Consilierul local PSD Virginel Iordache cere primarului Ion Lungu interzicerea în municipiul Suceava a panourilor publicitare cu teme erotice şi a reclamelor la firmele de pompe funebre. Consilierul social-democrat a declarat, ieri, în conferinţă de presă, că a fost sesizat de mai mulţi cetăţeni că în tot oraşul sunt panouri care fac reclamă saloanelor de masaj erotic şi sexy-cluburilor şi că revistele pentru adulţi sunt expuse pe tarabele şi în vitrinele chioşcurilor de ziare, cu copertele la vedere. Atât în opinia celor care au reclamat, cât şi în cea a consilierului PSD, acest lucru contravine atât legii, cât şi moralei şi cere insistent corecţia.
„Este reclamat modul în care se face afişajul stradal în Suceava, modul în care se promovează în Suceava pornografia. Cer imperios primarului Ion Lungu să solicite tuturor serviciilor pe care le are în jurisdicţie a se intra în legalitate cu afişajul. Solicit ca acest gen de reclame cu conţinut erotic, senzual şi imoral să fie interzise în municipiul Suceava pe spaţiul public. În calitate de dascăl, mi se pare de datoria mea să lupt pentru protejarea minorilor şi a demnităţii umane. Cer interzicerea vânzării la vedere a revistelor pornografice şi desfiinţarea chioşcurilor care promovează şi vând publicaţii cu caracter erotic”, a spus Iordache.
Cine pune verdictul de reclamă erotică sau porno?
De asemenea, consilierul PSD cere primarului să fie respectată o hotărâre de Consiliu Local adoptată în anul 2007, care interzice publicitatea produselor destinate înmormântării.
„Bulevardul George Enescu arată ca drumul spre eternitate, pe stânga şi dreapta numai coroane”, a spus Iordache, care a mai arătat că atmosfera sumbră, nivelul scăzut al veniturilor şi al calităţii vieţii au toate un efect negativ, deprimant asupra populaţiei.
Sesizarea legată de reclamele cu conţinut erotic adresată consilierului Iordache a fost remisă şi altor instituţii publice şi de presă din municipiul Suceava.
Viceprimarul de Suceava Viorel Seredenciuc ne-a declarat că primăria nu are atribuţii în controlul conţinutului reclamelor deoarece municipalitatea închiriază doar spaţiile pentru amplasarea panourilor, iar firmele care câştigă licitaţia pun mai departe la dispoziţie altor firme spaţii pentru reclamă.
Comisarul-şef al Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, Elena Oanea, a precizat că nici instituţia pe care o conduce nu are competenţe în acest domeniu, iar Poliţia, prin purtătorul de cuvânt Gabriel Panţiru, a afirmat că la chioşcurile şi tarabele de ziare vor fi făcute controale în legătură cu modul de expunere şi vânzare a revistelor pentru adulţi. În ceea ce priveşte însă instituţia care trebuie să aprecieze dacă o reclamă este erotică, pornografică sau imorală, nu am reuşit să o identificăm care este.