TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
miercuri, 12 mai 2021 - Anul XXVI, nr. 109 (7721)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9202 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0467 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Tonaj depășit cu autorizație

Autorizațiile speciale pentru tonaj depășit, noua „portiță” prin care transportatorii de lemn le dau mat activiștilor și polițiștilor

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

„Înghesuiți” bine în ultimele luni de sesizările activiștilor de mediu, unele justificate, altele nu, transportatorii de lemn de pe șoselele județului au de câteva săptămâni parte de mult mai multă liniște. Asta pentru că mulți dintre ei își scot de la administratorul de drum (Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere) Autorizații Speciale de Transport (AST) prin care pot depăși legal masa maximă admisă cu 10 tone. Operatorii plătesc o taxă, care se calculează la kilometrul de drum parcurs și au astfel dreptul să încarce mai mult. Așa se face că un activist de mediu de bună credință, care vede un camion pe care îl apreciază corect ca prea încărcat, poate avea surpriza să i se comunice, după ce polițiștii și inspectorii ISCTR Suceava fac verificări, că transportul este perfect în regulă. Ba chiar să fie amendat pentru apelare abuzivă, cum vom arăta într-un exemplu recent.

 

Din supraîncărcați amendați, în supraîncărcați în legalitate

Dacă vă întrebați cum s-a ajuns aici, vom încercat să explicăm cât mai clar și succint. În mod normal, aceste Autorizații Speciale de Transport (AST) se dau în condiții speciale, când este vorba de mărfuri indivizibile (blocuri compacte). Doar că transportatorii de lemn au reușit să convingă că pot și ei solicita astfel de AST-uri, teoretic în baza unor argumente justificate. Practic, foarte mulți din cei opriți la control în ultimele săptămâni au prezentat AST-uri, astfel că nu au putut fi sancționați, fiind în legalitate.

 

Bani încasați în contul taxei, în detrimentul infrastructurii 

Problema este că în schimbul unei taxe nu foarte mari (în funcție de kilometrii parcurși, care sunt sau nu respectați) se pune presiune pe infrastructura rutieră. Nu degeaba specialiștii au calculat atunci când au stabilit normele legale că masa maximă admisă a unui autotren nu trebuie să depășească 40 de tone, cu tot cu încărcătură. Tonele peste sunt deja presiune peste limita de suportabilitate a infrastructurii. Oricum ar fi, aceste transporturi cu greutate depășită ar trebui să fie excepții.

 

Activist de mediu din Rădăuți, amendat pentru sesizarea a două transporturi de lemn care aveau autorizații speciale de transport

Înainte de sărbătorile pascale, pe 29 aprilie, Poliția municipiului Rădăuți a fost sesizată de un tânăr în vârstă de 23 de ani despre faptul că un autotren cu material lemnos circulă supraîncărcat pe Calea Bucovinei din Rădăuți.

Ansamblul format din cap tractor și remorcă, condus de un bărbat din Putna, a fost tras pe dreapta de echipajul de serviciu. S-a constatat că bărbatul transportă lemn rotund specia molid. Bărbatul a prezentat la control acea autorizație specială de transport.

Polițiștii au condus autotrenul în comuna Dărmănești, unde a fost solicitat un echipaj al Inspectoratului de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere,  pentru cântărirea vehiculului greu pe platforma de cântărire omologată. A rezultat greutatea totală de 47.200 kilograme, acesta deținând AST pentru 52.000 de kilograme. Așadar, deși masa maximă admisă este de 40.000 de kilograme ori puțin peste, datorită AST-ul transportul era legal. În aceeași zi, același activist a mai sesizat un transport de lemn, tot prin Rădăuți.

Povestea s-a repetat, autotrenul avea 4,6 tone, dar avea AST până la 5 tone.

Polițiștii au luat decizia de a-l amenda pe activistul de mediu, pentru apeluri abuzive la 112. Sigur că se pune întrebarea de unde ar fi putut ști acesta, când a văzut camionul supraîncărcat, că este emisă o Autorizație Specială de Transport (AST). Activistul de mediu și-a asumat un rol de cetățean care sesizează o posibilă neregulă, astfel că amenzile care i s-au aplicat par ușor contestabile în instanță. 

 

Legislația oferă prea multe variante transportatorilor care forțează legea 

Cert este că legislația, atât cu privire la aceste autorizații speciale, cât și cu privire la amenzile mici prevăzute de legislație pentru refuzul cântarului, pare a fi mai degrabă în favoarea celor care vor să încalce legea, decât a celor care încearcă să facă transporturi în legalitate ori aproape de legalitate și care nu își doresc o concurență neloială.

Cu privire la amenzile pentru refuzul transportatorilor de a fi cântăriți, cât și cu privire la amenzile pentru transporturile care depășesc masa maximă admisă, există un proiect de lege în fază avansată de înăsprire a sancțiunilor contravenționale.     

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Autorizațiile speciale pentru tonaj depășit, noua „portiță” prin care transportatorii de lemn le dau mat activiștilor și polițiștilor.
 Vizualizări articol: 2775 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 4 voturi
Autorizațiile speciale pentru tonaj depășit, noua „portiță” prin care transportatorii de lemn le dau mat activiștilor și polițiștilor5.054

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Autentificaţi-vă pentru a posta comentarii!
Remember
Am uitat parola Înregistrare

Monitorul doreşte ca acest site să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ.
Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătura cu textul.
4. Username-ul să nu fie nume de personalităţi ale vieţii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greşeli, incoerenţă, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menţionate mai sus va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinţă interdicţia accesului la această facilitate a site-ului.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei