Reintroducerea trenului IR 1837/1838, fostul Iași – Timișoara Nord, pe o trasă mai scurtă, Iași – Cluj-Napoca, este în avantajul sucevenilor doar în parte.
Dacă trenul IR 1837 are un parcurs foarte bun, plecând de la Iași la 20.42, de la Suceava la 22.37, cu sosire la Cluj la 5.30, perechea IR 1838 pare pusă total anapoda pentru suceveni și nu numai.
Călătorii sesizează că trenul circulă la ore neconvenabile. IR 1838 va pleca din Cluj la 20.30 și va ajunge la Suceava la o oră extrem de timpurie, 3.30. Trenul va fi la Vatra Dornei, de exemplu, la 0.44, la Câmpulung Moldovenesc la 1,57, ore nepotrivite pentru numeroșii călători din zona de munte a județului, care aveau și au nevoie de o legătură bună spre Suceava și Iași.
Practic, dacă rămâne în forma de acum, acest tren este util doar pe distanța de la Cluj la Iași, restul orelor de sosire fiindneconvenabile.
Mai mult, există un tren Regio Expres, care circulă acum, cu plecare la 5.15 din Vatra Dornei, garnitură de legătură la trenurile spre București și Iași. Acest tren dispare de la noul mers, adică din 10 decembrie, fiind ”înlocuit” de acest IR 1838 Cluj-Napoca - Iași, care însă ajunge mult mai devreme, la ore nepotrivite, după cum am amintit mai sus.
Orarul trenului IR 1838 pare anapoda și pentru că vor exista dinspre Cluj spre Suceava două trenuri la distanțe scurte de timp, adică unul la 20.30 și unul în jur de 22.30. Așadar, trasa acestui tren IR 1838 pare a avea mai multe dezavantaje decât avantaje, asta privind și per ansamblu, nu doar din perspectiva unui sucevean.
Din informațiile noastre, personalul CFR de la Suceava urmează să trimită și o adresă oficială către conducerea centrală în care să sesizeze aceste aspecte și în care să propună ca trenul IR 1838 să plece din Cluj-Napoca în jurul orei 1.30, cu sosire la Suceava în jur de ora 8.00. În acest fel, zona Vatra Dornei - Iași ar fi acoperită cu un tren rapid și la ore decente.
Ce noutăți importante mai aduce noul mers al trenurilor pentru suceveni
După cum am mai arătat în Monitorul de Suceava, pe ruta Suceava – București Nord rămân cinci trenuri pe zi. Unul va circula cu rangul InterCity (IC), reintrodus după mulți ani.
Va deveni IC trenul care pleacă din Suceava la prima oră a dimineții, 5.45, și va sosi la București Nord la 11.30, după cinci ore și 45 de minute. Viteza maximă pe acest traseu, de 140 km/oră, va fi atinsă între București Nord și Crivina (Prahova).
Perechea, trenul InterCity ”Ștefan cel Mare”, va pleca din București la 17.22 și ar urma să ajungă la Suceava în cinci ore și 40 de minute.
Deși clasat la rangul IC, trenul nu va fi cu mult mai rapid decât cele InterRegio (IR).
Trenurile IC vor fi mai scumpe cu 15% față de cele IR și vor avea obligatoriu și clasa I și serviciu de vagon restaurant.
De la noul mers al trenurilor vor fi patru trenuri pe zi, tur-retur, pe distanța Suceava – Cluj-Napoca, din care două vor circula pe întreaga distanță, Iași – Suceava – Timișoara Nord.
De la noul mers al trenurilor rămâne și perechea Galați – Cluj-Napoca, prin Suceava, o altă garnitură foarte folosită pe distanțe medii (precum Suceava – Iași și Suceava – Vatra Dornei).