luni, 8 nov 2021 - Anul XXVI, nr. 262 (7874)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9709 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

PRO SĂNĂTATE

Ce înseamnă să ne odihnim cu adevărat

Cuvântul „odihnă” este unul din cele mai puțin înțelese cuvinte din dicționar. De pildă, foarte mulți oameni cred că se „odihnesc” atunci când stau jos și beau o ceașcă de cafea, de alcool, de ceai sau o băutură răcoritoare de tip cola. Toate aceste băuturi sunt stimulente pentru sistemul nervos și nu au nimic de-a face cu adevărata odihnă, lucru prea puțin înțeles în societatea modernă, așa cum demonstrează pauzele de cafea din timpul serviciului. Odihna înseamnă repaus, renunțarea la orice activitate, liniște și pace. Conceptul merge chiar mai departe, însemnând o perioadă de repaus fără griji și anxietăți. Numai o astfel de odihnă ne poate relaxa în profunzime, regenerându-ne întregul sistem nervos și corpul în ansamblul lui.

Odihna nu înseamnă să stăm picior peste picior. Această poziție creează o presiune enormă asupra arterei popliteale care furnizează sânge încheieturii genunchiului, piciorului și tălpii. În plus, ea împiedică libera circulație a energiei nervoase. De aceea, atunci când stăm picior peste picior, nu numai că nu ne odihnim, dar ne silim inima să facă un efort enorm pentru a pompa sângele în picioarele noastre.

Dacă dorim să ne odihnim cu adevărat, este important să nu purtăm haine strâmte care ne-ar putea restricționa circulația sângelui. Hainele și pantofii trebuie să fie cât mai confortabile și să nu ne strângă niciodată.

Mulți oameni spun: „Simt nevoia să fac o pauză”, dar când se așeză ca să se odihnească, încep să își trosnească nervoși degetele, să bată darabana sau să se miște neîncetat. Odihna este o artă ce trebuie cultivată și asupra căreia trebuie să ne concentrăm. Una din cele mai bune modalități de a ne odihni constă în a sta culcat pe o saltea dreaptă. O altă modalitate la fel de bună constă în a face plajă, căci nimic nu relaxează mai bine nervii și mușchii ca razele blânde ale soarelui. Trebuie să ne eliberăm mintea de griji și probleme, permițând în mod deliberat mușchilor și nervilor noștri să se relaxeze. În acest fel, inima noastră își va încetini activitatea, mai ales dacă nu uităm să respirăm profund și lent. Toate aceste elemente contribuie la o odihnă mai plenară și la o relaxare mai profundă.

Somnul este cel mai mare revitalizant între toate, dar foarte puțini oameni știu să se bucure de un somn lung și odihnitor peste noapte. Ei folosesc frecvent stimulente precum tutunul, cafeaua, drogurile, ceaiul, alcoolul, zahărul, ciocolata și băuturile de tip cola, care le biciuiesc nervii obosiți. De aceea, ei nu se pot odihni complet, căci sistemul lor nervos se află continuu într-o stare de excitație.

Dacă avem probleme cu somnul, putem lua sub îndrumarea terapeutului melatonină, calciu, magneziu, capsule sau extract de valeriană, 5-HTP triptofan etc.

Marea majoritate a oamenilor nu își câștigă dreptul de a se odihni. Acest drept derivă din activitățile fizice și mentale susținute, care trebuie alternate în mod natural cu repausul. De-a lungul vremii am avut foarte mulți clienți care mi s-au plâns că nu pot dormi noaptea și că se răsucesc tot timpul în pat. La ora actuală mulți oameni iau somnifere pentru a putea adormi, dar acest somn nu este deloc odihnitor. Nimeni nu se poate bucura de un somn normal, sănătos, satisfăcător și profund odihnitor atât timp cât ia somnifere. Un corp plin de toxine irită la maxim sistemul nervos. Dacă ne vom purifica organismul, vom constata că vom putea dormi mai bine, atât în timpul nopții, cât și în timpul zilei (perioadele scurte de somn de după-amiază).

Să ne planificăm cât mai bine viața, astfel încât să avem timp inclusiv pentru odihnă, recreație, exerciții terapeutice și un somn bun în timpul nopții. Să ne gândim că nu vom putea dormi bine peste noapte dacă ne vom încărca stomacul și dacă ne vom solicita sistemul nervos chiar înainte de a adormi. În schimb, vom dormi foarte bine dacă vom face câteva exerciții terapeutice, o plimbare alertă de 4-5 kilometri sau puțin grădinărit. De asemenea, este absolut esențial să ne hrănim corpul cu alimente sănătoase și cu apă de calitate, să ne bucurăm de aer curat și de razele soarelui. Alternăm un program sănătos de exerciții fizice cu perioadele de odihnă completă și ne tratăm așa cum își tratează proprietarii caii de rasă pură, și ne asigurăm că vom câștiga și noi cursa vieții.

Psiholog Mihai Moisoiu

Tel. 0753937223

www.mihaimoisoiu.ro

E-mail: mmmoisoiu@gmail.com

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Ce înseamnă să ne odihnim cu adevărat.
 Vizualizări articol: 2499 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 31 voturi
Ce înseamnă să ne odihnim cu adevărat5.0531

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei