Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 9 feb 2019 - Anul XXIV, nr. 33 (7034)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   9 imagini |   ø fişiere video

Campania R.E.S.P.E.C.T., la Liceul Tehnologic “Mihai Eminescu” Dumbrăveni

Campania R.E.S.P.E.C.T. din perioada 28 ianuarie - 1 februarie 2019 a fost susţinută şi de cadrele didactice de la Liceul Tehnologic “Mihai Eminescu” Dumbrăveni, care au propus scenarii didactice creative pentru elevii şcolii. Obiectivele activităţilor realizate cu elevii au vizat sensibilizarea acestora privind consecinţele actelor de violenţă, exersarea empatiei şi adoptarea unui comportament asertiv, dezvoltarea  abilităţilor de rezolvare a problemelor, oferirea de comportamente alternative, pro-sociale.

Activităţile au fost variate şi atractive, prin folosirea unor metode activ-participative: cvintetul, acrostihul, tehnica 3-2-1, ştiu-vreau să ştiu-am învăţat, joc de rol, rebusul, tehnica acvariului, ciorchinele, etc. S-au explorat valenţele educative ale textului literar „Minunea” sau ale unor filmuleţe didactice, iar creativitatea elevilor a prins contur printr-o largă paletă de finalităţi practice: pliante, planşe, postere, materiale PPT, eseuri, creaţii plastice, semne de carte. Desigur au fost şi rezultate intangibile: adoptarea unor comportamente şi atitudini civilizate; dezvoltarea competenţei de comunicare argumentativă; însuşirea unor valori umane: responsabilitate, toleranţă, altruism, respect; creşterea stimei de sine prin validare la nivelul grupului de lucru, exersarea  creativităţii şi abilităţilor de lucru în  echipă, etc.

O activitate educativă şi empatică a fost „Boboc de gimnaziu sau absolvent de liceu, nu contează - Respectul funcţionează în ambele sensuri!”. Cu entuziasm, emoţii, și multe râsete, viitorii absolvenţi i-au învăţat, prin joc, pe bobocei cum să gestioneze comportamentele de tachinare. Fiecare participant a purtat în piept un ecuson în formă de porumbel - mesagerul păcii -iar printre metodele folosite, menţionăm: energeizer-ul „Aplauzele” şi jocul „Reţeaua” sau „Pânza de păianjen”. O altă activitate valoroasă desfăşurată în şcoala noastră a fost „Barometrul violenţei”, sarcinile propuse au fost menite să-i ajute pe elevi să identifice mai ușor comportamentele cotidiene care susţin dominarea, inegalitatea de putere, bullying-ul și violenţa. Activitatea „RESPECT! Stop laser! Siguranţa ta contează!”, realizată  în parteneriat cu Poliţia locală, a avut un impact puternic asupra participanţilor şi a condus la identificarea unor comportamente indezirabile şi la trecerea în revistă a unor măsuri de prevenţie.

Ecouri ale ideilor susţinute, respectiv NU violenţei şi Da asertivităţii, au reprezentat pliantele şi semnele de carte realizate de elevi ai şcolii noastre. Prin intermediul acestor materiale informative cu nuanţe persuasive, a fost promovată Campania RESPECT nu doar în mediului şcolar ci şi în  comunitatea locală.

În urma activităţilor desfăşurate, s-au produs modificări atitudinale şi s-au ridicat bariere de comunicare. Elevii au învăţat să comunice asertiv, să gestioneze emoţii personale şi comportamente de tachinare, să-şi exprime respectul în variate forme, să aplice eficient bunele maniere şi regulile de comportament dezirabil şi pro-social, să conștientizeze efectele violenţei verbale și fizice, să depășească mai ușor situaţiile tensionate de la nivelul grupului, să gândească creativ şi să  găsească soluţii pentru atenuarea conflictelor și asigurarea unei atmosfere prietenoase și empatice în clasă.

Exprimări sincere ale elevilor precum “Mulţumim, doamna dirigintă”, “A fost COOL!” sau “Mai vrem astfel de activităţi” reflectă impactul asupra elevilor, deschişi spre activităţile cu participare largă şi caracter inovativ.

Prof. Niculina Pintilii, coordonator de proiecte şi programe educative, 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Campania R.E.S.P.E.C.T., la Liceul Tehnologic “Mihai Eminescu” Dumbrăveni.
 Vizualizări articol: 1488 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Campania R.E.S.P.E.C.T., la Liceul Tehnologic “Mihai Eminescu” Dumbrăveni0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei