Elevii şi cadrele didactice de la Şcoala Gimnazială „Al.I. Cuza” Fălticeni au desfăşurat în perioada 7-9 mai, sub genericul „9 Mai – o singură zi - trei sărbători”, mai multe activităţi extraşcolare care au venit în întâmpinarea momentului istoric 9 Mai. În cadrul numeroaselor activităţi organizate la nivel de clasă şi şcoală s-a explicat tripla semnificaţie a zilei de 9 Mai: proclamarea Independenţei de Stat a României (1877), victoria Coaliţiei Naţiunilor Unite în cel de-al Doilea Război Mondial şi Ziua Europei.
Directoarea şcolii, prof. Daniela Ilincăi, ne-a spus: „Prin activităţile propuse, elevii, îndrumaţi de cadrele didactice, au trăit emoţiile trecutului greu încercat al ţării, în acelaşi timp aflând lucruri interesante şi despre istoricul şi semnificaţia Uniunii Europene: despre simbolurile UE, despre integrarea României în marea familie europeană şi despre ce înseamnă cu adevărat să fim cetăţeni europeni. Cu toţii au învăţat că a fi european înseamnă să ai drepturi, dar şi îndatoriri, înseamnă de fapt a fi patriot şi a-ţi reprezenta ţara cu cinste oriunde şi oricând”.
Printre activităţile dedicate acestui moment istoric se numără: „Eroi au fost, eroi sunt încă!” – depunere de coroane şi jerbe de flori la Monumentul Eroilor din Piaţa Nada Florilor de o delegaţie de elevi şi profesori din parte şcolii, „Ce este Europa?” - discuţii despre Europa, Uniunea Europeană, tradiţii, obiceiuri specifice, limbi vorbite, audierea Imnului European – „Odă bucuriei”. La acestea se adaugă activităţi practice şi artistice, cum ar fi realizarea drapelelor UE, desene pe asfalt, concurs de desene, activităţi realizate în parteneriat cu Muzeul de Artă „Ion Irimescu”, dar şi activităţile „O Europă mai curată!”, „Suntem copiii Europei”, „Călătorie prin Europa”, „Suntem cetăţeni ai Europei”, „E sărbătoare!” - spectacol de dansuri populare, „Copiii Europei sunt la fel (sau altfel) decât copiii României?”, „Europa – casa noastră”, „9 Mai în conştiinţa românilor”.
„Ne place să credem că prin activităţile desfăşurate am format publicului ţintă un comportament pozitiv, tolerant, bazat pe respect reciproc, pe conştientizarea propriilor valori naţionale şi deschidere către cele europene, interculturale”, a precizat prof. Brînduşa Nisioi, coordonator programe şi proiecte educative.