Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 10 iul 2014 - Anul XIX, nr. 157 (5666)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Drumul rușinii

Dezastruosul drum Suceava - Maramureş prezintă deficienţe majore de siguranţă rutieră

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Drumul naţional care leagă Suceava de Maramureş, şoseaua a cărei reabilitare a fost amânată ani de zile până când s-a ajuns la rezilierea contractului cu firma care urma să o modernizeze şi care a reintrat de la începutul lunii iulie în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) din România, prezintă deficienţe majore de siguranţă a circulaţiei rutiere. La această concluzie au ajuns nimeni alţii decât specialiştii de la CNADNR, cei care, odată ce au preluat drumul în administrare, au devenit brusc interesaţi de această problemă.

 

DN 18, fără parapeţi, cu marcaj incomplet, gropi şi lucrări începute şi neterminate

Conform unui comunicat oficial al companiei, pe 1 iulie, o comisie s-a deplasat pe DN 18, pe sectorul Moisei – Iacobeni, pentru a prelua în administrare amplasamentul.  Concluzia inginerilor a fost că drumul nu are parapeţi de siguranţă acolo unde aceştia sunt obligatorii, iar semnalizarea verticală şi orizontală permanentă este incompletă. Gropile care mănâncă de ani de zile nervii şoferilor nu au putut fi ignorate. CNADNR a constatat în cadrul inspecţiei de teren existenţa unui număr foarte mare de gropi.

De asemenea, s-a mai constatat că lucrările la podeţe, poduri şi casete au rămas în diferite faze de execuţie, neputându-se garanta condiţiile de trafic în deplină siguranţă. Sunt nişte concluzii cât se poate de reale, care par însă a fi făcute publice abia acum în încercarea de aruncare a întregii responsabilităţi către firma Shapir Structures, cea care a avut în administrare DN 18.  

 

Contractul cu Shapir, reziliat după ce mai bine de doi ani nu s-a lucrat deloc 

Conform contractului dintre CNADNR şi firma Shapir, lucrările de reabilitate a DN 18, pe sectorul care pleacă de la intersecţia cu DN 17, la Iacobeni, traversează comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba şi continuă până la Moisei, în Maramureş, trebuiau să înceapă pe 1 septembrie 2011 şi să fie finalizate pe 31 august 2013. În total, 730 de zile de lucru. În realitate, lucrările de modernizare nici măcar nu au fost începute. Pe de o parte, şefii firmei din Israel s-au plâns că nu au primit finanţare la timp şi nici garanţii de plată, în timp ce CNADNR a considerat că Shapir nu a respectat contractul, iar acesta trebuie reziliat. Contractul a fost reziliat pe 22 mai 2014, „pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale și neasigurarea condiţiilor de siguranţa circulaţiei, în zona șantierului”, se arată în comunicatul companiei.

 

Lucrările programate în perioada următoare vor viza amenajarea punctelor periculoase

Compania a mai transmis necesitatea luării de măsuri imediate, prin amenajarea cât mai urgentă a punctelor periculoase şi asigurarea unei semnalizări care să înlăture pericolele de accidente.

Inginerul Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, reprezentatul companiei pe zona Moldovei, a declarat:“În acest moment suntem în procedura de calcule financiare, pentru a stabili ce sume sunt necesare pentru aceste amenajări în vederea creşterii siguranţei traficului. O să luăm o parte din bani din garanţia de execuţie a lucrării, iar dacă nu ne vom încadra va trebui să facem şi o licitaţie. Oricum, vom trece la aceste lucrări de amenajare cât mai curând posibil”.

 

Modernizarea drumului se amână încă cel puţin un an

Din păcate, pentru o refacere capitală a drumului, cea aşteptată de ani de zile, nu există perspective în 2014.

După cum se precizează în comunicatul CNADNR, se va relua procedura de licitaţie pentru stabilirea firmelor care vor moderniza DN 18, pe sectorul Moisei-Iacobeni, care va fi împărţit în trei secţiuni, iar procedura de licitaţie se estimează a fi finalizată la sfârşitului anului 2014.

Asta înseamnă că lucrările ar urma să fie demarate cel mai repede în primăvara lui 2015. 

“CNADNR SA depune toate eforturile pentru a rezolva urgent această situaţie în vederea diminuării disconfortului creat participanţilor la trafic”, se mai arată în comunicatul companiei, o afirmaţie care pare o glumă având în vedere perioada foarte mare de timp de când DN 18 arată deplorabil şi faptul că lucrările de modernizare au tot fost promise şi amânate. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Dezastruosul drum Suceava - Maramureş prezintă deficienţe majore de siguranţă rutieră.
 Vizualizări articol: 3817 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 7 voturi
Dezastruosul drum Suceava - Maramureş prezintă deficienţe majore de siguranţă rutieră5.057

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Si Moldova si Maramuresul au nevoie de autostrada! trimis de
(10 iul 2014, 13:21:04
Starea deplorabila a soselei spre Baia Mare continua sa fie un calvar . Si Moldova si Maramuresul au nevoie de o autostrada, nu numai cei din Sud si din Ardeal. Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. Doar ei sa aiba peste tot autostrazi, sosele asfaltate, constructii deosebite, peste tot in sudul tarii!
Soselele sunt f. bune si in localitatile locuite de ungurime, este o placere sa mergi cu masina! Cind intri in Moldova dinspre Ardeal este dezastru!
Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca deh, nu-s bani! Moldova este lasata mereu in saracie pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!
1.1  RE: Si Moldova si Maramuresul au nevoie de autostrada! trimis de
(10 iul 2014, 13:24:30
Suntem din nou ce-am fost și nimic mai mult. O mulțime de constatatori triști. N-avem aia, n-avem ailaltă, prim ministrul ne face sa ridem, guvernul e prost, trage pielea de pe noi prin taxe și impozite ridicole, mărește prețul carburanților de te uiți în portofel ca milogu-n traistă, dă ordonanțe de urgență dubioase, ne obligă să susținem financiar marii consumatori din industria necrofagă, Parlamentul e o gloată al căror unic indiciu de evoluție e că au degete opozante, în rest, la fel ca primatele de la zoo se scarpină în nas, dorm în ședințe, se uită la porno, tropăie, mârâie, rânjesc, se-nghiontesc, molfăie, moțăie, transpiră, își dau aere, negociază, se vând și se cumpără din stânga în dreapta și invers, fac trocuri, tranzacții, iau șpagă, dau șpagă. Etc...
2.   Talharie la drumul mare ! trimis de
(10 iul 2014, 14:00:06
Am inteles ! Aia nu-i buna ailalta n-ajunge s.a.m.d. Dar banii...??!! Banii pe rovinieta de ce-i luati de la oamenii din zona ??!! Baniuesc ca daca-i prindeti fara rovinieta, nu scapa de amenda..!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei