vineri, 27 ian 2023 - Anul XXVIII, nr. 21 (8245)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,97 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,555 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   3 imagini |   ø fişiere video

Deschidere feroviară spre Ucraina

Electrificarea și reabilitarea căii ferate Dărmănești-Vicșani-Frontieră Ucraina, o prioritate strategică pentru guvern

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Izbucnirea războiului în Ucraina și nevoia de comunicare și sprijin cu țara învecinată au pus problema dezvoltării infrastructurii feroviare și rutiere în zona de frontieră. Pe lângă interesul deblocării traficului rutier prin investiții în deschiderea și modernizarea  unor puncte de trecere și a șoselelor de acces spre acestea, guvernul a luat în calcul o reabilitare a infrastructurii feroviare de legătură cu Ucraina, după ce ani de zile aceasta a fost marcată de o lipsă de interes din partea ambelor părți.

De fapt este vorba despre o urgentare a lucrărilor de dezvoltare și creștere a vitezei de circulație pe Coridorul 9 de dezvoltare, care se continuă de la tronsonul Frontieră-Vicșani- Dărmănești spre Suceava- Bacău- Buzău- Ploiești.

 

Prioritate Zero a guvernului pe acest coridor - Modernizarea căii ferate spre Ucraina

După ce mai multe proiecte de infrastructură pentru conectare și transport cu Ucraina au fost demarate în a doua jumătate a anului trecut, cuprinzând lucrări de reabilitare a liniilor largi (1520 mm) în zone precum Galați, Portul Constanța sau Valea Vișeului din Maramureș, o prioritate a Guvernului României a devenit modernizarea căii ferate de la frontiera cu Ucraina în județul Suceava. Proiectul declarat lucrare de utilitate publică de interes național va costa 3 miliarde de lei și va facilita transportul de carburant, cereale și posibil armament spre și dinspre țara vecină.

Acest proiect presupune electrificarea liniei de cale ferată între stațiile Dărmănești și Vicșani, dotarea stațiilor de pe acest tronson (inclusiv Dornești) cu o centralizare electronică a instalațiilor de semnalizare, separarea liniilor de cale largă și normală în stația Dornești, precum și proiectarea de peroane între liniile normale și largi din stațiile Dornești și Vicșani.

Ing. Sorin Trandafirescu, director al Regionalei CFR Iași, ne-a spus în legătură cu acest proiect:”Studiul de fezabilitate pentru tronsonul  Dărmănești - Vicșani a fost încheiat, fiind aprobat prin consiliile tehnico-economice de la nivelul regionalei și la nivelul companiei și a trecut prin comisia inter-ministerială, ceea ce înseamnă că are și indicatorii tehnico-economici aprobați. Urmează acum să se desfășoare achiziția pentru proiectare și execuție, în cadrul unei achiziții comune. Știu că din punct de vedere tehnic, proiectantul Baicons Impex a modificat o parte din dispozitivele de linii ale stațiilor și a inclus o centralizare electronică a stației, cel puțin la stația Vicșani. Extinderea și modificarea dispozitivului de linie la stația Dornești nu prea este posibilă, din cauza așezării geografice a pârâului Ruda.”

 

Creșterea vitezei tehnice de deplasare a trenurilor, unul dintre principalele obiective

Potrivit Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, proiectul ”Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră Ucraina” e parte din Master Planul General de Transport al României, fiind propus pentru finanțare în perioada 2021- 2030. Această linie de cale ferată face parte din rețeaua TEN-T Core, iar realizarea și derularea acestui proiect revine Companiei Naționale de Căi Ferate, CFR S.A.. În momentul de față, din cauza stării precare a infrastructurii căii ferate există instituite mai multe restricții de viteză pe mai multe distanțe de circulație, ceea ce pe ansamblu conduc la viteze tehnice foarte mici. Astfel, trenurile internaționale de călători care circulau pe ruta București Nord - Vadu Siret aveau o viteză tehnică de 46,5 km/h pe acest tronson, în timp ce trenurile internaționale de marfă care circulă pe distanța Dărmănești -Vicșani Frontieră pe linie normală au o viteză tehnică de 36,5 km/h. Pe calea ferată cu ecartament larg viteza de deplasare este și mai mică, pe tronsonul Dornești – Vicșani - Frontieră Ucraina trenurile circulând cu o medie de doar 22,2 km/h. Prin acest proiect se urmărește creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători și la 100 km/h pentru marfare.

 

Durata execuției lucrărilor este estimată la trei ani, cu un cost de circa 3 miliarde lei

Investițiile în modernizarea căii ferate pe tronsonul amintit se vor ridica la circa 3 miliarde de lei, iar durata executării lucrărilor  a fost estimată la 36 de luni. Banii vor veni din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul statului prin intermediul bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile CFR  S. A., precum și din alte surse constituite legal în limita sumelor prevăzute anual cu această destinație, toate aceste lucruri fiind precizate într-un proiect de hotărâre de guvern elaborat de minister. Trebuie amintit că aceste investiții noi vin după ce, pentru îndeplinirea cerințelor de intrare în spaţiul Schengen, în zona de frontieră Vicșani au fost montate garduri noi, camere de luat vederi și scanere cu termoviziune.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Electrificarea și reabilitarea căii ferate Dărmănești-Vicșani-Frontieră Ucraina, o prioritate strategică pentru guvern.
 Vizualizări articol: 1142 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.7 din 3 voturi
Electrificarea și reabilitarea căii ferate Dărmănești-Vicșani-Frontieră Ucraina, o prioritate strategică pentru guvern3.753

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei