Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 3 aug 2017 - Anul XXII, nr. 174 (6590)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6687 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Nepăsare sau alte interese?

CFR a revenit pe mai multe linii secundare, însă Suceava rămâne ignorată cu desăvârşire

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Liniile secundare de cale ferată, abandonate aproape in corpore acum câţiva ani, pentru ca CFR Călători să-şi reducă din pierderi, au fost redeschise în multe zone din ţară, fie de operatori privaţi, fie în urma revenirii CFR Călători. Din păcate, constatăm amar că pentru nici una dintre liniile secundare din judeţul Suceava nu s-a găsit vreo soluţie. Asta în ciuda faptului că linia spre Putna era dată anul trecut ca o prioritate pentru redeschiderea traficului, fiind realizate inclusiv studii de trafic şi estimări ale cheltuielilor pentru reparaţiile de care are nevoie infrastructura. Practic, cel puţin două linii din Suceava cu perspective foarte bune, Fălticeni-Dolhasca şi Dorneşti-Putna, sunt lăsate de izbelişte, în timp ce pe altele din ţară, multe cu importanţă mai redusă, trenurile au revenit.  

 

Exemplu din judeţul vecin Bistriţa-Năsăud. Trenuri Săgeată albastră inaugurate în prezenţa ministrului Transporturilor

Ultima pe lista revenirilor este linia secundară Ilva Mică-Rodna Veche, din judeţul vecin Bistriţa-Năsăud. În urma numeroaselor demersuri făcute de primarii din localităţile tranzitate de această linie, cu sprijin de la reprezentanţii acestora în Parlamentul României, s-au găsit soluţii pentru redeschiderea traficului. De la 1 august, şase trenuri Regio circulă pe această linie secundară, cu garnituri tip Săgeata albastră. O variantă mult mai economică decât cea a clasicelor locomotive care consumă mult carburant, tipul de soluţie care ar fi ideal şi pentru liniile secundare neelectrificate din judeţul nostru.

Redeschiderea traficului feroviar de pe această linie s-a bucurat inclusiv de prezenţa ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc.

Trenurile de pe această rută au tarife la aproape jumătate faţă de transportul auto, fără a-i lua în calcul pe cei care au reduceri sau gratuităţi. Studenţii şi elevii au de la 1 august legături facile şi spre Cluj-Napoca.   

Un alt exemplu de cale ferată apropiată de judeţul nostru pe care a revenit CFR Călători este linia Paşcani-Târgu Neamţ. Şi acolo, numeroasele demersuri ale autorităţilor locale au fost în cele din urmă luate în seamă.

 

Linia spre Putna - şedinţe, planuri, strategii şi asigurări din care nu s-a ales nimic

În tot acest timp, la Suceava s-au făcut şedinţe, planuri, strategii, s-au dat asigurări, însă nu s-a întâmplat nimic. Facem referire la linia secundară Dorneşti-Putna, care, dacă ar fi redeschisă, ar duce la reluarea traficului feroviar de la Suceava la Putna. În martie 2016, la Mănăstirea Putna, la invitaţia stareţului Melchisedec Velnic, şefii de la CFR, primarii şi directorii de şcoli s-au pus de acord pentru ca trenurile să ajungă din nou la Putna.

Cei de la CFR Infrastructură au venit cu un plan privind sumele necesare pentru ca linia să fie adusă la o stare acceptabilă, s-au făcut studii privind potenţialul de călători, inclusiv pe partea turistică, însă apoi proiectul a murit. Tot în 2016, după câteva luni, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, declara că redeschiderea traficului pe această linie este una din priorităţile companiei. Ulterior CFR Călători a plasat problema la CFR infrastructură, arătând că are trenuri disponibile, dar aşteaptă ca linia să fie reparată. Cum suma propusă pentru reparaţii nu a fost aprobată de Ministerul Transporturilor, proiectul a rămas la fază de proiect şi nimic mai mult.

 

Linia Fălticeni-Dolhasca, în stare bună, dar nefolosită

Dintre celelalte linii secundare care mai sunt în judeţul Suceava mai există cel puţin una cu potenţial clar. Linia Fălticeni-Dolhasca ar putea asigura legături pentru locuitorii din Fălticeni către magistrala 500, la Dolhasca, însă nici un factor de decizie de la Fălticeni nu a marşat serios pe acest demers. Asta în condiţiile în care toţi studenţii din zona Fălticeni, care au gratuitate la transportul feroviar, ar merge în mod cert cu trenul pentru legătura de la Dolhasca, asta pentru a da doar un exemplu. Un amănunt important este şi că această linie nu are nevoie de nici un leu pentru reparaţii. Linia este funcţională, iar pe ea circulă din când în când trenuri marfare.

La întrebarea de ce nu se poate face nimic în cazul acestor linii sunt cel puţin trei explicaţii vehiculate, fiecare având adepţi care vin cu argumentele lor. Nepăsare din partea autorităţilor din Suceava, interese ale celor care deţin firme de transport călători şi care sunt influenţi, ocolirea judeţului nostru de fondurile pentru lucrări de reparaţii în infrastructură ori, poate, câte puţin din fiecare.

 

Dezastrul liniilor secundare

Singura linie secundară din judeţul Suceava pe care mai circulă trenuri este Suceava-Cacica, asigurată de CFR Călători.

Alte linii secundare abandonate care ar mai putea fi salvate sunt Vama-Moldoviţa şi Floreni-Dornişoara, ultima fiind chiar în stare funcţională, însă fără trafic. Pe un alt sector abandonat, Gura Putnei-Nisipitu, lucrători ai CFR lucrează de zor la demontarea căii ferate sau mai corect a ce a rămas din aceasta după inundaţii şi furturi.  

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului CFR a revenit pe mai multe linii secundare, însă Suceava rămâne ignorată cu desăvârşire.
 Vizualizări articol: 3797 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
CFR a revenit pe mai multe linii secundare, însă Suceava rămâne ignorată cu desăvârşire5.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei