La finele săptămânii trecute, la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” Iaşi, Facultatea de Inginerie Chimică şi Protecţia Mediului, s-a desfăşurat a V-a ediţie a concursului de chimie „Cristofor Simionescu”.
Au participat peste 450 de elevi din judeţele Bacău, Botoşani, Buzău, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui, judeţul nostru fiind reprezentat de elevi de la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava, Liceul Natanael Suceava, Colegiul Naţional "Nicu Gane" Fălticeni, Liceul Teoretic "Ion Luca" Vatra Dornei, Şcoala Gimnazială Nr. 2 Vatra Dornei, Colegiul "Alexandru cel Bun" Gura Humorului şi Colegiul Tehnic "Laţcu Vodă" Siret.
Cel mai bun rezultat a fost obţinut de Silvia Iustina Pintilie, de la Colegiul "Nicu Gane" Fălticeni, care a fost recompensată cu premiul al II-lea. Eleva este îndrumată de prof. Liliana Oniciuc.
Premiul III a fost adjudecat de următorii elevi: Sabina Scarlatache, Adriana Elena Murariu şi David Manole (Liceul Natanael Suceava, prof. coordonator Valerica Ignătescu), Paraschiva Candrea (Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară, prof. coordonator Valerica Ignătescu). Cristina Maria Pardău (Şcoala Nr. 2 Vatra Dornei, prof. Dorina Ungureanu), Emilia Aioanei (Colegiul Naţional "Nicu Gane", prof. Liliana Oniciuc) şi Teodora Andreea Ungureanu (Colegiul "Alexandru cel Bun", prof. Mariana Zup) s-au întors cu menţiune. Timp de 80 de minute elevii au avut de rezolvat 30 de itemi punctaţi diferit, în funcţie de gradul de dificultate. Elevii de la liceele teoretice şi tehnologice au avut subiecte comune.
Pe parcursul desfăşurării concursului profesorii însoţitori au participat la un seminar în care a fost prezentată personalitatea dascălului Cristofor Simionescu, născut în Plopeni, judeţul Suceava, pe 17 iulie 1920, şi oportunităţile pe care le au studenţii absolvenţi ai acestei facultăţi. Au fost exprimate şi opinii privind desfăşurarea concursului, şi anume faptul că subiectele ar trebui să fie diferenţiate în funcţie de profilul liceului şi că ar trebui suplimentată durata concursului sau redus numărul de întrebări, probleme semnalate şi de elevii participanţi.