi-e mai şi cu tinerii din ziua de azi”, „uite unde şi-a atârnat cercelul”, „ce păr ţepos are” etc.

 

A doua imagine.

De fapt, dacă vom avea răgaz să dăm de o parte această PRIMĂ IMAGINE care se doreşte a fi şocantă, surprinzătoare, scandaloasă, vom descoperi a doua IMAGINE - cea a corporalităţii sale, „haina de piele” croită imediat după cădere, asemeni penitenţilor purtători de haine vărgate. 

Corporalitatea, la fel ca şi vestimentaţia, trebuie să se înscrie în normele socialului respectând măsurile „patului lui Procust” (90 cm, 60 cm, 90 cm). În caz contrar ai toate şansele să devii una din cele 200.000 de victime feminine ale anorexiei (anual). Şi aceasta doar pentru că imaginea personală nu se suprapune peste imaginea de fotomodel promovată de mass- media. (Băban A., 2001, Consilierea educaţională, ghid metodologic pentru orele de dirigenţie şi consiliere, Cluj Napoca, p.67).

 

A treia imagine.

Putem oare să dăm de o parte şi această a doua IMAGINE? Cea a corporalităţii? Nu! Vor spune materialiştii, victimele cele mai dragi ale politicii „consumiste” a sec. XXI. Da! Iar acest da va deschide a III-a IMAGINE, cea mai veritabila, IMAGINEA SUFELTULUI.. Zăbrelit, ascuns, înăbuşit, neglijat, răbufneşte în exterior în forme diverse; inclusiv prin intermediul vestimentaţiei nepotrivite, neglijente care ne transmite nouă, privitorilor, mesaje de genul: „am nevoie de atenţia voastră, a adulţilor”, „aş dori să mă privească şi pe mine cineva”, „vă rog să mă ascultaţi” sau „am nevoie de prieteni”, „vreau să fac parte dintr-un grup”, „m-am maturizat”, „nu doresc să fiu izolat”...

Aşadar, IMAGINILE (cele trei): vestimentară, corporală şi spirituală sunt un tot; una povesteşte despre celelalte două fără a se confunda. Şi această poveste este veche...o cunoşteau şi străbunii noştri care „purtau duminica, la slujbe, veşminte de in sau de cânepă, totdeauna albe ca laptele şi ca zăpada. (...) dar puritatea albului îmbrăcămintei era puţin lucru în comparaţie cu puritatea privirilor şi a chipurilor (...) Ştiam de ce toate feţele erau frumoase şi de ce toate privirile erau luminate. Căci şi femeile urâte erau frumoase (...) Ieşind de la Sfânta Liturghie, toţi bărbaţii şi toate femeile din satul nostru erau Teofori (purtători de Dumnezeu)”. (Pr. Virgil Georghiu, 1998, Tatăl meu, preotul care s-a urcat la cer, Ed. Deisis, Sibiu)

Liliana BUJOR
Fundaţia SFINTII MARTIRI BRÂNCOVENI
(contact: fundatia_smb_sv@yahoo.com; site: www.fundatiasmbsv.ro )

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Trei cuvinte despre imagine.
 Vizualizări articol: 533 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Trei cuvinte despre imagine5.051

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Religie

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei