„Făuritorii drumului de fier”(III)
„Eforturi cu adevărat îndrăzneţe s-au depus la construcţia tunelului de la Lucăceşti, în lungime de peste 400 de metri. Presiunea mare şi neuniformă a dealului prin pîntecele căruia constructorii creau cale liberă viitoarelor trenuri i-a pus uneori în situaţii foarte dificile. Au fost cazuri cînd munca lor de săptămîni în şir s-a văzut ţinută în loc. Cantităţi mari de pămînt humos se năpusteau vertiginos peste armături, iar lemnele de sprijin, în grosime de peste 50 de cm, erau făcute aşchii. Pînzele de ape subterane măcinau galeria surpînd porţiuni din tunel. Eforturile au fost încununate de succes. Din dealul peste care străbate şoseaua ce duce spre Humor s-au excavat 40.000 m.c. de pămînt, iar la construcţia tunelului s-au folosit peste 15.000 m.c. de beton. Acum dealul este încins de o puternică centură de oţel şi beton prin care vor trece trenurile decenii şi secole de-a rîndul”.
„Zori noi”, Anul XVIII, nr. 5124, Suceava, Iunie 1964.
„Privatizări”
„Deja există o problemă incendiară care stă pe muchie de cuţit. Sunt peste 100 de întreprinderi cărora, cu ocazia privatizării, generosul vânzător, adică statul român, le-a şters datorii de zeci de mii de miliarde de lei. Aceste ştergeri de datorii reprezintă fără echivoc ajutoare de stat, reclamând avizări din partea Consiliului Concurenţei. Numai că instituţiile implicate în privatizări nici nu s-au gândit cumva să se adreseze Consiliului Concurenţei iar dacă acesta ar spune în momentul de faţă pas, întreprinderile în cauză ar trebui să dea înapoi contravaloarea ajutoarelor primite”.
Revista „22”, Grupul pentru Dialog Social, Anul XVI, 31 mai - 6 iunie 2005.