Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 13 apr 2021 - Anul XXVI, nr. 86 (7698)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   3 imagini |   ø fişiere video

Colegiul „Mihai Băcescu”

Folosirea benzilor desenate pentru învăţarea limbii engleze, în cadrul unui Proiect Erasmus+

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

La Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni se conturează rezultatele după un an de activitate colaborativă la nivel european cu alte cinci instituţii din Franţa, Belgia, Cipru, Grecia şi Spania care promovează şi susţin educaţia, cultura şi dezvoltarea profesională la nivel european printr-un proiect Erasmus+ finanţat de Uniunea Europeană. Din luna noiembrie 2019, colegiul fălticenean este partener în acest proiect de anvergură, experiența dobândită prin cele şase instrumente pedagogice aducând un plus de eficienţă în predarea limbii engleze, la clasă, fie că este vorba de prezenţa fizică a elevilor în clasă sau învăţământ online.

Aşa cum am aflat de la prof. Claudia Suseanu, directorul Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu”, proiectul care se derulează între noiembrie 2019 și octombrie 2021 se numește „EdComix”, acțiunea cheie KA201 – Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici, și este coordonat de Yuzupulse (Franţa). Proiectul  susține și promovează inovația socială, educația și cultura prin tehnologii curente, tutoriale și aplicații pe care doritorii din mediul formal şi nonformal le pot accesa cu ușurință în vederea îmbunătățirii competențelor educaționale și profesionale.

 

Folosirea benzilor desenate pentru învăţarea limbii engleze din perspectivă incluzivă

„Pentru accesibilitate şi suport acordat profesorilor de limbă engleză dornici de perfecţionare a fost creată pagina electronică www.edcomix.eu a proiectului. Aici se regăsesc toate produsele intelectuale realizate în colaborare cu partenerii europeni şi traduse în limbile engleză, franceză, spaniolă, greacă, română. Noutăţi despre activităţile şi produsele proiectului, articole interesante despre comicsuri, evenimente şi întâlniri non-formale despre educaţie pot fi vizualizate accesând pagina de Facebook a proiectului EdComix sau secţiunea NEWS din pagina web”, a precizat Claudia Suseanu.

Primul produs al proiectului se referă la folosirea benzilor desenate pentru învăţarea limbii engleze din perspectivă incluzivă, un ghid metodic al cărui conţinut reuneşte munca de cercetare a partenerilor privind folosirea benzilor desenate în educaţie şi identificarea celor mai bune practici menite să faciliteze învăţarea într-o manieră incluzivă.​

Următorul instrument de lucru, Ghid de creare a benzilor desenate digitale, se adresează cadrelor didactice, formatorilor şi îndrumătorilor care folosesc limba engleză în predare şi care doresc să-şi îmbunătăţească, pe lângă metodele de predare, şi competenţele digitale. În prima parte a ghidului veţi găsi un studiu comparativ privind beneficiile şi potenţialele provocări pentru profesori atunci când îşi creează singuri benzile desenate, în raport cu alegerea şi utilizarea pertinentă la clasă a benzilor deja existente. În capitolele 2 şi 3 este planificat procesul de creare a BD-urilor prin conturarea povestirii cu ajutorul tehnicilor de storytelling şi storyboarding. Tot aici se poate afla cum să adaptăm aceste creaţii în funcţie de mediul şi diferenţele socio-culturale al elevilor, de nevoile lor specifice de învăţare şi, nu în ultimul rând, de preocupările specifice vârstei.

„Astfel, am identificat că benzile desenate folosite inteligent în învăţare îi ajută pe elevi să se simtă primiţi, integraţi, provocaţi în mod corespunzător şi susţinuţi în eforturile lor. În secţiunea finală a ghidului sunt analizate resurse şi platforme variate de text multimodal în format electronic pentru crearea benzilor digitale în educaţie”, ne-a spus prof Claudia Suseanu.

 

Curs online gratuit pentru crearea benzilor desenate

Un instrument de formare util profesorilor de limba engleză este cursul online Modul e-learning pentru crearea benzilor desenate dedicat profesorilor, de care profesorii de limba engleză beneficiază în mod gratuit accesând link-ul www.edcomix.eu/elearning. Modulul vizeazăinstruirea profesorilor în crearea activităţilor de achiziţie lingvistică pentru competenţele A2 şi B1 cu ajutorul benzilor desenate. Cursul nu necesită preînscriere şi are o durată de aproximativ 25 de ore.

Ultima parte a activităţii în cadrul proiectului va fi alocată finalizării următoarelor produse intelectuale: Secvenţe de lecţii şi pachete cu benzi desenate, constând dintr-un set de lecţii de sprijin pe baza benzilor desenate create şi exemple practice ale folosirii acestora la clasă; un Ghid de organizare workshop-uri pentru a crea benzi desenate pentru elevi cu ajutorul căruia elevii, sub îndrumarea profesorului, vor crea singuri benzi desenate în care vor prezenta, organiza şi demonstra cunoştinţele dobândite în cadrul lecţiilor. Ghidul de implementare este produsul final al proiectului în care se vor regăsi diferite metode didactice de folosire a benzilor desenate în demersul educativ, bune practici şi recomandări în urma experienţei partenerilor şi colaboratorilor din proiect.

,,Mai ales în contextual actual al învățării avem certitudinea că produsele intelectuale realizate în cadrul acestui proiect, experienţele din timpul activităţilor şi exemplele de bune practici vor reprezenta un instrument viabil de lucru dedicat în special profesorilor de limba engleză şi, de ce nu, tuturor celor implicaţi în educaţia şi formarea elevilor. Aceste noi direcţii de prezentare a conţinutului lecţiilor pot transforma profesorii în supereroi care îşi unesc forţele pentru a oferi elevilor un cadru de învăţare inspiraţional şi creativ. Dacă benzile desenate se adresează preponderent unui segment important în societatea noastră format din copii şi adolescenţi, atunci utilitatea acestor resurse care pot fi adaptate şi integrate cu succes în învăţare este evidentă”, ne-a comunicat prof. Magdalena-Simona Truşcan, responsabilul de proiect.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Folosirea benzilor desenate pentru învăţarea limbii engleze, în cadrul unui Proiect Erasmus+.
 Vizualizări articol: 1165 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.0 din 2 voturi
Folosirea benzilor desenate pentru învăţarea limbii engleze, în cadrul unui Proiect Erasmus+3.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei